Nya chassifläktar från Arctic Cooling

Permalänk
Melding Plague

Nya chassifläktar från Arctic Cooling

Schweiziska Arctic Cooling utöker sortimentet med en ny serie temperaturkontrollerade chassifläktar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ännu fler fläktar som kommer lysa som ett AS i UV ljus...

är de nån här på SWEC som har testat en sån här "ramlös" fläkt?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

nice fläkt, tummen upp!

Permalänk
Medlem

med ett pris på 60-80kr känns det ju definitivt som ett alternativ Väntar med spänning på SPCR-recension!

Permalänk
Medlem

Deras ramlösa är jävligt fula och kan bara användas som utblås! Dock jävligt tysta.

Har själv en 80mm av deras ramlösa typer. Dock av en annan modell. Tyst? Den går inte att höra.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Inaktiv

AC:s prylar är nog bland det mest prisvärda man kan köpa, jag är toknöjd med mina iaf.

Permalänk

Gillar priset iaf, bara det gör den ju till ett alternativ.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk

Den där känns ju lite som att folk kommer klaga över att kablar åkt in i den när den är så pass öppen på sidorna för att vispa ner kablarna.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

frågan är du om man måste montera fläkten med en 3-pin kontakt för att sensorn ska fungera. eller om man kan koppla den på en molex? för jag har slut på 3-pins kontakter på mitt moderkort. någon som vet?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Inaktiv

Jag har två litet äldre AC-fläktar som är mycket lika dessa; de har inte tempsensorer, men dock gummiupphängningssystemet.

Bussningarna funkar mycket bra, de är suveräna på att absorbera vibrationer, men impellern väsnas lite. Då är Noctuas fläktar tystare än just min modell. Detta lär bero på att impellern har en rätt låg profil, trots fläktens rätt omfångsrika höjdmått. Man bör dubbelkolla så det finns utrymme om den ska placeras bakom en riktigt stor CPU-kylare...

Med en omdesign av upphängningsram och motornav skulle AC lätt kunnat skala av över en halv centimeter och säkert en hel del till, och ändå kunnat öka impellerns profil för tystare gång och högre lufttryck.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
frågan är du om man måste montera fläkten med en 3-pin kontakt för att sensorn ska fungera. eller om man kan koppla den på en molex? för jag har slut på 3-pins kontakter på mitt moderkort. någon som vet?

Den är bara koppla in på en molex. Sensorn den använder sig av sitter på fläkten och inte på moderkortet. Däremot så kommer du inte kunna få information till din dator om hur rpm fläkten snurrar med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattmannen
Den är bara koppla in på en molex. Sensorn den använder sig av sitter på fläkten och inte på moderkortet. Däremot så kommer du inte kunna få information till din dator om hur rpm fläkten snurrar med.

jag tackar för informationen. så den gör sitt jobb då. enda saken blir den att jag själv inte kommer kunna läsa vilken rpm den kör i för tillfället. det kan jag leva utan. huvudsaken är att dem pinnar på då det blir varmt.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
ännu fler fläktar som kommer lysa som ett AS i UV ljus...

Man behöver ju inte sätta in uv-ljus i datorn om man inte uppskattar effekten.

Priset verkar heljysst. Fattar inte varför fläktar ska vara så dyra...

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!