Fula linjer med AA aktiverat

Permalänk
Medlem

Fula linjer med AA aktiverat

Hej!

Jag håller på att bli galen med att få CS att se bra ut i 640 och jag är nu i slutskedet av detta. Det sista problem som återstår är att när jag slår på AA (det gör så att jag kan se om det är någon långt bort + att kanterna inte ser förj*vliga ut). Men när jag slår på detta uppstår dessa problem :

http://data.fuskbugg.se/skalman01/fulaAAlinjer.bmp

http://data.fuskbugg.se/skalman01/fulaAAlinjer2.bmp

Det blir fula kanter på vissa ställen som här i CT spawn.

Exempel på CT spawn utan AA:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/utanAA1.bmp

http://data.fuskbugg.se/skalman01/utanAA2.bmp

Obs: Om ni tycker detta ser bra ut tänk då på att det spelas på en T220 så allt blir då ännu suddigare.

Här är mina inställningar för CS med AA:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-nvidia1.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/nvidia2.JPG

Så är det någon som vet hur jag ska göra för att få bort dessa linjer? Mycket irriterande vid spel. Och om man spelar utan AA är det omöjligt att urskilja arm mot huvud om de står längre bort. Är det någon som vet hur man kan få det att se bra ut även utan att hålla på med AA/AF inställningar tar jag gärna emot dessa tips också. Det som gör mig så sur är att jag ser på videor där våran CS elit: SK, fnatic, blank m.m får det att se bra ut på något jädrans sätt och om man läser deras inställningar så har de inte gjort något alls :/.

Så nu vänder jag mig till er och hoppas på något bra svar.

Jag vill inte höra kommentarer som "spela i högra upplösning då" för i CS är det 640 som räknas då det endast då går att skjuta normalt. Så jag hoppas att någon kunnig person kan hjälpa mig här!

Mvh Hannes

Permalänk
Medlem

KÖR MED HÖGRE UPPLÖSNING FÖR FAAN!

hehe nej allvarligt talat så kan jag inte se några linjer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla noga i taket och på marken. Det är några vita streck.

Permalänk
Medlem

Spelet är lika fult med/utan AA :P. Sätt på de och se glad ut.

Permalänk
Sötast

Prova sätt spelet på en upplösning som inte slutade användas på 90talet kanske?

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson

Jag vill inte höra kommentarer som "spela i högra upplösning då" för i CS är det 640 som räknas då det endast då går att skjuta normalt. Så jag hoppas att någon kunnig person kan hjälpa mig här!

Mvh Hannes

PS.....

Om de bästa spelarna inte trott på det löjliga så hade inte resten av världen heller gjort det

Permalänk
Medlem

jag skulle faktiskt rekommendera att ha högre upplösning, men du vill ju inte det :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa att slå antisotropic filtering så ska det nog se bättre ut! Testat 8xAA om det gör någon skillnad?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Antingen lyssnar du och väljer en högre upplösning eller så slutar du kolla i tråden

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Som jag sa ville jag inte höra något om "prova högre upplösning osv." men tydligen funkade inte det på er inbitna Swecare :). Om ni någon gång testar att köra CS kommer ni märka en mycket stor skillnad i "sprayen" när ni spelar i 640x480 mot tex. 1680x1050. Men som jag ser har ni inte märkt detta men nu lämnar jag det åt sidan och hoppas att ingen drar upp detta igen då jag tycker det är skönare med 640 som väldigt många andra inkl. eliten inom cs .

Maxizor:

Jag testade att köra med AF men linjerna kvarstår.

Några mer idéer om detta?

Permalänk
Medlem

Anledningen att det inte funkade att säga det till oss är att med största sannolikhet, är dina streck artefakter som beror på din löjligt låga upplösning. Prova justera AA-nivån eller typ av AA och se om den har någon skillnad på ditt resultat.

EDIT: Är det inte lite udda att köra AA i 640 då vad grafikkortet gör är att den egentligen 'mångdubblar' upplösningen på bilden och sedan skalar ner det via ett filter/algoritm. Tänkte att detta troligen kan introducerar extra fördröjningar.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Tycke också att låg upplösning gjorde min spray bättre, sen började jag köra högre upplösning och inte blev jag sämre för det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Som jag sa ville jag inte höra något om "prova högre upplösning osv." men tydligen funkade inte det på er inbitna Swecare :). Om ni någon gång testar att köra CS kommer ni märka en mycket stor skillnad i "sprayen" när ni spelar i 640x480 mot tex. 1680x1050. Men som jag ser har ni inte märkt detta men nu lämnar jag det åt sidan och hoppas att ingen drar upp detta igen då jag tycker det är skönare med 640 som väldigt många andra inkl. eliten inom cs .

Maxizor:

Jag testade att köra med AF men linjerna kvarstår.

Några mer idéer om detta?

Vi säger till dig lösningen men Du vill inte lyssna, vad mer finns det att diskutera om?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag undrade om det gick att få bort dessa linjer på 640 men fick inget tydligt svar.

Hotas vad kör du med för upplösning nu då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Vi säger till dig lösningen men Du vill inte lyssna, vad mer finns det att diskutera om?

Är du en moderator eller? Skriv något som kan hjälpa istället, iofs har du rätt.

Till TS: Du borde prova att köra med högre upplösning nån vecka, kan ju inte skada. Du kommer ju att vänja dig. Tror jag spelade med 800x600 på min tid.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Re: Fula linjer med AA aktiverat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Hej!

Jag håller på att bli galen med att få CS att se bra ut i 640 och jag är nu i slutskedet av detta. Det sista problem som återstår är att när jag slår på AA (det gör så att jag kan se om det är någon långt bort + att kanterna inte ser förj*vliga ut). Men när jag slår på detta uppstår dessa problem :

http://data.fuskbugg.se/skalman01/fulaAAlinjer.bmp

http://data.fuskbugg.se/skalman01/fulaAAlinjer2.bmp

Det blir fula kanter på vissa ställen som här i CT spawn.

Exempel på CT spawn utan AA:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/utanAA1.bmp

http://data.fuskbugg.se/skalman01/utanAA2.bmp

Obs: Om ni tycker detta ser bra ut tänk då på att det spelas på en T220 så allt blir då ännu suddigare.

Här är mina inställningar för CS med AA:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-nvidia1.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/nvidia2.JPG

Så är det någon som vet hur jag ska göra för att få bort dessa linjer? Mycket irriterande vid spel. Och om man spelar utan AA är det omöjligt att urskilja arm mot huvud om de står längre bort. Är det någon som vet hur man kan få det att se bra ut även utan att hålla på med AA/AF inställningar tar jag gärna emot dessa tips också. Det som gör mig så sur är att jag ser på videor där våran CS elit: SK, fnatic, blank m.m får det att se bra ut på något jädrans sätt och om man läser deras inställningar så har de inte gjort något alls :/.

Så nu vänder jag mig till er och hoppas på något bra svar.

Jag vill inte höra kommentarer som "spela i högra upplösning då" för i CS är det 640 som räknas då det endast då går att skjuta normalt. Så jag hoppas att någon kunnig person kan hjälpa mig här!

Mvh Hannes

Min vän,

Jag har samma bekymmer som du har, har dock provat mig fram utan att lyckas.

I 800x600, med VSynh aktiverat, AAx16, TrippelBuffering aktiverat, skärmen på 75HZ som den max klarar (orginal 1280x1024 upplösning)

Detsamma i 1280x1024, dock flyter det bättre då.

Det jag hela tiden upplever är tearing, och att jag aldrig kan få kanterna att bli riktigt jämna.

Har ett ENGTX 260 från ASUS och det fungerar fint i bench.

Någon lösning på ditt problem har jag inte, har sökt och sökt på google och läst hur många sidor, vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Jag undrade om det gick att få bort dessa linjer på 640 men fick inget tydligt svar.

Hotas vad kör du med för upplösning nu då?

1280x1024

Permalänk
Medlem

Jag känner igen mig precis så som du förklarar xpna. Verkar då som att det verkar hopplöst att fortsätta leta efter en lösning. Men det som stör mig mest är att jag ser cs eliten spela på 22"tft med 640 utan problem. Jaja jag får väl leva med det ändå. Men tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Njae,

gör dom det så måste det vara på minst 100hz skärmar? jag provade nyss med vsync och tribuffring på samt förrendering av antal bilder till 0 med mitt gtx 260 kort

min lcd skärm klarar f.ö 75hz så vsync låste fpsén till det.

har inte sett på maken till fin grafik i CS på 1280x1024, men fy vad seg respons det var på hela spelet och musen

i 800x600 var det inte så värst mkt finare men fortfarande segt likaså i 640x480

vet inte men med vsynch och det så blir det ju fint för MIN del men hur jag ska bli kvitt lagget då vet jag inte

för GTX 260 ska klara CS galant, även med en massa krimskrams aktiverat.

--

det jag upplever är ngn form av tearing, om jag har vsync och altl annat på standard.

och det förstör ganska mycket av känslan, jag köpte ju grafikkortet för att kunna spela, också

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Jag känner igen mig precis så som du förklarar xpna. Verkar då som att det verkar hopplöst att fortsätta leta efter en lösning. Men det som stör mig mest är att jag ser cs eliten spela på 22"tft med 640 utan problem. Jaja jag får väl leva med det ändå. Men tack för all hjälp!

Varför måste du spela som eliten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Varför måste du spela som eliten?

Du ger ingen support på ts frågor etc, kan du göra det?

Ofta vill man spela som dom bästa......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpna
Du ger ingen support på ts frågor etc, kan du göra det?

Ofta vill man spela som dom bästa......

Du blir inte bättre för det.....

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpna
Du ger ingen support på ts frågor etc, kan du göra det?

Ofta vill man spela som dom bästa......

Support?

Jag får alltså inte diskutera och prata med trådskaparen?

OK!

H.Bengtsson, gör dig inte besvär att svara på min fråga.

Jag har blivit utslängd ur tråden av xpna, man får tydligen inte lov att prata här!

xpna: Jag ber så hemskt mycket om ursäkt ers nåd, jag ska hädanefter ej använda sweclockers diskussionsforum för diskussioner.

Än en gång, förlåt mig. Jag ska hålla mig till.... att titta på bilder, i min egen lilla hörna... där jag icke... talar.. syns eller något annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordh
Spelet är lika fult med/utan AA :P. Sätt på de och se glad ut.

+1

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Triple buffering kanske kan va nåt? Dock att köra det UTAN vsync på. För Triple buffering är ju som double buffering med vsync. Funkar inte det så försök trycka in högre/lägre AA och kolla. Men enligt mig så är det där lilla inte mycket att bry sig om.

Sen va "cs eliten" spelar med borde inte ha någon betydelse om du inte tillhör den. Men om du ser dom spela i 640 upplösning igen så fråga vad dom har för inställningar.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Det jag menar med att cs eliten får det att se bra ut har inte att göra med att jag vill ha det härma eliten utan att jag undrar hur de gör. Jag har flera gånger försökt få kontakt med flera av dom utan resultat förutom från en (get_right) som sa att han inte gjort något speciellt (han har samma skärm som mig så därför frågade jag honom speciellt)

Permalänk
Medlem

Tjalol!

Asso serri besta rodet du kommer fo fron sweclockers nogonsin for ett spel som aer foer gammalt, froga po www.fragbite.se!

H3H3H3H3H3H3 <3

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Tror faktiskt inte du kan köra 640-800 med t220 och få en så pass bra bild, i CS options har du valt widescreen eller tft där?

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Det jag menar med att cs eliten får det att se bra ut har inte att göra med att jag vill ha det härma eliten utan att jag undrar hur de gör. Jag har flera gånger försökt få kontakt med flera av dom utan resultat förutom från en (get_right) som sa att han inte gjort något speciellt (han har samma skärm som mig så därför frågade jag honom speciellt)

...Oh...My...God

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Använder du Nvidia-skalning eller skärmens skalning?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd

Spelar du lika bra som eliten då? annars har du väl ingen nytta av låg upplösning?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64