Tales of Monkey Island

Permalänk
Medlem

Tales of Monkey Island

Någon som inte längtar?

http://www.worldofmi.com/
http://www.telltalegames.com/

"You're making a new Monkey Island game? For real?

For real! As we revealed at E3, Telltale's latest episodic series is Tales of Monkey Island, a five-episode saga featuring mighty pirate Guybrush Threepwood and his motley crew. Tales of Monkey Island pulls the legendary franchise thundering and plundering into the modern era with an epic storyline conceived by some of the same team that dreamed up the original games. So polish up your swashbuckles and start practicing your Aaaarrrrr!, because this brand new Monkey Island adventure sets sail July 7."

"I heard something about a remake of The Secret of Monkey Island®. Is that the same as your game?

You're thinking of The Secret of Monkey Island®: Special Edition, which is the game our friends at LucasArts will be releasing this Summer. This is the faithfully re-imagined version of the original The Secret of Monkey Island, presented in all new HD detail. You can find more details about The Secret of Monkey Island: Special Edition here."

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gött, jag måste ha båda!

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Hedersmedlem

damn.. köper direkt remaken
den nya avvaktar jag med.. är den nått i närheten av fyran skippar jag.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte fyran var grym den också:)
Två givna köp för mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
damn.. köper direkt remaken
den nya avvaktar jag med.. är den nått i närheten av fyran skippar jag.

Instämmer.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

fyfan vad bra!
remaken blir ett självklart köp, hoppas bara att det blir en remake av 2:an också.

Nu måste jag nog lira nya sam & max, så man får reda på vad telltale går för (kan knappast vara sämre än 4:an)

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag tyckte fyran var grym den också:)
Två givna köp för mig!

Absolut, 4:e spelet i serien var inte ett dugg sämre än tidigare spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Absolut, 4:e spelet i serien var inte ett dugg sämre än tidigare spel.

själva storyn och skämten var bra fram till slutet, där jag tycker att det tappade lite. Det som förstörde mi4 var 3d och kontrollerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
damn.. köper direkt remaken
den nya avvaktar jag med.. är den nått i närheten av fyran skippar jag.

Det finns väl ingen som helst koppling mellan MI 4 och Telltales episodbaserade spel?

Tycker Telltale gjorde ett bra jobb med Sam&Max, så det här lär nog gå bra det också.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

GAAAH! Vill ha!!
BÅDA!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk

Är det sant??? Nyper mig i armen...

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant. Har många minnen med Monkey Island på Amigan.

Permalänk

Förbokade episoderna på Telltales hemsida nu.. Kan knappt vänta

EDIT: Upptäckte sen självklart att det var den 7:e JULI spelet skulle släppas, inte JUNI.. FAN

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Vad fan? Jag hade helt missat Tales, varit helt uppslukad av remaken på Secret

Permalänk
Medlem

Arghhhh!!!!!

Gud du har hört mina böner!!
Lätt att jag köper allt som har med MI att göra!

Permalänk

Haha, tänkte häromdagen på en nr 5:) Så slår det in, helt sjukt!

Permalänk

ca 275 kr med dagens dollarkurs:)
Kanske borde slå till=)? Har ju slösat pengar på mer önödiga grejer än detta.

Permalänk
Medlem

Gryyymt!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
ca 275 kr med dagens dollarkurs:)
Kanske borde slå till=)? Har ju slösat pengar på mer önödiga grejer än detta.

Jepp, i värsta fall så om det suger så har du fortfarande bara köpt ett avsnitt och kan strunta i resten

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Bumpar denna så ingen missar att det släppts! Jag har inte hunnit prova det än så kan inte säga om det är bra eller dåligt ännu.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Finns även ett demo.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Testpilot

Oj, redan? typiskt att man är upptagen ikväll, får bli imorgon då

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har kört det en stund nu och jag tycker det är helt OK. Stämningen och humorn håller i sig från förr.

Väldigt linjärt dock, men det har ju alltid denna spelserie varit. Det är ju inget Fallout 3 direkt...

Permalänk

Har köpt det. Mmmm gamla tider, och mera kommer det att bli.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa det?

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Demot var jättekort, men den sköna humorn är kvar iaf, såsom det ska vara! Ska absolut testa hela också!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Var kan man köpa det?

Köpte det via Steam.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Braveheart
Köpte det via Steam.

Fan vad nice.
Har missat det helt på steam men såg det nu.

thank you!