Permalänk

köpa spel via steam

Hej,

Jag undrar är det nån här som köpt spel via steam? Därför jag undrar lite varför man ska skriva in sin faktura address när man ska ta det via paypall? Jag menar kommer man få något i brevlådan eller nått trotts att man betalar med kort ?

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Bla CSS och TF2 genom steam och det har gått bra. Betalade med kort och har inte fått något i brevlådan efteråt.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, du kommer inte få något i brevlådan. Jag har köpt flera spel via Steam och betalat med Mastercard, har alltid funkat klockrent. Bara att betala och ladda ner!

Permalänk

Har också köpt ett flertal spel via steam med kort och ej fått något i brevlådan.

Visa signatur

Fiskpinnar?

Permalänk
Medlem

Använder steam paypal?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Grejen med Steam är ju att du handlar spelen digitalt, dvs att du inte får hem något. Man tycker ju att det borde vara billigare men det är det tyvärr inte.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

Kolla om spelet är billigare i någon butik först, vilket det är oftast.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

steam använder paypal, extremt bra tycker jag! men steam e extremt dyr oxo när det inte är deals... superdeals och weekend deals e spess bra!

jag har kanske 20 steam spel
alla betalda med paypal, funkar hur bra som hellst!

Permalänk
Medlem

Köpt flera STEAM spel. Betalar med fejk kreditkort, så kallat e-kort som är kopplat till vanligt bankkort.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag blev också fundersam på varför de vill ha en adress när man betalar mot kort när jag köpte TF2. Är inte det ganska onödigt?

Permalänk
Medlem

är väll en standardsak som hänger med utifall det nu skulle vara något fysiskt ni köpte

Permalänk
Medlem

Har väl lite med säkerheten att göra såklart måste de ha din information när du handlar med kort. Man brukar få ange fullständig adress när man betalar med kort vad jag vet iaf.

Och nej du får inget på posten efter.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Dem måste givetvis ha information om kunden, tror ni att e-handel hade vart så säkert som det ändå är om det inte krävdes någon form av informations utbyte alls?

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Köpt flera STEAM spel. Betalar med fejk kreditkort, så kallat e-kort som är kopplat till vanligt bankkort.

Nej, det är inte fejkkort... det är fullt legitima kortnummer som genereras. Swedbank har en tjänst som heter e-kort och som genererar fullt legitima MasterCard-kompatibla nummer. Funkar perfa.

Permalänk
Medlem

har med handlat en del spel via steam. e nöjd. priset e ungefär desamma som butik men ack så mycket smidigare

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Har oxå köpt några spel på steam, L4D, TF2, Portal, HL2, Empire Totalwar, Garry's mod 10 osv. Ibland är det dyrare och ibland är det billigare i butik, men eftersom jag bor ute i en håla så är det mycket smidigare än att åka in till någon stad.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Har oxå köpt några spel på steam, L4D, TF2, Portal, HL2, Empire Totalwar, Garry's mod 10 osv. Ibland är det dyrare och ibland är det billigare i butik, men eftersom jag bor ute i en håla så är det mycket smidigare än att åka in till någon stad.

Sen så behöver man inte hålla koll på en massa skivor och du kan ladda ner spelet igen när du vill.

Visa signatur

Fiskpinnar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pidde_Pan123
Sen så behöver man inte hålla koll på en massa skivor och du kan ladda ner spelet igen när du vill.

Det tråkiga är blir du hackad, försvinner allt. En sådan dosa som Blizzard har till sitt Battle.net account hade vart super för att vara helst säker.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Det tråkiga är blir du hackad, försvinner allt. En sådan dosa som Blizzard har till sitt Battle.net account hade vart super för att vara helst säker.

Jammen har du betalat med visakort så e de inga problem att få tillbaka kontot efter som de e du som e ägare av allt

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

Plus att det räcker med att du har köpt ett spel i skiv format (t.ex CS 1.6) så tar du en bild av cd key'n och skickar den i ett mail till steam support så får du hela accountet tillbaka.

Visa signatur

Fiskpinnar?