Vilket är det bästa grafikkortet jag kan ha?

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa grafikkortet jag kan ha?

Tjena alla Sweclockers!

Min fråga till er är vilket är det bästa grafikkortet jag kan ha i min burk,

Mitt moderkort är ett Gigabyte GA-EP35-DS3

och om de hör hit så är de en Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz, 3000 MHz processor i burken

Tack på förhand!

Btw, Kan man ha dubbla kort me?

Är ganska ny inom sånt här ;D

Permalänk
Medlem

Du kan väl ha det bästa om du vill. Inte dubbelt dock..

Det mest prisvärda du kan få tag på idag är HD4890 för 1800kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Du kan väl ha det bästa om du vill. Inte dubbelt dock..

Det mest prisvärda du kan få tag på idag är HD4890 för 1800kr.

Passar de då på mitt modekort? Vill va säker på att de passar me

Permalänk

Ja, det passar.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Tack!, Tycker ni låter lite tjuriga

Permalänk

Det absolut bästa kortet du kan ha är ett GTX 295, men det är inte alls prisvärt enligt mig (kostar runt 5000:-)
Som sagt är ett HD 4890 mycket mer prisvärt, jag skulle lungt köpt det om jag haft råd.

Permalänk
Medlem

En fråga för säkerhets skull: vad har du för nätaggregat?
Har du ett riktigt billigt litet nätagg så kanske det inte klarar ett värstinggrafikkort, så det skadar inte att kolla upp det...

Kolla in i burken och läs på etiketten vad det är för märke, hur många watt det är på och hur många ampere den klarar på +12V linan. (eller linorna om det står tex +12V1 +12V2 osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sakiq
Tack!, Tycker ni låter lite tjuriga

Antar att du behöver bekräftelse med smileys etc, jag är ledsen men alla är inte så Internetskadade så de måste trycka in minst en smiley på varje rad.

Ett 4890 för 1800kr är det mest prisvärda prestandakortet, svårt att slå. Du behöver dock ett hyfsat nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Off-topic, i och för sig, men bara för att man inte använder smileyn behöver man inte vara tjurig. Jag har själv märkt vid ett flertal tillfällen att det ofta ser ut som man är irriterad/tjurig när man skriver utan smileyn, och det finns också de som har undrat om jag är sur för att jag inte skriver smileyn.

Just nu använder jag någon smiley om jag är på bra humör, chattar med någon jag känner eller i slutet av nästa mening, annars inte. Skulle kanske kunna bli en intressant debatt? Hur och när borde man använda smileyn, hur många och hur undviker man att låta sur om man inte använder smileyn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Off-topic, i och för sig, men bara för att man inte använder smileyn behöver man inte vara tjurig. Jag har själv märkt vid ett flertal tillfällen att det ofta ser ut som man är irriterad/tjurig när man skriver utan smileyn, och det finns också de som har undrat om jag är sur för att jag inte skriver smileyn.

Just nu använder jag någon smiley om jag är på bra humör, chattar med någon jag känner eller i slutet av nästa mening, annars inte. Skulle kanske kunna bli en intressant debatt? Hur och när borde man använda smileyn, hur många och hur undviker man att låta sur om man inte använder smileyn?

Visst ;- )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
En fråga för säkerhets skull: vad har du för nätaggregat?
Har du ett riktigt billigt litet nätagg så kanske det inte klarar ett värstinggrafikkort, så det skadar inte att kolla upp det...

Kolla in i burken och läs på etiketten vad det är för märke, hur många watt det är på och hur många ampere den klarar på +12V linan. (eller linorna om det står tex +12V1 +12V2 osv)

Hm, är inte helt säker just nu, köpte nytt för nån månad sen, tror de låg runt 600-700 kw

Permalänk
Medlem

Knappast 600-700 kilowatt, men låter ju hyfsat betryggande ändå..
(Även om det är överspecat skitagg så borde förhoppningsvis något med 600+ Watt märkning klara dra runt ett 4890)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

600-700kW borde klara ett o annat grafikkort i dagens läge

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!