Bildstörning från 8800GTS

Permalänk

Bildstörning från 8800GTS

Idag, en dag efter jag testat att överklocka mitt 8800GTS, har jag fått en störning i bildsignalen.
En massa halvt synliga och vågiga ränder går över skärmen.

Överklockningen gjordes med ATItool och tempen gick aldrig över 75grader, något som SpeedFan också visade.

Jag lyckades överklocka med ungefär 20%, vilket fick mig att le lite över resultatet i 3dmark03, runt 28000 poäng

Det skumma är dock att problemet kom en dag *efter* att jag klockat det, och då det är mjukvaruklockning återställer sig klockan till Default efter varje omstart.

Och nu, då jag pular samtidigt som jag skriver detta, efter jag tog ut kortet och satte in det igen verkar det ha försvunnit till stor del, bara en liten nästan osynlig störning finns kvar.. det kan dock bero på att jag har en VGA skärm.

Min fråga är, kan man få där här typen av signalstörning av att överklocka?

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Du har antagligen klockat för högt eftersom man få störningar om grafikkortet går ostabilt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd

Re: Bildstörning från 8800GTS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluestreakfus
Idag, en dag efter jag testat att överklocka mitt 8800GTS, har jag fått en störning i bildsignalen.
En massa halvt synliga och vågiga ränder går över skärmen.

Överklockningen gjordes med ATItool och tempen gick aldrig över 75grader, något som SpeedFan också visade.

Jag lyckades överklocka med ungefär 20%, vilket fick mig att le lite över resultatet i 3dmark03, runt 28000 poäng

Det skumma är dock att problemet kom en dag *efter* att jag klockat det, och då det är mjukvaruklockning återställer sig klockan till Default efter varje omstart.

Och nu, då jag pular samtidigt som jag skriver detta, efter jag tog ut kortet och satte in det igen verkar det ha försvunnit till stor del, bara en liten nästan osynlig störning finns kvar.. det kan dock bero på att jag har en VGA skärm.

Min fråga är, kan man få där här typen av signalstörning av att överklocka?

Ska du inte prova att avinstallera ATI-tool då du har ett Nvidia kort?

Permalänk

Re: Re: Bildstörning från 8800GTS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Returburk
Ska du inte prova att avinstallera ATI-tool då du har ett Nvidia kort?

haha ja då var det nite så knostigt att han får bildstörningar

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Alltså, jag får störningar hela tiden, och inte bara då jag använder ATItool, och även då kortet är normalt klockat.
Och det beror inte på att jag har ATItool installerat tror jag, då det aldrig har hänt förut under alla år.

Dock nu försvann mycket av störningarna då jag plockade ur och satte in det igen.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).