Permalänk
Geeks
SweClockers

Final i Gadget-tävlingen!

Final i Gadget-tävlingen!

Nu är det dags att avgöra vilken användare som kammar hem ett Radeon HD 4850. SweClockers redaktion har valt ut följande tre finalister.

Bidragen finns att ladda ned på följande länk. Prova gärna programmen ordentligt, det finns fler funktioner än vad som syns i beskrivningarna nedan.

Må bäste programmerare vinna!

Azoapes

Screenshot: http://www.sweclockers.com/imagebank/200907/Azoapes_stor002.g...

Azoapes har tagit fram en Gadget som inte bara kan läsa samtliga flöden från SweClockers utan som även kan använda teman. Det finns tre teman att välja på (svart, grå, silver), men en händig användare kan givetvis lägga till ett eget. Fem eller tio rubriker syns på en och samma gång och det går att bläddra längre ned i listan.

Det lilla programmet klarar av att läsa två inlägg ur varje tråd medan redaktionellt innehåll pekar direkt till artikeln.

Lofman

Screenshot: http://www.sweclockers.com/imagebank/200907/Lofman_stor001.gi...

Nästa Gadget kommer från medlemmen Lofman och klarar precis som föregående skapelse av att läsa samtliga RSS-flöden. Programmeraren har även byggt in en filtreringsfunktion som gör det möjligt att sortera ut rubriker, exempelvis om man bara är intresserad av ”Radeon”.

I övrigt syns en inbyggd hjälpfunktion, möjlighet att bläddra i listan och ett utdrag ur artikeln/tråden vid klick.

Recover

Screenshot: http://www.sweclockers.com/imagebank/200907/Recover_stor001.g...

Medlemmen Recover har skapat en temariktig Gadget som kan läsa RSS-flöden från nyheter, artiklar och marknad. Dessutom kan användaren själv lägga till ytterligare en valfri RSS, exempelvis för att bevaka en viss forumdel.

Programmeraren även passat på att lägga till fler smarta funktioner. Bland dessa syns snabbknappar för att navigera och möjlighet att läsa artikeln direkt i Gadgeten. Det finns också ett par inställningsmöjligheter som uppdateringsintervall och om rullningslisten ska visas eller inte.

Omröstningen avslutas måndagen den 13 juli. Man måste vara medlem för att kunna rösta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag skulle vilja ha Azoapes design och Recoverys funktioner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Måste säga att jag skulle vilja ha Azoapes design och Recoverys funktioner.

Tycker presis samma sak.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Måste säga att jag skulle vilja ha Azoapes design och Recoverys funktioner.

designen skapar kapar nog in vinsten själv xP

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Tycker presis samma sak.

Samma här !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Måste säga att jag skulle vilja ha Azoapes design och Recoverys funktioner.

Helt klart, de borde ha sammarbetat

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Jag är en till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Måste säga att jag skulle vilja ha Azoapes design och Recoverys funktioner.

Håller med

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk

Synd att det nästan redan är avgjort för de tre finlisterna.. borde varit en 'dold' omröstning

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

tyckete bäst om utseendet på Recovers bidrag men tyvärr så passar den ju inte i Sidebaren den är ju för bred för att passa om man kör den attatched till sidebaren...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
tyckete bäst om utseendet på Recovers bidrag men tyvärr så passar den ju inte i Sidebaren den är ju för bred för att passa om man kör den attatched till sidebaren...

http://img269.imageshack.us/img269/7055/frbred.jpg

den cpu meter och nätverks meter, har du länkar till dom?

Permalänk
Medlem

Äntligen omröstning.
Jag är lite fundersam att funktionen där min gadget kommer ihåg vilka nyheter man läst inte nämndes, enligt mig är det en väldigt fin feature.
Angående bredden på gadgeten... jag tyckte det blev lite väl smalt med 130 pixlar så jag ökade till 160. Och i Windows 7 så har ändå sidebaren tagits bort. Det är självklart något som går att justera i efterhand, om jag vinner dvs.

Sen så hoppas jag att alla testar ordentligt innan de röstar. Vissa kanske röstar på en annan gadget p.g.a. designen men jag tror att mina finurliga features kan väga över.

Permalänk
Medlem

Azoapes utan tvekan bäst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Äntligen omröstning.
Jag är lite fundersam att funktionen där min gadget kommer ihåg vilka nyheter man läst inte nämndes, enligt mig är det en väldigt fin feature.
Angående bredden på gadgeten... jag tyckte det blev lite väl smalt med 130 pixlar så jag ökade till 160. Och i Windows 7 så har ändå sidebaren tagits bort. Det är självklart något som går att justera i efterhand, om jag vinner dvs.

Sen så hoppas jag att alla testar ordentligt innan de röstar. Vissa kanske röstar på en annan gadget p.g.a. designen men jag tror att mina finurliga features kan väga över.

Lite självgod va?:P

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Lofman får min röst ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
den cpu meter och nätverks meter, har du länkar till dom?

http://addgadget.com/

även fått ett pm

Ontopic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Äntligen omröstning.
Jag är lite fundersam att funktionen där min gadget kommer ihåg vilka nyheter man läst inte nämndes, enligt mig är det en väldigt fin feature.
Angående bredden på gadgeten... jag tyckte det blev lite väl smalt med 130 pixlar så jag ökade till 160. Och i Windows 7 så har ändå sidebaren tagits bort. Det är självklart något som går att justera i efterhand, om jag vinner dvs.

Sen så hoppas jag att alla testar ordentligt innan de röstar. Vissa kanske röstar på en annan gadget p.g.a. designen men jag tror att mina finurliga features kan väga över.

kanske ett val i settings om man vill köra 130 eller 160px
eller nån form av zomm scroll grej som kan steglöst justera den mellan 90 och 200px t.ex

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Måste säga att jag skulle vilja ha Azoapes design och Recoverys funktioner.

Samma här!

Permalänk
Medlem

Här i Microsofts riktlinjer för användarvänlighet i Windows Vista står t.ex. maxbredd för en gadget. Vill man ha en större gadget än så, gör man det när den är "floating". Jag rättade mig efter det, även om jag tog ut svängarna lite med min breda flyout som läser trådar.

Jag tror personligen att användare, snarare än en massa funktioner, är ute efter en vilosam och snygg design tillsammans med ganska få men väldigt robusta funktioner

Jag vill belysa att det är enkelt att skapa egna teman till min gadget. Följ bara dessa steg för att skapa ett tema "yellow":

  • Öppna upp PSD-filerna i valfritt bildredigeringsprogram

  • Redigera dem (Tips: Ändra inte storlek eller skuggning för mycket)

  • Spara ut som PNG i mappen \img\ döpta med ditt temanamn som suffix (t.ex. "bgFlyoutRSSyellow.png")

  • Öppna upp Settings.html och lägg till en option såhär: <option value="yellow">Mitt äggulsgula tema</option>

  • Öppna upp css.css och kopiera en sektion t.ex. THEMES - GREY

  • Ändra de färger och bilder du vill ändra på. Glöm inte att ändra .grey till din klass .yellow

  • Du behöver inte ens starta om gadgeten/sidebaren. Bara klicka på inställningar och välj ditt nya tema. Simsalabim!

Ska blir intressant att se om det kommer in några teman från designers som förhöjer min gadget än mer!

Permalänk

Total: 328 röster 100%
humor..

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte Lofmans var bäst? Snygg, enkel, smidig. Inte lika klumpig som Azoapes eller mörk och ful som Recover (med all respekt ).

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Inte lika klumpig som Azoapes

Måste bara fråga hur du menar, så att jag kan förbättra gadgeten ytterligare. Min och Lofmans är väldigt lika varandra layoutmässigt (om man väljer att visa 10 rubriker åt gången i min)... feedväljaren är nästan identisk, layoutmässigt. Mer exakt vad upplever du (eller någon annan) som klumpigt i min?

Jag skulle också vilja höra mer exakt vilken/vilka funktioner i Recovers gadget ni eftersöker? Jag tänkte lägga in alla sidans inlägg (istället för 2 st) och göra ett par nya teman (kanske med hjälp av en professionell Art Director på mitt jobb, om någon av dem har tid).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Måste bara fråga hur du menar, så att jag kan förbättra gadgeten ytterligare. Min och Lofmans är väldigt lika varandra layoutmässigt (om man väljer att visa 10 rubriker åt gången i min)... feedväljaren är nästan identisk, layoutmässigt. Mer exakt vad upplever du (eller någon annan) som klumpigt i min?

Jag tror han råkade förväxla våra gadgets.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
eller mörk och ful som Recover (med all respekt ).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Jag tror han råkade förväxla våra gadgets.

Om så är, undrar jag istället på vilket sätt celerity tycker att min gadget med det ljusgråa temat är för mörk? För svårt att läsa texten eller för mörk bakgrund?

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med att en blandning utav Recover och Azoapes skulle kunna bli en fin gadget.

Dock är alla fina nu också och väldigt funktionsmässiga.
Vilken som jag tycker ska vinna är svårt att säga, alla är värdiga vinnare men eftersom bara en kan utses som vinnare så blir det svårt att säga.

Må bäste man vinna!

Permalänk

Alltså. vilka värdelösa gadgets................... den enda som går att använda är Recoverys. Men den är ju så jäkla ful. Sticker ut ut sidebaren till och med.

Och den snygga som Azoapes har gjort. Vad är det för rubriker. Det är ju inga nyheter där i alla fall

Lofman gadget kan jag inte säga så mycket om för den visar inte ens något i sin lilla ruta...

Den enda Gadgeten som faktiskt funkar får min röst. Recovery.

En gadget ska ha bra funktioner och funka och den ska vara SNYGG. ananrs är den totalt värdelös. En snygg gadget med kass funktion, NEJ TACK. En ful gadget med bra funktioner NEJ TACK!

Recovery får som sagt min röst Men jag tänker inte anvnda den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Alltså. vilka värdelösa gadgets...

Hej och tack för ditt inlägg, din otacksamma jävel. Lämna gärna in en överlägsen gadget som du slutför på lika lång tid (vi fick 34 dagar på oss, räkna in ett heltidsarbete och mycket att göra på helgerna, utöver kvällsträning tre vardagar i veckan). Så kanske du blir tagen på allvar, även om det inte är troligt.

Jag har planer på att vidareutveckla min gadget till en riktigt grym eftersom jag ser ut att vinna och därför får möjlighet att fortsätta uppdatera den. Det som är planerat då är minst detta, baserat på (bristande konkret) feedback:

  • Ta hjälp av en professionell AD till att designa ett riktigt snyggt tema

  • Använda Cufón för att kunna dra in ett tätare typsnitt (kanske Arial Narrow) i gadgeten, på så sätt går det att klämma in fler tecken per rad och kör jag då två rader per rubrik kan jag skapa en riktigt användbar överblick

  • Visa sidans alla inlägg på en gång, och eventuellt också föregående sidas alla inlägg från tråden

  • Låta användaren kunna välja att skippa pagineringen och istället köra en scroll

Kom gärna med konkreta förslag på förbättringar.

Permalänk
Medlem

Nej, nu ska vi inte bli på det humöret.

Jag är främst en programmerare, design är kanske inte min starka sida.
Jag skulle gissa på att Azoapes är främst en designer, dessutom.
Av att döma av kommentarerna, så verkar många verkar tycka att vi borde ha samarbetat.
När tävlingen började så sa SweClockers att de var beredda att skicka iväg ett grafikkort till en programmerare och en designer, om de samarbetade på en gadget.
Om SweClockers går med på det, så borde vi kunna slå ihop våra gadgets så att vi får det bästa av två världar.
Sen så vill jag inte att min gadget går i fördärvet efter tävlingens slut, och vill gärna hjälpa till att vidareutveckla den officiella gadgeten.

Aja, det är bara en ide, men alla skulle vinna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Nej, nu ska vi inte bli på det humöret.

Jag skulle gissa på att Azoapes är främst en designer, dessutom.

Aja, det är bara en ide, men alla skulle vinna.

Äh, jag blev irriterad på hans otrevliga inlägg, alla som levererat ett bidrag har kämpat med sin gadget och han har ingen rätt att klanka ner på det arbetet.

Nej, design är bara något jag börjat leka med sedan något år tillbaka. Jag är fast anställd systemutvecklare.

Jag förstår hur du tänker, och ditt förslag är ganska bra. Men någonstans har jag ändå valt att fokusera på designen av en anledning, vilket uppenbarligen lönade sig. Det var ett strategiskt val, då juryn rekommenderade detta, och jag känner inte att jag gjort en gadget med undermålig funktionalitet, även om jag inte hann med allt jag önskade.

Så nja, jag är skeptisk, då jag verkligen vill att min gadget blir den som lever vidare till hundra procent. Däremot skulle det vara roligt om du, efter att tävlingen är avslutad, ville hjälpa mig med JS/jQuery-utvecklingen av funktioner som du och andra medlemmar tycker saknas i min gadget. Isf gör vi om gadgeten till signerad av både azoapes och recover, och vidareutvecklar den till en riktigt jävla grym gadget Men åter igen; själva "vinna-båda-två"-förslaget tackar jag vänligen nej till.

Permalänk
Avstängd

Hmm jag tänker till o med använda Azoapes gadgeten, väl jobbat.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Geeks
SweClockers

Grattis azoapes!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015