Gigabyte förbereder Micro-ATX för Core i5

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte förbereder Micro-ATX för Core i5

Lanseringen av Intel Core i5 rycker allt närmare. Gigabyte stjäl uppmärksamhet med ett nytt moderkort i Micro-ATX-format.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter bra, jag är av någon anledning väldigt förtjust i m-atx standarden. Men varför ser kylningen på bild #2 ut att vara monterad av en prao-elev?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Låter bra, jag är av någon anledning väldigt förtjust i m-atx standarden. Men varför ser kylningen på bild #2 ut att vara monterad av en prao-elev?

Håller med dig, gillar små Mkort.

Ja bild 2 ser ut lite som att någon har stampat på kylaren! :/

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Verkar ju riktigt bra, nu behöver man bara en orsak att köpa den...

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
Verkar ju riktigt bra, nu behöver man bara en orsak att köpa den...

Löningsdag? Räcker inte det

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Löningsdag? Räcker inte det

hehe jag har 2 anledningar ett har av misstag 3 minnen som ligger o jag hoppas för bövelen att inte idotoerna för intel gör samma idoti som med i7orna och sätter lägre volt på minnerna en många är skrivna för för om så kan jag inte använda mina minnen , 2 är att jag behöver nått roligare i min andra spel dator
blir väl nått billigt asus kort samt en 2,66ghz quadcore prolle från i5

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Trevligt att det kommer fler µATX kort i premiumsegmentet. Gigabyte har fattat precis.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Det blir väl både lite billigare samt strömsnålare pga micro ATX?
Gillar också micro ATX, synd att PCIE x1 inte var bättre placerad bara...ovanpå PCIE x16 vore att föredra.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

enligt info jag hittat ska det vara en PCIE*4

Permalänk

Jag ska inte köpa mer gigabyte....haft bara strul med DS5an

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Funderade på att köpa ett mAtx till i7 men tyckte de inte var prisvärt.
Till hösten kommer jag byta ut mitt gamla q6600 kit =D

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut! gillar också mATX, varför slösa space?

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett ITX kort för i5.. då kan vi börja snacka om roliga lösningar.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

"Does it come in black?" Hatar personligen denna blåa färgen, likadant i svart vill jag ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeeK
"Does it come in black?" Hatar personligen denna blåa färgen, likadant i svart vill jag ha.

Är detta den nya generationen fjortisar? Allt ska vara i svart oavsett om det syns eller ej.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Låter bra, jag är av någon anledning väldigt förtjust i m-atx standarden. Men varför ser kylningen på bild #2 ut att vara monterad av en prao-elev?

Om du kollar på första bilden ser du att kylaren blir smalare längst ut. Detta ger illusionen på andra bilden av att den sitter snett

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Om du kollar på första bilden ser du att kylaren blir smalare längst ut. Detta ger illusionen på andra bilden av att den sitter snett

Smalare ja, men kylardelen längst bort på bild #2 har ju inte sin bas horisontell mot moderkortet. Det ser ju ut som om den hänger i luften ut mot högerkanten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.