Permalänk

Grafikkort och Ram-minne

Tjenispenis

Har nu fått för mig att inskaffa ett nytt grafikkort och Ram-minne?!?!?!

Vill att jag ska kunna spela bra på cs och hålla 100fps och i övrigt vara en snabb datorn,,, den har en bra prossecor (stavning) . Så hur vet jag vilket Grafikkort och ramminne som passar min dator? Kan jag har flera ramminnen? Har ni något att rekomendera till en enklare "spel" dator

Har kollat up vad jag har för ramminnen just nu och har

CCC512MB DDR PC3200 CL3 2 st

Vet ni några bättre som passaR?

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att specificera vad du har för hårdvara i nuläget

Annars är det är det ganska svårt att veta vad man ska rekommendera

Varför denna Fps hets på CS ? Man behöver ju liksom inte mer FPS än vad ens skärm klarar av att rita

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Om du inte vet vad du har för hårdvara i datorn kan det vara smart att ladda ner HW32info
Det hittar du på http://www.hwinfo.com/

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muf3
Varför denna Fps hets på CS ? Man behöver ju liksom inte mer FPS än vad ens skärm klarar av att rita

- Skärmen använder Hz, inte FPS och dessutom stämmer det inte.

Permalänk
Medlem

Tur att du läste vad jag skrev då

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Gud vad härligt med folk som ska visa vad de kan hela tiden Keep this up.

Permalänk
Medlem

Spelets fps, är hur fort spelet spottar ur sig nya bilder och har ingenting med skärmens uppdateringsfrekvens att göra. Dock, är det lämpligt att skämen är inställd på att visa minst så många fps som spelet spottar ur sig.

En skärm av typen CRT, där anger antalet Hz det antal bilder som elektronstrålen ska rita upp per sekund, och behöver inte ha något med datorns prestanda att göra, dock måste grafikkortet hinna med att skicka ut informationen i den hastigheten som skärmen behöver den. Låg frekvens gör att bilden flimrar och hög frekvens gör att bilden är stabil.

En skärm av typen TFT, vill alltid ha bilden i 60 Hz, men själva TFT-matrisen jobbar mycket snabbare än så, för att bilden ska bli stabil.

Därför, har du ett spel som spottar ur sig 120 fps och spelar på en TFT, missar du varannan bild. Eller rättare sagt, rent teoretiskt. Vårt öga hinner inte registrera mer än ca 50 bilder per sekund.

Som jämförelse, en vanlig TV visar 25 bilder per sekund (50 delbilder per sekunde, eftersom varje bild visas två gånger, men varannan linje per gång)

Saxat ifrån http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=936557

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk

Muf3 ska kolla