PC versionen av Street Fighter IV är helt underbart :D

Permalänk
Medlem

PC versionen av Street Fighter IV är helt underbart :D

Grafiken är mycket mycket bättre än Xbox 360 versionen och flyter på bättre

Spelet upptäcker också att jag har en TE arcade stick

Är grymt imponerad av hur bra optimeringen är av Capcoms nyare PC spel

Permalänk
Medlem

Jag som gammal Street Fighter 3 - Third Strike freak, tycker att IV'an tyvär är lite väl mycket "nerdummat" för att locka alla "one more spammers" och "buttonmashers".

För det första är det långsammare än föregångarna och att plocka bort parrys har tagit tillbaka så jävla mycket zone-game, vilket fan inte är lika roligt som mindgamsen parrys framtvingade.

Hatar även Revenge-gauge systemet, att belöna folk för att spela som skit är bara patetiskt, blir man smiskad i starten ska han ha mätare, inte du.
Meter-building är nästan borttaget med, till vissas glädje och andras förtret, jag själv hör till den den senare kategorin. (man bygger bara mätare på specials, så gamla hedliga cr.MP wiffs(SF3:3S) eller jump throw spam(SFA:X) funkar icke
Tycker även att hoppen är "floaty" som fan, man hoppar högt och segt, men kommer knappt framåt, vilket gör zon-spelet mer irriterande, för jumpins är inte direkt safe med tanke på hur lång jävla tid andra spelarn har på sig att göra sin AA input.

Som tur är har jag mer eller mindre alltid haft Gouki/Akuma som main-char, och jag upptäckte att hans demonflip-mixups är rätt skoj att fucka folks zone-game med, då flip-punch dropar nästan rakt ner kan man på reaktion när han är på väg att AA'a (sjukt det lät) en flip-kick, för att sedan straffa underifrån.
Det i kombination med att du kan straffa med super/ultra om du flipar kort med punch och han försökte göra en stående AA, bara buffra lp,lp(går att spamma om man inte är tight på timing) efter flip-punchen och exekvera med f/b+lk+hp på landning.

Om man på andra sidan kollar på motorn, så är den väldigt väloptimerad och kräver inte så jävla mycket krut av burken, snyggt som fan är det med må jag säga.
Men men, man får väl hoppas att detta var första för att locka tillbaka folk, och sedan gradvis öka skillcapen för varje edition som släpps.

PS. Ett tips är att aktivera special filtret "ink" i options, blir lite typ cellshade'at och ser nästan ut som fet 2d-GFX.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

ah

Jag lär inte köra online med PC versionen mot folk som jag inte känner tack vare macros, det får bli xbox 360 versionen för det

Permalänk
Medlem

Man är ju inte bortskämd med Fighting-spel på PC så detta är ett mycket trevligt tillskott tycker jag!

VioL8oR: Enkelt = bra. Gynna dåliga spelare = bra. Allt för att genren ska komma tillbaka = bra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Man är ju inte bortskämd med Fighting-spel på PC så detta är ett mycket trevligt tillskott tycker jag!

VioL8oR: Enkelt = bra. Gynna dåliga spelare = bra. Allt för att genren ska komma tillbaka = bra!

när man själv redan spelat på en högre nivå är det tråkigt, känns som man spelar med en hand bakom ryggen.

kan ju jämföra gameplay:

(SF3-3S)
http://www.youtube.com/watch?v=6uzc6dgwj-I&NR=1#watch-main-ar...

Men men, som jag sa så hoppas jag på att eftersom dom har gjort det för att försöka göra nutidens SFII, då hoppas jag att uppdateringarna som följer går i samma spår (CE är ju redan patchat, så jag hoppas att något i stil med Turbo kommer som går lite fortare), Men man får hoppas att de släpper uppdateringarna som downloads och inte separata spel.
Så inte communtiyn splittras (gemene man vill inte köpa samma spel om och om igen heller, det blir den inbitna skaran som uppdaterar).

Summan av kardemumman:

Släpp first edition ganska nybörjarvänligt och locka tillbaka alla.
När andra utgåvan kommer så har de flesta lärt sig spelet och vissa redan bemästrat, så då är det dags att lägga till gameplay options och även balancera karaktärer som visat sig ha något väldigt broken (akumas semi infinite på gief/zagat, el'fuertes semi infinite cancle, Sagat's hold ground play).

Den som lever får se

PS. Jag själv slits mellan att spela 3s och IV nu, jag KAN inte spela båda det funkar inte för mig, min timing blir helt fuckad i båda spelen samt att mitt muskelminne blir helt yrt av att byta från att flip-mixupen är mellan pressure game kick/throw/slide till punchdrop-punish/kick-punish on misstake/rare throw

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "