komponenter till ett HD 4870X2

Permalänk
Medlem

komponenter till ett HD 4870X2

Jag undrar vilka komponenter som skulle passa bäst till mitt HD4870x2
gäller: Processor , Ram , Moderkort.
pris totalt ca: 5000kr

Just nu har jag:
Gigabyte M57 SLI-4
Corsair 2gb
AMD Athlon 64 x2 6400+ , 3.22ghz

Tack på Förhand!:up:

Permalänk
Medlem

Re: komponenter till ett HD 4870X2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjumpa
Jag undrar vilka komponenter som skulle passa bäst till mitt HD4870x2
gäller: Processor , Ram , Moderkort.
pris totalt ca: 5000kr

Just nu har jag:
Gigabyte M57 SLI-4
Corsair 2gb
AMD Athlon 64 x2 6400+ , 3.22ghz

Tack på Förhand!:up:

Bäst är nog att behålla ditt moderkort och byta processorn till en Phenom II X4 940 som passar på det kortet då den är en AM2+ processor. Det sparar du en del pengar på också. Dock stöds inte AM3 processorer på det kortet, som t.ex X3 720BE, X4 955BE eller X4 965BE. Är du dock sugen på att byta moderkort också så kan du kika på:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336785

Det klarar AM3 processorer som X4 955 och kommande 965 och framåt men du kan fortfarande ha kvar dina DDR2 minnen som räcker långt...

Minnen har inte så stor inverkan, utan köp till 2GB extra minne utav Corsair minnen som du redan har (vilket är högkvalitetsminnen oavsett budget).

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Förresten prylarna jag har i min dator ska fungera tillsammans va ?
Just nu känns det som mitt graffe e svagt , ibland blir de lite random Bluescreens tex då jag startar ett spel eller så kanske ett spel fryser till och datorn får bluescreen.

Sen vet jag inte om jag är överkänslig men då jag splear Css känns det som nånting skär igenom grafiken som sträck fast genomskinliga.

Permalänk
Proffsmoddare

Vad har du för nätagg? Testa V-sync för att slippa tearing.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

har ett Corsair 650W

Tack för tipset om Vsync mot Tearing!