AMD: "Våra plattformar är överlägsna Intels"

Permalänk
Melding Plague

AMD: "Våra plattformar är överlägsna Intels"

Kraftfulla grafikdelar är ett ess i rockärmen för AMD – som nu hävdar att företagets plattformar är överlägsna Intels.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

GO AMD!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Citat:

In my view

Japp, och sen när kan man förvänta sig någonting annat? Tror inte det spelar någon roll om AMD så började sälja tomater som processorer, de skulle ändå vara överlägsna intel enligt AMD.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

lol, Och Intel tycker att dom är överlägsna -.-, +-+-+-+-+-+-+- hela tiden

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk
Medlem

Plattformsmässigt är AMD överlägsna, prestandamässigt är en annan femma.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Musikälskare

Let the fanboy war commence!

Personligen känner jag att AMD - Intel går plus minus

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag har aldrig ägt en dator som är AMD baserad, men börjar bli sugen på en dator som är det. För att testa på och känna sig för hur man tycker dem funkar, har trots allt enbart kört på Intel för att jag alltid har blivit nöjd.

Men någon gång ska jag ska helt klart prova på AMD

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

Plattformsmässigt så ligger AMD bra till med bra integrerade grafikdelar och billiga processorer. Prestandamässigt däremot släpar de efter en del.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Hade jag varit säkerhetschef på AMD så hade jag sett till att den där killen hade genomgått en drogkontroll.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
jahapp, undrar hur många I7 fans som kommer bombadera tråden med irelevanta "AMD-suger" kommentarer...

Ja den frågan står än så länge obesvarad. Men det tog ju bara elva minuter innand den första dryga kommentaren från en AMD-o-fil uttalade sig iaf..

Men ärligt talat, är det någon som är förvånad över att företag 1 går ut och uttalar sig om att deras produkter är mycket bättre än produkter tillverkade av konkurrerande företaget två?

Permalänk
Medlem

The man swe 90 - Tror inte direkt det är någon skillnad, om du inte byter upp dig dvs

Båda har varandras motsvarigheter mer eller mindre, så ett märke tror jag inte du kan "känna" när du sitter vid datorn.

Permalänk
Medlem

Jag håller med Bergman!
" In my view, if you look at an AMD platform, it's actually superior to an Intel platform. "

Superior!

Han måste ju säga så, hur skulle det se ut om han istället satt och sa som det verkligen var...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Jag håller med Bergman!
" In my view, if you look at an AMD platform, it's actually superior to an Intel platform. "

Superior!

Han måste ju säga så, hur skulle det se ut om han istället satt och sa som det verkligen var...

Men eller hur, om man är chef på amd så klart att man säger att amd är bäst. Jag är chef över min dator och jag säger att den är överlägsen alla i7-system i världen fastän det är en athlon-dator...

Permalänk
Medlem

Sant, sant. Har haft AMD sedan Athlon 2000+ och ATI sedan Radeon 9000 och tänker aldrig byta "sida", eftersom det är vad jag är van.

Visa signatur

Intel Core I5-4690K 4.0Ghz, EVGA GTX 970 FTW, Corsair Vengeance 4x4GB DDR3, Samsung 850 PRO 256GB SSD, Samsung 860 EVO 1TB SSD, 500GB HDD, Corsair Hydro H100i, Corsair Carbide Air 240

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Jag håller med Bergman!
" In my view, if you look at an AMD platform, it's actually superior to an Intel platform. "

Superior!

Han måste ju säga så, hur skulle det se ut om han istället satt och sa som det verkligen var...

Han har ju faktiskt rätt. Intel har inga grafikkort och kan därför inte leverera en fullständig plattform med hög prestanda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Men eller hur, om man är chef på amd så klart att man säger att amd är bäst. Jag är chef över min dator och jag säger att den är överlägsen alla i7-system i världen fastän det är en athlon-dator...

Som sagt, Intels bästa chipset+cpu+gpu har inte en chans mot AMDs bästa.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Japp, och sen när kan man förvänta sig någonting annat? Tror inte det spelar någon roll om AMD så började sälja tomater som processorer, de skulle ändå vara överlägsna intel enligt AMD.

haha, hur många mflops har en tomat?

Permalänk
Medlem

Ja AMDs lösningar är ca hundra ggr snabbare än Intels i alla grafiska applikationer, det är inte ens diskuterbart.

Däremot får man den bästa prestandan om man blander det bästa från båda företagen.

Det vi väntar på är fusion som kommer få Intels motsvarande produkter att framstå som 1880.
Vi kan ju bara se på Nvidia Tegra hur det ska se ut. Deras lösning är fysiskt minimal (får plats i en mobiltelefon), kanske 10ggr snabbare än Intels lösning (som är en helt dator), billigare och drar en bråkdel så mycket ström.
Nvidia pratar om flera dagars battertid medan Intel spelar på timmar...

Dessutom är Nvidias lösning billigare....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Han har ju faktiskt rätt. Intel har inga grafikkort och kan därför inte leverera en fullständig plattform med hög prestanda.

De har integrerade kretsar, och är det inte endast sådana man tittar på är väl plattformsjämförelser rätt ointressanta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Det vi väntar på är fusion som kommer få Intels motsvarande produkter att framstå som 1880.
Vi kan ju bara se på Nvidia Tegra hur det ska se ut. Deras lösning är fysiskt minimal (får plats i en mobiltelefon), kanske 10ggr snabbare än Intels lösning (som är en helt dator), billigare och drar en bråkdel så mycket ström.
Nvidia pratar om flera dagars battertid medan Intel spelar på timmar...

Vi får väl se. Anledningen till att inte intel har liknande produkter är kanske inte bara att de är lata, dåliga och onda; kanske är det också svårt (eller omöjligt) att uppfylla dessa krav idag?

Permalänk

Jag är orolig över AMDs processorer. Om nu Phenom II X4 965 drar 140w, vad ska de då hitta på hela 2010? De har ju ingen ny processorarkitektur förrän 2011.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Det kom väl inte som en överraskning för någon? Kollar man till hela plattformen så har intel inte mycket att erbjuda men å andra sidan så spelar man inte på en dator med inbyggt chipset ändå.
Hela plattformen ur prestandasyfte har väl aldrig varit intels prioritering?

I nuläget skulle jag inte kunna tänka mig en AMDplattform eftersom de ligger för långt efter prestandamässigt. Det hade varit trevligt med något som kan konkurrera med intel i det översta prestandaskiktet.
Min linuxburk med en x2 3800+ tickar dock på hur bra som helst men den är inte speciellt intressant för 3D rendering :/

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
haha, hur många mflops har en tomat?

Tror det får bli en bench omgång, är själv intresserad på hur bra tomater tar sig an flyttal.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
De har integrerade kretsar, och är det inte endast sådana man tittar på är väl plattformsjämförelser rätt ointressanta?

Jag vet, därför skrev jag "med hög prestanda".

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Som någon sa innan, det går inte att jämföra Intel v AMD/ATi(!), Intel gör inga grafikkort(för 3D prestanda).

Permalänk
Medlem

Det är fult att ljuga!

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Barnslig jämförelse av AMD.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Jag vet, därför skrev jag "med hög prestanda".

Men hög prestanda får man väl knappast med amd:s integrerade kretsar heller?

Permalänk
Medlem

Ni som säger att han ljuger/har fel måste ju ha tomtar på loftet.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hur blir det när Larrabee kommer ?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Vore fint om alla komponenter vore utan etikett precis som världen vore bättre om alla va döva

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club