630w nätagg räker det till 2st 4870?

Permalänk

630w nätagg räker det till 2st 4870?

Tja hade tänk o prova lite crossfire med ett till 4870 men är inte så säker att min nätagg klarar det.
Har 630w min kompis som har ett lika dant kör SLI med 2st 9800.
Så kan jag köra på 2st 4870?
Vad händer om jag provar o det inte funkar?
Tack i föhand

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Vad är det för nätagg?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem

Märke?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk

Kan göra med tanke på att det är 630w men jag har hört att de märket inte är något att ta.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

på pricerunner har den 9/10 i omdömmer tyvär sitter jag på ett mobilt nätverk så orkade inte hitta det till er
Det är faktiskt bra hittils har använt det i snart ett år

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk

630 watt för 500 spänn, tvektsamt över det. Köp ett corsair 650w istället, då får du kvalitet.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Xion gör nätagg? Hade ett chassi av dom den vart rangligt.

Permalänk

aa kanske men vad händer om nätagget inte klarar båda grafikkorten?

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

det börjar lukta grillkorv

Permalänk
Medlem

kollade guiden vilket nätagg man ska ha när jag köpte mina prylar 2st 4870 rekommenderades 750W. Klarar dig säkert med ett bra 650W, tänk å att köpa ett som har 1 lina bara annars blire nog knepigt. Själv köpte 1000W för några hundra extra med 2 linor så kör graffekorten på 12V1 och resten på 12V2 då går det tyst och bra eftersom det oftast inte körs på mer än 50% effekt vilket reducerar värme rejält.

Permalänk
Medlem

Min vän hade ett sådant nätagg, en dag brände det hans moderkort :] Inget vidare bra nättagg. Byt asap

Permalänk

Xion brukar väl räknas till bättre budget, men det är inte i närheten av Corsair t.ex.
Hade det varit ett Corsair, FSP, Seasonic, Zalman, Be-Quiet eller Enermax, så skulle två HD4870 inte vara något problem som helst för ett 630W aggregat.
Ett Xion borde klara det, men det är inte lika säkert.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

jag kör crossfire 4870 på ett Corsair 550W, har inte märkt några problem med det.
(E8500@4Ghz, 2x diskar, x-fi fatal1ty)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
jag kör crossfire 4870 på ett Corsair 550W, har inte märkt några problem med det.
(E8500@4Ghz, 2x diskar, x-fi fatal1ty)

Skönt att veta, då jag har ett likadant nätagg
Funderade länge på CF men vågade inte pga nätagget + att jag lirade allt mindre, men nu känns det lite mer safe :]

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk

så jag kan köra?

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ybernisse
så jag kan köra?

med tanke på att ditt är ett B märke så skulle jag inte göra det men,

gör det du tycker låter bäst men det kan lukta brända kretsar efteråt

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonix
med tanke på att ditt är ett B märke så skulle jag inte göra det men,
gör det du tycker låter bäst men det kan lukta brända kretsar efteråt

Kommer väl knappast lukta mer bränt från ett XION v Corsair(eller annat "A" märke).
Dagens PSUer är såpass avancerade att de slår av i tid, innan det händer något riktigt otrevligt.

Permalänk

så vad tycker DU ska jag prova?
är riktigt sugen på att toppa allt

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Jag tror att det agget är för klent för Crossfire, jag har ett likadant, jag kan få det att slockna tvärt om jag klockar min Quad för högt(3.7GHz+). Det blir bara plötsligt tvärsvart. Jag har bara ett HD4850, ett till så är jag säker på att det skulle bli problem redan vid oklockad processor. I alla fall om man har en Quad.

Köp bättre agg, en investering för framtiden!

(annars är agget förvånansvärt tyst och svalt, men något kraftverk är det inte).

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

haha okej
Har tänkt igen det hade tänkt köpa ett corsair 750w modulärt.
Värkar vara jäkla bra

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk

630w med crossfire?

Tja ska köpa ett grafikkort till o hade tänkt setta in ett 4780 512mb.
Men jag är orolig att mitt nätagg inte klarar det.
Jag har ett 630w kommer med link snart.
Har redan lagt ut en tråd som alla hade väldigt olika åsikter om.
Vad händer om inte nätagget klarar båda grafikkorten?
Jag ska inte överklocka något.
http://gamestuff.se/axp630wversion220slireadypowersupply-p-24...
Vad är skillnaden mellan ett corsair och detta?
Tack i förhand om inget annats länka några sjyst billiga agg
Bara fråga om ni vill veta något

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Re: 630w med crossfire?

Citat:

[b]Ursprungligen inskrivet av ybernisse
Vad är skillnaden mellan ett corsair och detta?
Tack i förhand om inget annats länka några sjyst billiga agg
Bara fråga om ni vill veta något [/B]

Har aldrig hört talas om agget du länkar till, AxP?
499:- för 630w...
Jag kan inte riktigt förstå varför folk ska snåla på nätagg, man köper gärna dyra moderkort, processorer och grafikkort. Men sen, " ström " är " ström " eller? Nej!

Med skitagg så uppstår lätt(are) spikningar än med ett kvalitets agg och det levererar "dålig"/ostabil ström.(Spänningar)

Det som händer om du överbelastar nätagget är att det, förhoppningsvis, slår ifrån.

Mitt tips är, köp ett bra nätagg först och sen köper du ett grafikkort till.

Titta på t.ex Corsair, Coolermaster, OCZ etc, kända märken. De är oftast bra mycket stabilare.

499:- och 630w... pfft.

Permalänk

okej tack för svaret men den kostade lite mer när jag köpte den.
Den säljs inte så bra verkar det som.
Kostade 800 näär jag köpte den iaf

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk

Öppna chassit och ta kort på bilden där det står hur mycket ström det är på linorna (bilden sitter fastklistrad på nätaggregatet). Troligtvis är 630W vad nätaggregatet kan leverera en kort stund, jag skulle tippa på att det snarare är ett 500W nätaggregat i grund och botten. Så brukar det vara på no-name aggregaten som t.ex. ACE. Belastar du den med 630W under en lång tid så kommer det att garanterat paja.
Vill du vara på den säkra sidan tycker jag att du ska köpa ett Corsair 650W (klarar 650W 24/7 till skillnad från ditt nätaggregat) och vänta med grafikkortet (eller köp ett begagnat).

Permalänk

det verkar vara ett xion efter lite snabbt googlande men annat pekar mot att det inte är det. Inget höjdaragg oavsett skulle jag gissa

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=156086 där står hur mycket ampere där är på linorna. det nätagget räckte inte till mina 8800gts..

Permalänk

Det var inte särskilt mycket kräm på 12V linorna. Jag skulle inte riskera att skada systemet utan det är bättre att vara på den säkra sidan och köpa ett Corsair 650W som är betydligt kraftfullare.

Permalänk

Lämnade precis tillbaka ett xion 630w som började låta illa efter några veckors användning (tjöt som bara den...men är man 60+ så hör man nog inte det).
Fick ett tillgodo kvitto så jag köpte ett corsair 750w istället.
Allt funkade dock med sli 2x 260gtx (se infon fast med 630w).
Att snåla på nätagg kostar bara mer i slutändan (kostade 150kr i bränsle för att åka o byta).
Plus jobbet o dra kablarna snyggt igen.
Dessutom så behöver du en adapter till xion aggregatet för det har bara 2x 6pin pcie.

Visa signatur

Asus M4N82 Deluxe | AMD Phenom II-X4 940 BE | 4 GB 1066 MHz RAM | 2xmsi gtx260 | cooler master cosmos | corsair 750w psu |windows 7 ultimate|samsung 2233rz

Permalänk

Det verkar vara ett XION. Det är ett rätt OK budgetaggregat (alltså inte nere i ACE-klass), som borde klara dina komponenter (vilket ett kvalitativt aggregat på över 500W skulle klara utan problem)

Tyvärr är det svårt att få fram uppgifter på vad aggregatet egentligen klarar totalt på 12V-linorna (de uppgifter jag sett visar bara vad linorna är avsäkrade på). Inte ens tillverkaren anger det, vilket får mig att bli lite misstänksam. Det är även dåligt med recensioner från seriösa siter tyvärr. Så det är svårt att få fram OEM-tillverkare och komponentkvalitet. Men de recensioner jag hittat pekar på att det är ett OK budgetaggregat, om än lite överspecat och klent på 12V.

Jag skulle ha testat och sett efter. Jag menar, din burk drar inte mer än ~400W vid last med två HD4870 skulle jag tro, så det är ju inte tal om att närma sig märkeffekten på aggregatet (även om det förmodligen är ett peak-värde som angivits).

Visa signatur

~Pelle~