Stort sug efter Windows 7

Permalänk
Melding Plague

Stort sug efter Windows 7

Förhandsbokningarna av Windows 7 strömmar in trots att det är flera månader kvar till lansering.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kommer vänta tills SP1 kommer.. även om nu vista är/var som ME så bör man inte lita blankt på att 7an är bättre.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om Windows 7 direkt kommer finnas tillgängligt med studentrabatt via Mecenat? Hur var det t.ex. med Vista?

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor

Fråga 1: Kan jag uppgradera från Vista Home Premium 64bit till 7 Proffesional 64bit?

Fråga 2: Om jag någon gång behöver formatera måste jag då installera Vista först och sen 7?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Kommer vänta tills SP1 kommer.. även om nu vista är/var som ME så bör man inte lita blankt på att 7an är bättre.

Den kommer ju knappast va sämre än RC:n, så jag tror det där "vänta på SP1" kan vara ganska obefogat.

Permalänk
Medlem

Undrar lite över uppgraderingsversionen.

Måste man installera Vista först och sedan uppgradera eller kan man installera Windows 7 direkt och bara använda sig utav sin nyckel till Vista?

Permalänk
Medlem

Du måste nog ha vista installerat, annars är det ingen vits ju

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Jag har två frågor

Fråga 1: Kan jag uppgradera från Vista Home Premium 64bit till 7 Proffesional 64bit?

Fråga 2: Om jag någon gång behöver formatera måste jag då installera Vista först och sen 7?

Kommer inte finnas någon uppgraderingsversion i europa för w7 likt den i USA då MS slopat IE i sin europeiska utgåva. "Uppgraderingen" kommer bestå av att du får CD i brevlådan och helt sonika formatera om datorn så som jag har förstått det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Den kommer ju knappast va sämre än RC:n, så jag tror det där "vänta på SP1" kan vara ganska obefogat.

+1
Jag tycker verkligen Microsoft har lyckats den här gången.(Kör Win7 x64 RC 7100) och har inte haft ett enda problem på flera månader. Enstaka spel/program kanske kan krångla, men det mesta fungerar ypperligt.

Verkligen tummen upp för MS den här gången.

Någon som har ett "humm" eller vet vad en OEM Win7 Home Prem x64 kan tänkas landa på?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Du måste nog ha vista installerat, annars är det ingen vits ju

Med vista kunde man ju dock installera en 30-dagars testversion med uppgraderingsskivan och sedan, med samma skiva, uppgradera denna (och det var ingen bugg).

Permalänk
Medlem

Najs Windows 7 RTM redan denna månad!!!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Du måste nog ha vista installerat, annars är det ingen vits ju

Är det inte så att uppgraderingsskivan i sig är en "egen" kopia av Win 7. Men att licensen endast gäller om du har en licens för en tidigare version? Så är det iaf med andra program. Någon som uppgraderat windows tidigare?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

alla ni osäkra ta hem och testa redan nu
det funkar hur bra som helst

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Uppgraderingsskivorna är att du måste ha ett OS installerat innan från MS, och uppgradering stödjs bara från vissa OS också.
Uppgradering är sånt jävla meck att det är inte befogat att spara den lilla summan upp till en riktig version.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Hur sugen jag än är: Frågan är om jag kommer _orka_ ominstallera. Min XP installation från 2005 funkar ju superbra. Men med ny dator blir det givetvis. Det är bara billig SSD jag väntar på! Förutom det faktum att min dator nu funkar hur bra som helst.. Men lite skoj ska man väl få ha?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

Undrar om man kan uppgradera Vista Ultimate 32-bitars till Windows 7 ultimate 64-bitars utan att förlora nån data ? ( mer en Vista filerna då xD )

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

hoppas win7 får tyst på de s*t*ns j*vl* mac evangelisterna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Uppgraderingsskivorna är att du måste ha ett OS installerat innan från MS, och uppgradering stödjs bara från vissa OS också.
Uppgradering är sånt jävla meck att det är inte befogat att spara den lilla summan upp till en riktig version.

Nu har jag dålig koll på W7 uppgradering (bara läst att det inte kommer finnas i EU pga IE), men i Vista kan du ju alltid göra en keyless installation med uppgraderingsskivan och sedan uppgradera inne i Windows till den versionen du redan har och då skriva in din uppgraderingsnyckel.

På detta sätt får du en clean installation med uppgraderingsskivan. Du behöver iofs göra två installationer, men det kan det kanske vara värt då uppgradering är billigare än retail.
Det är ju upp till var och en att bestämma, men installerar man en gång om året så kan kanske 30 min extra varje gång vara okej.

Vet som sagt inte om nått av detta stämmer för W7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
hoppas win7 får tyst på de s*t*ns j*vl* mac evangelisterna!

Sånt där är bara onödigt, Mac är mer än bara operativet. Låt de som tycker om det göra det, det är inte så att du är tvingad att köpa någon. PC har sina fördelar, Mac har sina.

Angående Win7-släppet ser jag fram emot det som satan! Sitter på RC:n nu på både stationära och laptopen, funkar helt super!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
hoppas win7 får tyst på de s*t*ns j*vl* mac evangelisterna!

De kommer du få tyst på ungefär samtidigt som du lyckas övertyga en katolik om att gud inte existerar...

Jag tycker verkligen att det är bra att Microsoft har tagit sig i kragen. För mig är 7 ett tydligt tecken på att de börjar känna sig lite pressade. Hoppas bara det inte går FÖR bra. Då är vi snart tillbaks i samma läge som för ett par år sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
hoppas win7 får tyst på de s*t*ns j*vl* mac evangelisterna!

Eller linux evangelisterna! vilka är väldigt mycket värre
Jag kör också linux ibland men inte spammar jag sönder varenda forum jag hittar om linux förträfflighet och att windows är djävulens påfund

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
De kommer du få tyst på ungefär samtidigt som du lyckas övertyga en katolik om att gud inte existerar...

jag vet, snackade en gång med en mac användare som påstod till och med att hans bok han hade skrivit hade aldrig kunnat blivit så bra om han hade skrivit den på en pc... hur en vuxen människa kan argumentera så utan att tro att han inte kommer bli uppfattad som hjärntvättat har jag svårt att förstå... jag är inte ute efter att såra några känslor här jag är bara något lättad att "sekten" kommer få svårare att rekrytera. om jag nu får lov att säga det...

Permalänk
Medlem

OM priset för en upgradering hamnar på samme nivå i Sverige som i USA(+lite "konstiga" skatter) så är risken stor at det blir en uppgradering.
Dock fungerar Vista utan problem så det är inget som är pressande

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

så länge spel använder DX så sitter jag kvar på Windows, annars hade jag nog gärna kört något annat OS.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
hoppas win7 får tyst på de s*t*ns j*vl* mac evangelisterna!

M$evangelisterna är ju så mycket trevligare att lyssna på (ironi).

Ni som kör win 7, hur är spelprestandan? Är lite sugen på att testa 7an nu när den är gratis.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
hoppas win7 får tyst på de s*t*ns j*vl* mac evangelisterna!

Sände en livesändning för ********* med jobbet där de gick igenom Windows 7, t.om. jag blev imponerad. Ska bli skönt att äntligen få släppa mitt krampaktiga håll om XP och få köra ett modernt OS när man känner sig spelsugen.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Någon som kommer ihåg snacket om att man eventuellt skulle kunna göra ett byte av vista retail mot w7? Någon som vet vad det blev av det hela? Har en oöppnad ultimate retail låda här hemma

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Eller linux evangelisterna! vilka är väldigt mycket värre
Jag kör också linux ibland men inte spammar jag sönder varenda forum jag hittar om linux förträfflighet och att windows är djävulens påfund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
hoppas win7 får tyst på de s*t*ns j*vl* mac evangelisterna!

Moget. Sådana trollkommentarer är ju som gjorda för att förstöra ännu en tråd med ett flamewar. Släpp det nu och låt folk gilla vad dom vill innan det börjar återigen.

Permalänk
Medlem

När RTM kommer så tänker jag köra Windows 7 igen. Körde 7100 till 72xx något, sen blev jag sugen på XP igen, men när RTM kommer så tror jag XP är ett minne blott.

Visa signatur

pff