Permalänk
Medlem

Problem med 9300gs

Hej har en dator som jag byggt själv med ett asus M2A-vm hdmi http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333173
som har en inbyggd grafikkrets. Och sen när jag kopplade den till en skärm blev det bara massa ränder:( Men har nu bytt minnen och grafikkort;D Men det nya grafikkortet funkar inte Dock funkar nu den gamla grafikkortkretsen på moderkortet som det ska Men nu när jag köpt 9300gs vill jag kunna använda det.
Har satt i det kollat bios o ställt i det på att använda pci express som första hands val men ändå så är det bara moderkortets grafikkort ATI Radeon X1250 Shared Video Memory som funkar... Har kollat enhetshanteran o hittar inte mitt 9300gs Har tesstat ta ur o i det ... inget händer ..

Plz hjälp här

Permalänk
Medlem

9300GS är ett uselt grafikkort FYI.

OnT: Det beror nog på att datorn använder drivrutiner till ATI-kort, kortet du köpt använder drivrutiner för Nvidia-kort.
Avinstallera ati-drivrutinerna, starta om datorn med nvidia-kortet och ladda hem nya drivrutiner från deras hemsida.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Jag vet det men innan så fick jag ingen bild så jag ville inte lägga så mkt pengar nu dirr ska nog köpa bättre sen ... Tack ska testa det ;D

Permalänk
Medlem

Hej
Har testat det men jag verkar inte få bort ATIs drivrutiner Och datorn får inte kontakt med geforce kortet (verkar det som)
Nya tips på hur jag får bort drivrutin osv
Har testat i kontrollpanelen och med ATI uninstaler men det funkar inte

Permalänk
Medlem

kollat i bios och bytt från integrerade till pci-e porten?:)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fattar inte jag har avinstalerat ATIs drivrutiner men ändå funkar bara moderkortets vga port Fattar ingenting;P

Permalänk
Medlem

Nu får jag in en okänd enhet kan det va grafikkortet?? Men kan fortfarande inte instalera nivida rutinen det står att det inte finns en hårdvara till den rutinen??

Permalänk
Medlem

Hej igen men nu tror jag att jag kanske vet vad det är jag fick inte med nån sladd att koppla mellan grafikkortet o nätaggregatet som man får på vissa nivida kort ..... Men det verkar ändå som kortet får ström :?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av playlay
Hej igen men nu tror jag att jag kanske vet vad det är jag fick inte med nån sladd att koppla mellan grafikkortet o nätaggregatet som man får på vissa nivida kort ..... Men det verkar ändå som kortet får ström :?

du måste koppa sladden mellan nätagget och grafikkortet, annars får de inte tillr med ström.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Ok tack men jag hittar ingen sladd som passar Kan det vara så att dom glömt packa med en adapter med grafikkortet?? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av playlay
Ok tack men jag hittar ingen sladd som passar Kan det vara så att dom glömt packa med en adapter med grafikkortet?? :S

9300GS ska inte ens ha en strömsladd kopplad till kortet.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

du ser, då kan vi konstatera att de är nåt annat fel

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

OK men vad ?? fattar inte kanske ska be nån annan kolla på det??:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av playlay
Ok tack men jag hittar ingen sladd som passar Kan det vara så att dom glömt packa med en adapter med grafikkortet?? :S

Hmm, undrar var du provade sladdarna med tanke på att 9300GS inte har något strömport.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ingenstans men jag hittar ett ställe på kortet för en sladdd men det är till nåt annat ;P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
9300GS är ett uselt grafikkort FYI.

Det är det inte alls. Fanatastiskt kort för HTPC. Den har sin funktion och det är inte spelandet.

Visa signatur

Der Steppenwolf