Permalänk
Medlem

Hjälp med drivrutiner - Nybörjare

Tjena.

När jag skulle installera XP på min dator efter att den hade crashat fick jag sitta och söka efter drivrutiner i flera dagar..

Nu vill jag installera Windows 7, och kommer därför ha samma problem igen. Så därför, innan jag installerar något denna gången, vill jag ha drivrutinerna först.

Jag har ett Abit Kn8 ULTRA moderkort AMD Athlon (tm) 64x2 dual core 4200+ . Allt jag hittar till detta är BIOS drivrutiner, och det är ju inte riktigt rätt. Har glömt helt var jag hittade drivrutinerna förra gången.

Jag har ett nytt Nätverkskort och ljudkort och använder inte det integrerade, så därför behöver det inte finnas med drivrutiner till detta.

Vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta detta som fungerar till Windows 7.

Tack på förhand.

Mvh

Permalänk
Medlem

Ditt kort är för gammalt och stödjer inte Windows 7 officelt... än iaf...

Detta är iaf chipset drivrutinerna för ditt moderkort.
http://www.nvidia.co.uk/object/nforce_vista_15.23_uk.html

EDIT: Borde fungera på Windows 7 men som sagt inte officielt

Permalänk
Medlem

Okej , tack så hemskt mycket !

Vad menar du med Officielt? Kan datorn bli mycket segare pga. detta, ?

Mycket tacksam för ett så snabbt svar iaf..

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, borde inte vara några problem men nVidia har helt enkelt inte utvecklat drivrutiner för Windows 7 och är därför inte testade på Windows 7.

Jag kör dock Vista drivrutiner på min Laptop och Windows 7 funkar kanon så ska nog inte vara några problem ^_^

Permalänk
Medlem

32 eller 64-bitars windows 7?
Det här är 32-bitars
http://www.nvidia.co.uk/object/nforce_vista_15.23_uk.html
Det är
# SMU Driver (v1.61) WHQL (till chipset)
# SATAIDE Driver (v10.3.0.42) WHQL(Till chipset)
# SMBus Driver (v4.69) WHQL(till sata-portarna)
Som ska installeras. Om du inte använder någon raid.

Var vaksam på "Network Management Tools (v67.91) "Sedona"". Den är onödig och skapar problem med bland annat msn. Har själv råkat ut för den.

Kör installationen i kompatibelt läge för vista. (högerklick, egenskaper)

Permalänk
Medlem
Citat:

Var vaksam på "Network Management Tools (v67.91) "Sedona"". Den är onödig och skapar problem med bland annat msn. Har själv råkat ut för den.

NNT är inte det programmet som har "FirstPacket" funktionen? Aldrig haft nå problem med och väldigt enkelt och smart verktyg för den som vill kunna prioritera paket för viktiga program och spel.

Permalänk
Medlem

Har ni möjligtvis hittat samma drivrutin till Vista 64-bit? Skulle behöva det då jag redan har börjat ladda ner 64-bits windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
32 eller 64-bitars windows 7?
Det här är 32-bitars
http://www.nvidia.co.uk/object/nforce_vista_15.23_uk.html
Det är
# SMU Driver (v1.61) WHQL (till chipset)
# SATAIDE Driver (v10.3.0.42) WHQL(Till chipset)
# SMBus Driver (v4.69) WHQL(till sata-portarna)
Som ska installeras. Om du inte använder någon raid.

Var vaksam på "Network Management Tools (v67.91) "Sedona"". Den är onödig och skapar problem med bland annat msn. Har själv råkat ut för den.

Kör installationen i kompatibelt läge för vista. (högerklick, egenskaper)

Det är 64-bitars jag behöver.. Vore mycket snällt om jag kunde få en länk då jag verkligen inte hittar de.

Tacksam för snabb hjälp.

MVh