Permalänk

Skönaste ljudet att somna till?

Vilket ljud tycker ni är skönast att somna/sova till? Regn, stönande från grannen eller kanske någon musik?

Personligen är det regn, helt underbart o krypa ner med spöregn utanför.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Regn eller flickvännens andetag.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

5st Delta fläktar på MAX

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

småsmattrande regn med någon brud jämte sig i sängen.. mysigt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
5st Delta fläktar på MAX

Bara väntade på ett sådant svar!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Random film/serie som rullar på TVn samt tjejens andetag bredvid
Båda är avslappnande, ofta (alltid?) i kombination

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Enya
Era
Mike Oldfield
Jean-michel Jarre

Sussar man lätt till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Enya

Sussar man lätt till.

få säga att Enya är grymt skön om man bara vill ta det lungt.. de andra vet jag inte men gissar på att det är snarlik musik

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Regn som träffar mitt uterums tak! Finns nog inget härligare att höra.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Ljudet av vågor som träffar strandkanten. Mera harmoniskt än ljudet av regn tycker jag. Helst ska man bara ha stjärnorna över huvudet också.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Tystnad.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Grannens stön går inte att somna till iallafall.
Jag har försökt flera gånger...

Regn när man ligger i tält är skönt.
De som säger tjejens andetag måste vara rätt unga ändå.
För de kan fan inte ha upplevt när tjejen börjar snarka och man måste ligga och peta på henne för att hon ska sluta och det slutar med att hon snurrar runt och slänger armen över ens ansikte...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Regn helt klart!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

min tinnitus...eller nä gillar tystnad men använder mig av datorns underbara monotona fläktsus för att slippa tänka på tinnitussen så jag säger fläktar!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
min tinnitus...eller nä gillar tystnad men använder mig av datorns underbara monotona fläktsus för att slippa tänka på tinnitussen så jag säger fläktar!

Jag har en vän med rätt svår tinnitus, han brukade sova med musik i hörlurar på en rätt hög nivå för att slippa pipandet. Ifall det gjorde hans åkomma värre vet jag dock inte...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

De som säger tjejens andetag måste vara rätt unga ändå.
För de kan fan inte ha upplevt när tjejen börjar snarka och man måste ligga och peta på henne för att hon ska sluta och det slutar med att hon snurrar runt och slänger armen över ens ansikte...

En flickas som ligger och snusar just efter att hon somnat in är inte samma ljud som när hon väl börjat dra timmerstockar så vitt jag erfarat ... Det sistnämnda är inte skönt att försöka somna till, men det förstnämnda och låta hennes andehämtning styra ens egna är det defenitivt.

Kombineras företrädesvis med ett lätt duggregn utanför ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Regn och åska.
Eller varför inte lite symfonisk metal.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
En flickas som ligger och snusar just efter att hon somnat in är inte samma ljud som när hon väl börjat dra timmerstockar så vitt jag erfarat ... Det sistnämnda är inte skönt att försöka somna till, men det förstnämnda och låta hennes andehämtning styra ens egna är det defenitivt.

Kombineras företrädesvis med ett lätt duggregn utanför ...

Min tjej somnar som om någon slagit henne med en blydagg eller liknande.
Poff så sover hon tungt. Riktigt tungt. Märker inte om sonen vaknar eller ifall hennes 10kg katt går omkring på henne...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

> Mygg <

Permalänk
Medlem

Psytrance psychadelic så att man kan styra drömmarna åt rätt håll såattsäga.

Gärna kombinerat med gatuljus från persiennerna och winamp visuella effekter.
Tordes kalkulera väldigt högt!

Permalänk
Medlem

Regn och åska är ju bara för underbart!
Och det värsta att somna till är storm, mygg, och timmerbilarna som dundrar förbi när de ska till Långserum och hämta virke

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Fläktljud sitter aldrig fel..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Fläktljud sitter aldrig fel..

Kombinere det med en disk som spinner upp o skriver lite filer då och då.

Ljud som är momentana är inte svårt att somna till men när det ändras så är det annorlunda. Musik är en annan gråzon vissa gillar det andra inte.

Jag kan sova med tickande klockor o sånt medans andra i huset osv har svårt med det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vägbuller/motorljud i en bil/buss. Mmmm...

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Regn är skönt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Regn såklart.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Regn är för jäkla mysigt å somna till så det rekommenderas :), glöm förfan inte åska:D (Fast då sitter man hellre uppe och lyssnar på det istället för att sova)

Annars är det väl tjejens andetag och eller hel tystnad.

Permalänk
Medlem

Absolut bedövande tystnad. Helst i komplett svartmörker.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Regn o ibland tjejen också..

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Spårvagn, buss, tåg eller reklam på tv'n.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b