GTA 4 - Windows Live problem

Permalänk
Medlem

GTA 4 - Windows Live problem

Hej alla SweC:are!

Jag har sedan tidigare setat och lirat på ett "mindre" lagligare GTA 4.
När jag installerade det då, fick jag göra en Windows Live profil för att kunna spara osv.

Idag avinstallerade jag GTA 4, och alla tillägg, för att sedan köpa det över Steam.

Installationen och allt gick finfint, grejen är den att när jag försöker spela online säger den att jag inte är inloggad på Windows Live, kollar efter och det är jag visst.

Sen verkar det som att mitt Windows Live ID för GTA har låst sig på att jag är född 1992-06-28, så jag måste låta min förälder logga in på Windows Live, och konfirmera att jag får spela det.

Dock går inte det. Och jag kan på inget sätt komma runt det, skapade ett nytt Windows Live och allt, men den är låst på att jag är född 1992-06-28, så jag får inte spela.

Hur i helvete ska jag komma förbi det här?
Jag avinstallerade ju allt, varför och var har den sparat att jag är född 1992-06-28?

Tacksam för hjälp!

/GamearN^

EDIT:
Jag skapade bara en ny hotmail som va 18+ som kunde leka förälder..

Antingen är jag bara trött, eller så är jag riktigt dum. Men fan vad dom ska göra allt krångligt.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Om installera ditt OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av didair
Om installera ditt OS

det hjälper väl inte ett skit eftersom microsft live skiten är uppkopplat mot internet.

Precis som att cracka ett spel o använda cd-key generator givetvis funkar det inte online.

Permalänk

Vänta tills du fyllt 18 då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
det hjälper väl inte ett skit eftersom microsft live skiten är uppkopplat mot internet.

Precis som att cracka ett spel o använda cd-key generator givetvis funkar det inte online.

När jag spelade det crackat så gjorde jag en "offline" profil, menar du att det fortfarande är uppkopplat online då? ;o

Låter ju skumt, för det stod att man kunde göra en offline profil bara för att kunna spara, var inte ens uppkopplad mot internet när jag skapade den.

EDIT: Jonätän:
Lite dåligt dock om man får köpa spelet, men inte kan spela det för förns då säger den att man inte är 18.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
det hjälper väl inte ett skit eftersom microsft live skiten är uppkopplat mot internet.

Precis som att cracka ett spel o använda cd-key generator givetvis funkar det inte online.

Ah! Tänkte inte så långt

Permalänk
Avstängd

Live spel går att köra online utan någon reg kod/CD key

Gör så för mig alla fall, har bara registrerat Halo2 på min Live men alla andra spel med Live fungerade ändå, vid första starten frågar den efter CD-key men jag tryckte bort rutan då jag orka inte böka efter en jäkla serie nummer.. spelen fungerar så som om det var reggade fast jag har inte ens sett serienummret i manualen eller fodralet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av didair
Om installera ditt OS

Tyvärr är det alltid nyregistrerade som kommer med såna här meningslösa & idiotiska svar. Vet inte vad det är med er riktigt, men här inne försöker vi hjälpa varandra i den mån vi kan, inte hävda ur oss totalt ointressanta svar som inte tillför tråden nånting annat än negativ stämning.
Är man bara ute efter att mucka så finns alltid flashback att hänga på.
Så, då var det sagt.

Till topic tycker jag du ska ta kontakt med Microsoft själva då du nu i alla fall har skaffat dig en laglig kopia av spelet. Det borde inte vara så svårt för dom att antingen radera ditt Windos Live konto eller helt enkelt ändra på det?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Tyvärr är det alltid nyregistrerade som kommer med såna här meningslösa & idiotiska svar. Vet inte vad det är med er riktigt, men här inne försöker vi hjälpa varandra i den mån vi kan, inte hävda ur oss totalt ointressanta svar som inte tillför tråden nånting annat än negativ stämning.
Är man bara ute efter att mucka så finns alltid flashback att hänga på.
Så, då var det sagt.

Till topic tycker jag du ska ta kontakt med Microsoft själva då du nu i alla fall har skaffat dig en laglig kopia av spelet. Det borde inte vara så svårt för dom att antingen radera ditt Windos Live konto eller helt enkelt ändra på det?

Haha kan inte göra mer än hålla med...

Läs igenom min edit på första posten
Jag har redan löst det, fixade det genom en sån enkel lösning som att skapa en ny hotmail adress som fick leka 18+ pappa.

Tack ändå

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00