Windows 7 RTM läckt på nätet

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 RTM läckt på nätet

Trots att Microsoft ännu inte offentliggjort den skarpa versionen av Windows 7 sprids operativsystemet på nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Nog för att den plötsliga ökningen av revisionsnummret (och att den 13 juli var det planerade datumet) gör det sannolikt, men än vet man väl inte om detta verkligen är rtm-versionen?

Permalänk
Medlem

Får väl leta reda på denna och testa.
Tror ni att det skulle gå lika bra att köra Windows 7 som XP på en dator med följande:
Intel P4 2.0ghz
512mb ram
Nvidia Ti200
2x80gb hårddisk

Eller funkar XP Professonal bättre?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Får väl leta reda på denna och testa.
Tror ni att det skulle gå lika bra att köra Windows 7 som XP på en dator med följande:
Intel P4 2.0ghz
512mb ram
Nvidia Ti200
2x80gb hårddisk

Eller funkar XP Professonal bättre?

XP kommer flyta bättre.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

En fråga, finns de nån komplett lista på vad skillnaden är mellan RC Build 7100 och RTM 7600? buggar etc.

Eller om de nån som vet nåt alls så får dom gärna posta, är lite nyfiken om de är värt å ominstallera till det när de kommer.

Permalänk
Musikälskare

Tror faktiskt jag ska köpa detta OSet efter SP1 har kommit

Kör Vista x86 SP2 så länge, har inga som helst problem med det som det är nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Frågan är när den börjar starta om (om det finns i RTM också som extra säkerhet), är det tidigare än RC står jag över.

Permalänk
Medlem

Botnät *host* botnät ?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Frågan är när den börjar starta om (om det finns i RTM också som extra säkerhet), är det tidigare än RC står jag över.

Förmodligen är det precis som vista (man måste aktivera inom en månad, men kan starta om den räknaren tre gånger).

Permalänk
Geeks
SweClockers

Fick detta från MS:

Citat:

Hej,

Just nu pågår vår partnerkonferens i New Orleans för fullt!

Ville skicka ett tips till dig om att nyheten kring att Windows 7 RTM kommer i slutet av juli går ut nu. På The Windows Blog kommer de inom kort att lägga upp mer information och i samlingspressmeddelandet från Worldwide Partner Conference (WPC) hittar du lite information om detta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Är det bara jag som tycker det är konstig svenska och inte riktigt förstår vad det står?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
XP kommer flyta bättre.

Tvivlar på det. Win7 RC1 flyter på bättre än xp för mig.

Dock så tror jag att du har för lite ram

Mitt system
Pentium M 1,6ghz (130nm) vet ej vad modellen heter
mobility radeon 9600
2gb ram ddr1

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Är det bara jag som tycker det är konstig svenska och inte riktigt förstår vad det står?

nej, det tycker jag inte... vad syftar du på?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
nej, det tycker jag inte... vad syftar du på?

"Ville skicka ett tips till dig om att nyheten kring att Windows 7 RTM kommer i slutet av juli går ut nu."

Vad är det som går ut nu? Nyheten?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Keeper of Traditions

med "går ut nu" menar han att nyheten kommer ut... typ. Det är inget grammatiskt fel där inte

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
XP kommer flyta bättre.

Kk. Antog nästan det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gazkam
Tvivlar på det. Win7 RC1 flyter på bättre än xp för mig.

Dock så tror jag att du har för lite ram

Mitt system
Pentium M 1,6ghz (130nm) vet ej vad modellen heter
mobility radeon 9600
2gb ram ddr1

Kan mycket väl vara så. 512mb ram är inte mycket. Datorn är ca 7 år gammal så uppgradering står inte på tal. Nya ram-minnen lär väl kosta nästan lika mkt som mina!

Någon som har hittat detta någonstans får jättegärna PM:a mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Fick detta från MS:
Hej,

Just nu pågår vår partnerkonferens i New Orleans för fullt!

Ville skicka ett tips till dig om att nyheten kring att Windows 7 RTM kommer i slutet av juli går ut nu. På The Windows Blog kommer de inom kort att lägga upp mer information och i samlingspressmeddelandet från Worldwide Partner Conference (WPC) hittar du lite information om detta.

Så dom menar att Windows 7 SKA komma ut i slutet av Juli?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Så dom menar att Windows 7 SKA komma ut i slutet av Juli?

Iaf RTM.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Iaf RTM.

Har inte så bra koll på detta. Vad betyder RTM?
Och vad heter den slutgiltiga utgåvan?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Får väl leta reda på denna och testa.
Tror ni att det skulle gå lika bra att köra Windows 7 som XP på en dator med följande:
Intel P4 2.0ghz
512mb ram
Nvidia Ti200
2x80gb hårddisk

Eller funkar XP Professonal bättre?

Jag testar just nu W7 RC7100, på en Compaq evo n800c. Det är en P4M 2.2 och har 768MB ram. W 7 startar på ca: 40 sekunder, vilket faktiskt är lite snabbare än XP på den datorn. Sedan så upplever jag att dom program vi testat startar snabbare. Den tuggar faktiskt mindre minne än XP (i alla fall på denna datorn). Den hittade drivrutiner till allt utom 3Com:s wlan kort (ett gammalt PCMCIA), men efter lite trixande så hoppade även det igång. Så mitt svar på din fråga är att det funkar minst lika bra som med XP. Men som alltid, lite mer ram skadar inte.

EDIT: Grafiken på den är: ATI Mobility Radeon 7500/32

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vad betyder RTM?
Och vad heter den slutgiltiga utgåvan?

Det står i nyheten. RTM står för "Release To Manufacturing" och är alltså den slutgiltiga versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det står i nyheten. RTM står för "Release To Manufacturing" och är alltså den slutgiltiga versionen.

Så det kommer inte komma nya version så man måste hålla på och byta?
Hade tänkt att köra en full backup på allt på datorn. Avinstallera windows, partionera hårddisken så man får 60gb till spel, OS osv och sen installera windows 7 och sen dra tillbaka alla filer igen. Men detta kommer ju ta mer än en dag att göra så...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Så det kommer inte komma nya version så man måste hålla på och byta?
Hade tänkt att köra en full backup på allt på datorn. Avinstallera windows, partionera hårddisken så man får 60gb till spel, OS osv och sen installera windows 7 och sen dra tillbaka alla filer igen. Men detta kommer ju ta mer än en dag att göra så...

Ingen ide att göra, du har ju ingen nyckel. Och en nyckel får du tag i tidigast i höst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Detta är mest troligt inte RTM utan bara ännu en RTM kandidat liknande alla 7300 builds vi såg förra veckan. Får nog vänta tills imorgon iallafall då det kommer nämnas i Jobs keynote uppe i New Orleans.

Hade hoppats ladda ner från MSDN idag, men no such luck. MS har sagt att vi alla (partners - och jag räknar med MSDN/Technet kunder) kommer få tillgång till software och nycklar innan utgången av July iallalfall.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Tror faktiskt jag ska köpa

Vadå? Vad ska man annars göra om man inte köper det?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Hur många trojaner får man på köpet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När slutar beta versionen att fungera?

kom upp en ruta på min dator där det stod att det var 0h kvar på min beta version =/ så jag ställde tillbaka året till 2008 igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
När slutar beta versionen att fungera?

"The software will stop running on August 1, 2009. You may not receive any other notice. You may not be able to access data used with the software when it stops running."

RC fungerar dock fram tills June 1, 2010. Men eftersom RTM kommer innan slutet av Juli ser jag ingen anledning att uppgradera till RC nu (med mindre du inte har tillgång till RTM vill säga).

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Är det verkligen en nyhet? Blir folk fortfarande chockade över vad man kan åstadkomma i denna IT-kultur. Det var ju med andra ord förväntat.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Nyheten är väl snarare att det kan vara någon tillverkare/anställd som läckt en kopia i förtid.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Inklusive Trojan denna gången också?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8