Köra 2 likadana spel på en gång?

Permalänk
Medlem

Köra 2 likadana spel på en gång?

Tjena

Jag undrar om det finns nått sätt man kan starta 2 likadana spel på en gång liknande tibia spel. om man trycker en gång till så står det att man redan kör spelet men vill kunna ha 2 rutor uppe.

Visa signatur

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ |2x XFX Radeon HD 5770 Crossfire |KingstonHyperX DDR3 1600MHZ (2X2GB) | ASUS Crosshair IV Formula | ANTEC NINE HUNDRED

Permalänk
Medlem

Det beror på spelet, du kan ha flera wow igång samtidigt

Permalänk
Medlem

som tidigare sa. Det beror på spelet, jag har 3 spel av EVE igång samtidigt.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Jaa men nu går inte det med detta spel så undrar om det finns något program eller nått som gör så man kan ha de.

Visa signatur

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ |2x XFX Radeon HD 5770 Crossfire |KingstonHyperX DDR3 1600MHZ (2X2GB) | ASUS Crosshair IV Formula | ANTEC NINE HUNDRED

Permalänk
Medlem

Virtuell maskin?

Permalänk
Medlem

?

Visa signatur

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ |2x XFX Radeon HD 5770 Crossfire |KingstonHyperX DDR3 1600MHZ (2X2GB) | ASUS Crosshair IV Formula | ANTEC NINE HUNDRED

Permalänk
Medlem

Det du kan testa med är att kopiera spelmappen till en ny mapp och starta därifrån.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Virtuell maskin?

Virtuell maskin kan väl inte dra nytta av grafikkortet till fullo har jag för mig någon har sagt. Så några krävande spel går nog inte.

Permalänk
Medlem

jag kommer ihåg att det fanns en sån grej till diablo2 iallafall. sök på google?

Visa signatur
Permalänk

googla bara på t.ex tibia multiclient

Permalänk

Brukar finnas något program till de flesta spel som tillåter att spelet körs flera gånger om samtidigt... Det funkar förs vissa, som nämnts av Torach, att kopiera hela spelmappen. Så länge du inte nämner vilket spel det är kan jag ej hjälpa dig mer än så^^

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det fungerar inte för just tibia eftersom spelet kollar om applikationen redan finns i minnet. Det finns speciella "multiclients" men om du tankar en sån bryter du mot reglerna och kan bli avstängd.

Och för guds skull, virusscanna med 100 olika AV-program!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har kört cs 1.6 och warcraft 3 samtidigt vid flera tillfällen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darky0ne1
Har kört cs 1.6 och warcraft 3 samtidigt vid flera tillfällen

Ja, men det är inte två likadana spel.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darky0ne1
Har kört cs 1.6 och warcraft 3 samtidigt vid flera tillfällen

haha bra då vet både jag & TS!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

Som sagt, går med EVE beroende på hur mycket minne du har.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

har typ 4gb i ram länka till eve

Visa signatur

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ |2x XFX Radeon HD 5770 Crossfire |KingstonHyperX DDR3 1600MHZ (2X2GB) | ASUS Crosshair IV Formula | ANTEC NINE HUNDRED

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiReE
har typ 4gb i ram länka till eve

typ 4 GB ?

Offtopic:
Har du fyra GB eller inte?
Börjar störa mig väldigt mycket på folk som använder ofta och typ..

Länk till eve:

http://www.eveonline.com/ & http://www.webhallen.com/prod.php?id=94439

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha 6 clienter till eve igång på samma gång.
Har prövat med 9 clienter men de blev så jäkla rörigt på 3 skärmar...

Permalänk
Medlem

6 klienter? Spec på din maskin och vad har du för settings i eve? jag spelar 3 och lånar ibland ett 4de men då blir det segt.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Visst finns det, men som sagt är multiclienting olagligt i Tibia vilket du säkert är fullt medveten om.

Mitt tips till dig är att låta bli att fuska, strunta i att leta upp ett MC-program (de innehåller antagligen ändå virus) och spela lagligt så har du fortfarande utmaningen kvar.

Permalänk
Avstängd

Spela enligt reglerna eller skit i att spela. ^^

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Virtuell maskin kan väl inte dra nytta av grafikkortet till fullo har jag för mig någon har sagt. Så några krävande spel går nog inte.

Nyaste Virtuall desktop ska ha bra optimering för grafikkortet. Har för mig att det var VD som hade det stödet iaf

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1