Nytt kort - Höga upplösningar funkar inte

Permalänk

Nytt kort - Höga upplösningar funkar inte

Jag har nyss installerat mitt ATI 4770

om jag nu sätter på 1300x700 så kan jag inte läsa nått?
pixlarna ungefär, "flyter in i varandra".... kan inte förklara så mycket mer... :S Hjälp tack?

Permalänk
Medlem

V har herrn för native resolution? (min viewsonic "19 "kräver" 1280x1024, om ja ändrar till en lägre blir allt "grötigt")

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Jag har ju haft 1300x700 innan eftersom det är det skärmen är byggd för.... så att säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BullDozzer
Jag har ju haft 1300x700 innan eftersom det är det skärmen är byggd för.... så att säga.

Måste säga att den upplösningen låter skum, visste inte att den ens fanns, men du kanske kan ändra Hz lite på skärmen, det kanske kan funka.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

inte skum, bara jag som är lat... upplösningen är ju exakt 1360x768

men om jag ändrar till nån upplösning högre än 800x600 blir allt.... cp? grötigt?

Permalänk
Medlem

Har du avinstallerat drivrutinerna till gamla grafikkortet och har du lagt in de senaste från http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx ?