Någon som vill göra egna spel???

Permalänk
Medlem

Någon som vill göra egna spel???

Hej!

Är det någon som har lust att göra egna spel?:P

Har en del idéer som kanske kan bli något isåfall:)

Permalänk

Varför inte bara skriva de här direkt så kanske det blir en diskussion av det?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

jag har gjort ett brädspel, med spelkort, spelplan, regler osv. Kom till den punkt att jag måste ha en investerare för att komma vidare, då la jag ner projektet.

Berätta gärna om dina spel ideér och hur du tänkt att gå till väga. Hur seriös är du med dina planer?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Intelligent trådstart...
Det kanske vore passande om du skrev vad det är för slags spel, hur avancerade de ska vara osv...
Sen vore det smart om du skriver vilka kunskaper du söker:

Programmering?
Modellering?
Animation?
Texturering?
Fysik?
Gränssnitt?
AI?
Musik och ljud?
Mad paint skillz?

Du är inte ensam om att ha idéer. Om du verkligen tror på dem så försök vara lite mer seriös när du söker efter folk.

Permalänk
Medlem

Okej,En av mina ideer är att Man ska starta ett band och göra låtar till dem,försöka få skivkontrakt och spelningar.
Samtidigt bygger man upp en festival
där dina band kan spela.
Du bygger scener,sätter ljus fixxar bra ljud och bygger upp tält där andra får sälja sina varor.

Jag håller på att skriva en pitch just nu som jag kan Lägga upp här när den är klar:)

Detta är bara för skojs skull och inga pengar är inblandade.

Söker:
Modellerare
Animatörer
Programmerare
Nägon som är bra på texturer
Nån som kan göra Ljudeffekter
Någon som kan skriva musik

Om detta låter intressant kan ni adda mig på msn:Natanael.andersson@hotmail.com
Eller maila mig(kollar aldrig min hotmail):Ghostplace564@gmail.com

Permalänk
Medlem

Det enklaste medlet borde väl vara att utveckla till en redan befintlig motor så som Source-motorn och sedan börja så smått på modden och därefter lägga upp en profil på ModDB.com där du söker efter personer som har kunskap inom respektive ämne.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2