Köpa 20/60 eller 120gb Till Xbox360

Permalänk

Köpa 20/60 eller 120gb Till Xbox360

Hej då de inte släpper bf1943 på skiva (till xbox 360 än iaf) så måste jag köpa en hårddisk för att kunna ha det :(. + att de finns uppdateringar som ej får plats på minnsekortet.

Vilken är den jag skall satsa på? Antar att 20 gbarn blir förliten om man ska ladda in spel också?

Och hur många normalstora spel kan man få plats med på respektive Hårddisk?

kan även passa på att fråga en till sak. Om ja laddar ner bf1943 och sen tar bort det av någon anledning kan jag ta o ladda ner det igen utan att betala då? (Samma konto då)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

När det gäller XBL så kan du tanka ner i oändlighet ja finns inget stopp hur många gånger eller något tidsbegränsning.

Kan dock vara lite svårt att hitta produkter de har tagit bort men du kan hitta dem om du går igenom din download lista. kan dock ta tid.

Angående HD, 20GB är lite för liten för att spara spel men har du inte tänkyt att tanka eller spara spel mycket på HD'n så duger den bra nog.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
När det gäller XBL så kan du tanka ner i oändlighet ja finns inget stopp hur många gånger eller något tidsbegränsning.

Kan dock vara lite svårt att hitta produkter de har tagit bort men du kan hitta dem om du går igenom din download lista. kan dock ta tid.

Angående HD, 20GB är lite för liten för att spara spel men har du inte tänkyt att tanka eller spara spel mycket på HD'n så duger den bra nog.

låter ju väldigt bra . Men vet du på ett ungefär vad ett spel tar upp?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hmm så 2 spel om man inte har annat på då alltså. (har läst att man har ca 13gb att lagra på då olika funktioner reserverar stämmer det?)
Får fundera på om ja har behov av att installera spelen eller inte då..

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Snackar du om att installera spel till hdd:n eller menar du spel från XBLA?

För om du installerar ett spel från skiva då kanske de är 6gb, men spel från XBLA varierar mellan 50mb-300/400mb kanske.

+ installera spel är rätt sämst imo, många spel stödjer inte de speciellt bra i vissa fall har spel blivit segare att ladda t.ex.

Du slipper lite ljud från skivan i dom flesta spel iförsig, men inte som att man brukar spela ljudlöst på tv:n..

Permalänk

från skiva. ´Dock vet ja inte om ja har behov utav de då jag orkar byta skivorna. Dessutom har jag stängt in xboxen så hör bara fläktarna ändå

Får se om ja hittar en 20gbare till ett fint pris annars blir det nog en 60gb med live starter paketet. Då man får med headset och 3 månader live

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
från skiva. ´Dock vet ja inte om ja har behov utav de då jag orkar byta skivorna.

Om du ska spela det på hårddisken så måste du ändå ha i skivan, detta för att undvika piratkopiering. Det enda possitiva med att lägga det på hårddisken är att det går fortare att ladda vissa spel och det blir också bättre grafik på endel spel som stödjer den funktionen.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

Är det någon som har koll på vilka bra ställen som har xbox live starter kit 60gb. För prisjakt och pricerunner har olika osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

kör själv på 20 gig , installerar det spel jag spelar mest . sedan om jag ska råspela något annat så tar jag bort det gammla , och installerar det nya

sparfilerna sparas alltid på hårddisken oavsätt så de försvinner INTE när man tar bort spelet

spelar man 3 olika spel varje dag så kan det kanske vara lite jobbigt att vänta 15 min innan man kan börja spela . men annars funkar det bra att göra på mitt sätt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Ok dock finns det inga 20gbare att köpa nytt. Så måste bli en 60 eller 120gb.
Och den enda anledningen till att ja ska köpa detta egentligen är för att kunna tanka hem sånt som ej får plats på mitt 256mb kort

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

chipper har annars 120gb hårddiskar för 999;-
OBS EJ ORGINAL.

http://www.chipper.se/pages-productinfo/product-1708/xbox-360...

Detta betyder att de har köpt en vanlig 120gb 2.5" WD BEVS disk och flashat om firmwaren i den så att den ska fungera med xbox 360.

Jag har själv gjort detta, hade en 20gb hårddisk från början som jag plockade ur skalet, beställde en 120gb från netonnet som jag flashade och sedan använde i min xbox, funkar kanon.

Men hur detta kan påverka ditt online spelande osv, vet jag ej. Jag har klarat mig men jag vet inte om det är en slump eller om man "FÅR" göra såhär.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Har sett det alternativet. Men vill ha orginal hällst annars hade jag gjort det själver

och Det är inte vad jag kallar billigt men. på tradera får du 120gb diskar för ca 600 vet ej om de är orginal nackdelen är att du får vänta ca 10dagar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Har sett det alternativet. Men vill ha orginal hällst annars hade jag gjort det själver

och Det är inte vad jag kallar billigt men. på tradera får du 120gb diskar för ca 600 vet ej om de är orginal nackdelen är att du får vänta ca 10dagar.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=92718&traff=1

Bra pris.

Permalänk

Är det ja kollat på faktiskt skall beställa på torsdag dock osäker på vilket ställe.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Är det ja kollat på faktiskt skall beställa på torsdag dock osäker på vilket ställe.

Jag länkade ju till den med bäst pris
Webhallen är grymt bra.

Permalänk

vet det men efter frakten så har ja sett billigare. (och min far är paranoid eller nått o vill inte beställa vartsomhällst ) Skönt nästa år när man är myndig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb