Antagningsbesked Högskolan 2009!

Permalänk
Medlem

Antagningsbesked Högskolan 2009!

Tänkte att det skulle vara roligt att se var ni har kommit in nu i höst.
Kan ju vara roligt att se om det är några som blir klasskamrater!

Som säkert många redan vet har det börjat trilla in lite besked på Studera.nu

Här är mitt besked:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kom in på KY-utbildning, enda jag sökte.

System- och nätverkstekniker Windows

Hoppas man trivs, tredje gången gillt.
(testat spelutveckling och högskoleingenjör i datateknik innan)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
http://pici.se/pictures/IWpTySfLI.jpg

Grattis! Gå med i Lysator (shameless plug).

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

kom in på chalmers också, dock inte samma som TS

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Jag är rätt glad just nu...

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Reserv plats 57 på Nackademin utbildning Anläggningsingenjör infrastruktur KY. Har ingen aning om jag har en chans, har dock inte get upp hoppet.. har sökt en annan som börjar i januari också.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Kom in på som reserv plats 30 Förra året när jag sökte kom jag in. Hur stor är chansen tror ni omöjligt att vet antagligen men..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
http://pici.se/pictures/UDRZEGeSy.jpg

Jag är rätt glad just nu...

Grattis fan! Tjejens syster läser också läkare i Linköping! Att du kom in på 1.9 HP förvånar lite, trodde det var 2.0 som gällde, speciellt i år då så himla många sökte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer nog in

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
http://pici.se/pictures/CzZMMdWqu.jpg

Kommer nog in

Lycka till.

I övrigt:

2:an eller 3:an blir det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Grattis fan! Tjejens syster läser också läkare i Linköping! Att du kom in på 1.9 HP förvånar lite, trodde det var 2.0 som gällde, speciellt i år då så himla många sökte.

Tackar :). Var lite orolig för att det skulle vara så, men antalet med 1.9 och 2.0 som sökte kanske inte ökade i år.. Var färre som fick bra på högskoleprovet i år såg jag.. kanske därför. Vilken termin går hon? Jag är skitmotiverad att plugga nu(till skillnad från gymnasiet), men 5.5 år är rätt lång tid...

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Tackar :). Var lite orolig för att det skulle vara så, men antalet med 1.9 och 2.0 som sökte kanske inte ökade i år.. Var färre som fick bra på högskoleprovet i år såg jag.. kanske därför. Vilken termin går hon? Jag är skitmotiverad att plugga nu(till skillnad från gymnasiet), men 5.5 år är rätt lång tid...

Är inte riktigt säker, hon läste en termin i Uppsala först innan hon bytte till linköping, vet ej om hon fick tillgodose terminen i Uppsala eller om hon fick börja om på nytt, i så fall börjar hon nog termin 3 tror jag.
Kajsa Engström heter hon..

Visa signatur
Permalänk

som ja skrev i den andra tråden typ

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Jag är dömd att flytta från västkusten till östkusten!

Permalänk
Medlem

Trodde verkligen inte jag skulle komma in, med tanke på hur många som tydligen sökt högskolan detta året.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk

Ska man vara glad eller sur? Ville komma in i Lund men är Res 95. Crap.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
http://pici.se/pictures/CgWNbrOTQ.jpg

Ska man vara glad eller sur? Ville komma in i Lund men är Res 95. Crap.

vad är du reserv till?

Permalänk

Själva utbildningen känns helt okej, den högskolematte jag läst hittils verkar inte vara supersvår (och basåret innehåller ju inte ens högskolematte), men däremot kommer jag att flytta till stockholm, vilket blir bra mycket läskigare. Bostad! Bidrag! Flytt!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
vad är du reserv till?

Civilingenjörsutbildning i datateknik
300hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Lunds universitet,
Lund
Grundnivå

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante

Kommer nog in

Förvänta dig inte att du kommer in. Du är nummer 4 i en urvalsgrupp där det är 6 platser. Betyder i princip att 4 av de 6 intagna inom urvalsgruppen (högskoleprovet) måste tacka nej för att du ska komma in. Att till och med stå 1:a i den kön hade nog varit en nagelbitare.

Permalänk
Medlem

Jag satte visst lägsta nivån i min urvalsgrupp, fasen på gränsen att jag kom in ^^

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Förvänta dig inte att du kommer in. Du är nummer 4 i en urvalsgrupp där det är 6 platser. Betyder i princip att 4 av de 6 intagna inom urvalsgruppen (högskoleprovet) måste tacka nej för att du ska komma in. Att till och med stå 1:a i den kön hade nog varit en nagelbitare.

Visste inte att det va någon som kom in på HP som måste hoppa av.

Jaja, det är väl som det är. Ville egentligen inte göra det än. Har sökt 1 år webdesign i första hand. Men anmälan var sen, och har ännu inte handlagts.

Någon som vet hur lång tid det ska ta?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Visste inte att det va någon som kom in på HP som måste hoppa av.

Jaja, det är väl som det är. Ville egentligen inte göra det än. Har sökt 1 år webdesign i första hand. Men anmälan var sen, och har ännu inte handlagts.

Någon som vet hur lång tid det ska ta?

Du står som 4:e reserv i urvalsgruppen Högskoleprovet. Din betygsurvalsgrupp är du 251:a. Siffran till höger om din reservplats är antalet som kommer in på linjen i varje urvalsgrupp.

Jag kan ha fel dock, men det var så jag tolkade det när jag rotade igenom information angående antagningar igår. Flashback har en rätt informativ tråd som förklarar det bra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Civilingenjörsutbildning i datateknik
300hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Lunds universitet,
Lund
Grundnivå

Hoppas du kommer in, då blir vi (preliminärt) classmates.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Grattis alla som kommit in

Själv styr jag kosan mot Keimyung University i Sydkorea 23e Augusti. Ska plugga företagsekonomi en termin innan jag ska skriva min C-uppsats i Marknadsföring.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Hoppas du kommer in, då blir vi (preliminärt) classmates.

Vilken av dem? Hbg eller Lund? Lund är inte mycket att haja för mig

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64