Permalänk
Medlem

Serious Sam HD

"Finally, I am happy to officially announce one of our projects we are working on: Serious Sam HD for PC and XBLA Platforms.

Below you can locate both press releases from the publishers for each platform.

Stay serious,

Roman Ribaric
CEO
Croteam

---

CDV Publishes PC Classic

CDV Software Entertainment AG works together with Croteam and Devolver Digital to develop Serious Sam HD for the PC, which will be released in all territories (except in Russia and the Commonwealth of Independant States) in retail stores and as a digital download, in autumn 2009.

Serious Sam was released in 2001 and received numerous awards, including Game of the Year from Gamespot and the Editor's Choice award from IGN. Based on Croteam's Serious Engine 3, Serious Sam HD sticks to the original by sending the hero to the battlefields of various ancient civilizations against Mental's armies. The same speed and action-packed game mechanics and the characteristic humor have been preserved and will shine like new in high definition!

"We were thrilled by the idea of resurrecting Sam with spectacular HD visuals and pimping him up for Xbox LIVE. Sam's fanbase is still very active and motivated us to do this project. Therefore, we are happy to confirm that Sam will return as cocky, bold, and sharp-witted as always to the screens of his loyal fans and to new players as well," said Roman Ribaric, CEO of croteam.

"CDV is very pleased to cooperate with the publishing of Serious Sam HD. The title inherits from its previous success. Even today, Serious Sam still revels in its cult status among gamers. The production of an HD version of this classic is good news for all PC gamers," said Arne Peters, COO of CDV Software Entertainment AG.

---

Majesco Entertainment:

Classic Shooter Franchise Reborn in Glorious High Definition for Late Summer Release

EDISON, N.J., June 25, 2009 – Legions of long-time fans and a whole new generation of gamers around the world can now experience serious shooting mayhem as Majesco Entertainment, an innovative provider of video games for the mass market, today announced that Serious Sam: The First Encounter HD is coming to Xbox LIVE® Arcade for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft. Developed by Croteam, the creators of the Serious Sam franchise, and produced in partnership with Devolver Digital, Serious Sam: The First Encounter is re-tooled and re-vamped in glorious High Definition with an all-new version of the CroTech engine.

“We are really excited to update our hero and recreate Sam in stunning high definition for Xbox LIVE Arcade players,” said Roman Ribaric, CEO of Croteam. “The fans have lobbied us hard to do this, so we are stoked about bringing Sam back as big, bold and bad as he ever was.”

The game is being produced by Devolver Digital, a brand new production and publishing company based in Austin, Texas, specializing in delivering top quality entertainment to gamers worldwide at affordable prices by any and all means available.

“We are almost inappropriately excited that this fun and robust game is our first humble offering to gamers worldwide,” said an unnamed, masked spokesperson for Devolver Digital. “And bridging the gap between the fine folks at Croteam and Majesco feels good too. It’s a long way from Croatia to New Jersey, but worth the walk.”

“Xbox LIVE Arcade is an important platform in our overall strategic plan,” said Gui Karyo, Executive Vice President of Operations for Majesco. “Serious Sam has a long history of console success and this graphically enhanced version is a great first title to kick off our Xbox Live Arcade initiative.”

Serious Sam HD is not your mother’s generic, large-scale, orchestral scored, Space Marine-themed epic FPS with dialog that pretends it’s an RPG...instead, Serious Sam HD is a grab you by the jibblies run and gun, twitch FPS: BIG guns, TONS of enemies, 4-Player Online Co-Op and stunningly superfluous HD graphics that rival retail boxed games. You've waited forever but Serious Sam is back from the nether with its award-winning game play that will remind you why you play FPSs in the first place."

http://www.croteam.com/

Bilder:
http://www.youtube.com/watch?v=ZL_bbW0f_fY

Förhoppningsvis lika underhållande som dess föregångare

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen ettan, och jag längtar efter HD-versionen snorigt mycket! Spelet har en fet känsla o rytm som inget spel ever kommer att slå. Gimme! ><

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Serious Sam 2 var inte ens i närheten av Serious Sam: Second Encounter

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Givetvis Xbox fitt live! till ps3 då?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Serious Sam 2 var inte ens i närheten av Serious Sam: Second Encounter

Serious Sam 2 == shit
Serious SAm Second Encounter == the shit

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tufft, fast om man ser på bilderna blir det inte så mycket snyggare än orginalet. Fast det är väl för att de gör de till xbox oxå..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

FPS-spel ska spelas på PC. Bilspel ska spelas på konsol, men även på PC om man har en ratt. Det är en skandal att FPS-genren kom in till konsol-världen. PC is the shit!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
FPS-spel ska spelas på PC. Bilspel ska spelas på konsol, men även på PC om man har en ratt. Det är en skandal att FPS-genren kom in till konsol-världen. PC is the shit!

Fps är kul på konsol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Fps är kul på konsol.

Eller inte? Styra med spak är ju skit jämfört med mus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oliviro
Eller inte? Styra med spak är ju skit jämfört med mus.

Gäller ju bara att vänja sig. Dem första första person spelen hade ju typ inte ens mus stöd.
Mus tyckte jag med var jävligt svårt när jag körde quake II för första gången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Gäller ju bara att vänja sig. Dem första första person spelen hade ju typ inte ens mus stöd.
Mus tyckte jag med var jävligt svårt när jag körde quake II för första gången.

Finns en anledning att folk inte använder joystick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oliviro
Finns en anledning att folk inte använder joystick

mm. Därför 13 miljoner lirar call of duty 4 på xbox live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Fps är kul på konsol.

För den som är van o vill ha utmaning, ja Man kan ju inte ens styra korrekt med en styrspak, jämfört med en vanlig datormus. Man har mer frihet med en datormus. Med en styrspak är det endast en viss hastighet man kan styra gubben i spelet. Med en datormus kan man styra gubben hur snabbt man själv vill.

Tjatigt det där lät ><

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Tufft, fast om man ser på bilderna blir det inte så mycket snyggare än orginalet. Fast det är väl för att de gör de till xbox oxå..

Tyckte mig se att vapnen så blankare ut (mer kromat )

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oliviro
Eller inte? Styra med spak är ju skit jämfört med mus.

Jag testade några spel som supportade Xbox360 kontrollen för PC. Det var ju skitsvårt, ena runda knappen för att svänga och titta upp/ned med och den andra för att springa fram/back/sidled. Jag skulle inte vänja mej med den kontrollen om jag så höll på i 10 år, nej inget slår Mus/Tangentbord kombinationen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Gäller ju bara att vänja sig. Dem första första person spelen hade ju typ inte ens mus stöd.
Mus tyckte jag med var jävligt svårt när jag körde quake II för första gången.

Man spelade ju Quake I med mus... Doom gick ju också att spela med mus...

FPS går inte att spela seriöst på en handkontroll, så enkelt är det.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För den som är van o vill ha utmaning, ja Man kan ju inte ens styra korrekt med en styrspak, jämfört med en vanlig datormus. Man har mer frihet med en datormus. Med en styrspak är det endast en viss hastighet man kan styra gubben i spelet. Med en datormus kan man styra gubben hur snabbt man själv vill.

Tjatigt det där lät ><

Du vet om att styrspakarna på en handkontrol är analoga? Så ju mer du rör på den ju snabbare går det. Alltså... det är inte samma hastighet utan du kan precisions sikta precis som med en mus.

Personligen så tycker jag det är skit samma, det går lika bra på PC som på konsol.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

SSHD kommer bli så jävla najs! Hoppas bara dom finslipat nätkoden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
du kan precisions sikta precis som med en mus.

Haha!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

När släpps spelet till xbox live?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Fan spakarna på Xbox/Playstation kontroller är så oprecisa att man måste ha aimbot i fps-spel till konsol. Och det säger jag som har ägt en Xbox i 5 år.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Man spelade ju Quake I med mus... Doom gick ju också att spela med mus...

FPS går inte att spela seriöst på en handkontroll, så enkelt är det.

Jag spelade bara quake på senare tid. Jag började med 2:an.
Går ju inte ens sikta uppåt på doom så jag vet inte varför man ska ha mus till det.
Doom var ju skitkul på snes. Har även köpt det på xbox live nu.

Går visst att lira fps seriöst med handkontroll. Det gäller ju bara att alla spelare har samma förutsättningar. Så inte några sitter med mus o andra med handkontroller.
Finns ju ett spel som heter shadowrun där spelare via xbox o pc kör med/mot varandra, har det hemma på pc men det var grymt tråkigt. Så ja vet inte riktigt hur de fungerar i praktiken.

Halo 3 tkr jag personligen är det roligaste spelet att lira online just nu. Lite svårt med snipern bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Jag spelade bara quake på senare tid. Jag började med 2:an.
Går ju inte ens sikta uppåt på doom så jag vet inte varför man ska ha mus till det.

Quake 1 gick heller inte att sikta uppåt... Men man skrev ett kommando så kunde man det. Kommandot var "+mlook".

Finns något liknande kommando på Doom vad jag vet.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd

kontroll kan man ej spela med. det är som att spela med en gummisnodd. allt går så segt, det tar hur lång tid som helst att få siktet på en person som står stilla. jag prövade spela halo3 mot en vän som älskar fps spel till konsol. Det han säger är att det är mer utmaning att spela fps på konsol istället för pc så det blir mer "verkligt". det slutade med att det stod 25-0 till honom.... haha jag sprang runt och mådde illa av att jag ej kunde styra. sprang in i väggar och allt. så usch nej fps spel ska vara med tagnentbord och mus

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Quake 1 gick heller inte att sikta uppåt... Men man skrev ett kommando så kunde man det. Kommandot var "+mlook".

Finns något liknande kommando på Doom vad jag vet.

Det är väl onödigt då man har autoaim

Permalänk
Medlem

Håller med om att man inte kan köra FPS seriöst på konsol, man ser ju tydligt på filmer på YouTube tex Left4Dead på 360 när nån kör med en joypad. Spelandet blir så statiskt/långsamt och det tar lång tid för spelaren att vända sig om och sikta in sig på fiender. När jag kör L4D på PC så är det enda jag behöver tänka på om jag orkar sikta på headshot eller inte, allt annat sitter i ryggraden.

Fattar inte vad konsoltillverkarna tänker på egentligen, redan på PS2 kunde man ju köra vissa FPS med mus och tangentbord, alla spel på spelmaskinerna borde stödja detta men endå så sitter dagens ungdom med joypad och "svänger runt" och försöker sikta istället för att slippa tänka på styrningen på PC medan dom påstår att det är precision?

Är det såna spel där man inte kan spela med mus och tangentbord som dagens kids vill ha eller?

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Håller med om att man inte kan köra FPS seriöst på konsol, man ser ju tydligt på filmer på YouTube tex Left4Dead på 360 när nån kör med en joypad. Spelandet blir så statiskt/långsamt och det tar lång tid för spelaren att vända sig om och sikta in sig på fiender. När jag kör L4D på PC så är det enda jag behöver tänka på om jag orkar sikta på headshot eller inte, allt annat sitter i ryggraden.

Fattar inte vad konsoltillverkarna tänker på egentligen, redan på PS2 kunde man ju köra vissa FPS med mus och tangentbord, alla spel på spelmaskinerna borde stödja detta men endå så sitter dagens ungdom med joypad och "svänger runt" och försöker sikta istället för att slippa tänka på styrningen på PC medan dom påstår att det är precision?

Är det såna spel där man inte kan spela med mus och tangentbord som dagens kids vill ha eller?

Ang tangentbord/mus på konsol, det ska vara samma förutsättning för alla. Speciellt när det kommer till multiplayer. Därav bara handkontrol som gäller. Sen finns där ju adaptrar men det räknas oftast som fusk, osäker på om folk kan bli bannade för det på online tävlingar mm.

Sen är det sjukt mycket skönare att bara sitta med handkontrol i soffan än tangentbord/mus

Ta och testa i mer än 10minuter innan ni klagar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

visst är det skönare att sitta i soffan och ha en kontroll i handen men då får man det roliga tillägget som gör så att man skjuter på allt annat än det man tänkte på

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Quake 1 gick heller inte att sikta uppåt... Men man skrev ett kommando så kunde man det. Kommandot var "+mlook".

Finns något liknande kommando på Doom vad jag vet.

Användandet av mus i FPS-var inte vanligt på den tiden så spelmakarna hade helt enkelt inte "mouse look" påslaget när spelet startades.

I Duke Nukem 3d, Blood 1 och Shadow Warrior så fick man trycka på 'u' för att aktivera musen.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Quake 1 gick heller inte att sikta uppåt... Men man skrev ett kommando så kunde man det. Kommandot var "+mlook".

Finns något liknande kommando på Doom vad jag vet.

Jo det gick. För jag klarade quake 1 bara genom att spela på tangentbordet back in the day.

Kommandona är
+lookdown - looks down
+lookup - looks up

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag testade några spel som supportade Xbox360 kontrollen för PC. Det var ju skitsvårt, ena runda knappen för att svänga och titta upp/ned med och den andra för att springa fram/back/sidled. Jag skulle inte vänja mej med den kontrollen om jag så höll på i 10 år, nej inget slår Mus/Tangentbord kombinationen

Det är ju väldigt lätt att påstå något sådannt. Det tar en liten stund att lära sig en kontroller, men likaså tog det ju dig en stund att lära dig spelkontrollerna för PC:n en gång i tiden.

Det är ju inte så att alla Halo 3-spelare suckar efter mus och tangentbord direkt. Själv tycker jag vissa spel helt enkelt passar till PC (t.ex. Half-Life 2, Team Fortress 2, etc.) medan många spel spelas bäst med kontrol (t.ex. Gears of War, Halo och även Battlefield Bad Company som jag absolut inte kan tänka mig spela på PC-don).

Vibrerande, trådlösa kontroller gör väldigt mycket. Hur exotiskt det än låter.

Citat:

Judge: Givetvis Xbox fitt live! till ps3 då?

Sony får engagera sig för att få material till sin bristfälliga marknadsplats. Tills dess att Sony kan ge ut material utan krav på kreditkort kommer deras tjänst bli absolut ingenting i jämförelse med Xbox Live där man kan växla mot digitala pengar i flesta eletronik- och spelbutiker... eller på nätet.

Citat:

ThePostalDude: visst är det skönare att sitta i soffan och ha en kontroll i handen men då får man det roliga tillägget som gör så att man skjuter på allt annat än det man tänkte på

Med tillräckligt mycket akolhol i blodet gör du det på PC också. Allt handlar om att kunna kontrollern - kan man dem inte kan man inte heller påstå något så fånigt som att precisen faller iväg. Själv känner jag mig mycket sällan alls tillbakahållen med handkontroll. Och det har jag varit efter första veckan jag skaffade min Xbox 360 förra året.