Youtube fasar ut Internet Explorer 6

Permalänk
Melding Plague

Youtube fasar ut Internet Explorer 6

Videosajten Youtube uppmanar användare att byta webbläsare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Re: Youtube fasar ut Internet Explorer 6

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Videosajten Youtube uppmanar användare att byta webbläsare.

Jag brukar också göra det, inte en dator jag installerat som får ha IE6 som standardwebläsare...

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk

fan då, då är jag snart tvungen att uppdatera
men kanske är på tiden

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Jag provade Apple's webbläsare Safari snabbt till Vista. Damn vad snabbt det gick!

Dock håller jag mig till Opera. Tycker det är den lättaste webbläsaren att navigera sig i.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

XD tycker synd Om göteborgs stad Och deras GBG3000

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Hedersmedlem

Då får man hoppas att detta är ett tillräckligt bra incitament till att uppdatera för den stora massan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Äntligen någon som tar steget. Expressen och Digg har inte direkt någon genomslagskraft
Verkar som något äntligen börjar hända kring webben. Firefox fick stöd för HTML5 osv. Riktigt nice

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många timmars arbete den lilla jobbiga läsaren ställt till med. Skönt att den äntligen börjar försvinna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Dock håller jag mig till Opera. Tycker det är den lättaste webbläsaren att navigera sig i.

Agreed

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ATHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNE!

nuff said

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det blir en stor lättnad för många som håller på med webbdesign. Nu gäller det bara att andra stora sidor som t.ex. myspace, facebook och twitter slopar stödet för IE6.

Permalänk

vad inebär sloppa stödet för ie6, i mer lät förståeliga ord, vad tar dom bort/lägger till?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Testpilot

När dom utvecklar nya funktioner för sidan tar dom inte hänsyn till att det även ska funka i IE6 utan kollar bara så det funkar i IE7 och uppåt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, men riktigt dåligt att Opera inte var med bland rekommenderade webbläsare!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

FYFAN vad skönt:) En stor sida som kan påverka mycket:D

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

För er som sitter på företag med IE6 och låsta klienter så funkar Firefox portable edition mkt bra, finns t o m för 3.5, och det är bara ett "startup-skal" runt riktiga Firefox så alla uppdateringer etc för vanliga Firefox fungerar.
Bara installera i en folder där man har skrivrättigheter (t ex my documents).

Permalänk
Hedersmedlem

Det är sjukt jobbigt att sitta med IE6 på jobbet - som jag gör nu. Problemet är att man inte får koppla in något i datorerna här (jobbar på sjukhus), p g a risk för virus...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Det är sjukt jobbigt att sitta med IE6 på jobbet - som jag gör nu. Problemet är att man inte får koppla in något i datorerna här (jobbar på sjukhus), p g a risk för virus...

Om de är rädda för virus, så bör dom bör inte köra Windows på ett sjukhus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
vad inebär sloppa stödet för ie6, i mer lät förståeliga ord, vad tar dom bort/lägger till?

Det innebär att man som utvecklare slipper hitta på fulhack, omvägar och slösa resurser på att med flit försöka göra annars väldigt bra saker sämre för att de ska fungera i en defekt webläsare som borde vart utdöd redan innan den släpptes.

Mer för gemene man betyder det att utvecklarna vid uppdateringar med mera kommer strunta i om det fungerar i IE6 eller inte (vilket är någonting de velat strunta i sedan många år tillbaka).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Dock håller jag mig till Opera. Tycker det är den lättaste webbläsaren att navigera sig i.

Tummen upp på den.
Kör en kombo av Opera och Fx här hemma och den fungerar ypperligt!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Om de är rädda för virus, så bör dom bör inte köra Windows på ett sjukhus.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Problemet är ju som många säger att många arbetsplatser och annat kör IE6 utan möjlighet för användarna att uppdatera.

Men det är på tiden att även dom uppdaterar.
IE6 är verkligen ett helvete.
Jag visste att det var kasst och så men jag anade inte vilket jävla hästjobb det är att få din underbart fina standardkod att se vettig ut i IE6 också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Om de är rädda för virus, så bör dom bör inte köra Windows på ett sjukhus.

Tar tid och pengar att strukturera om systemet. Alla som inte har en blekaste aning måste ju lära hur det nya OS:et fungerar. Tar tid...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Känns ju verkligen bra att folk tvingas uppgradera till nya säkrare och snabbare mjukvaror..

+1

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Om de är rädda för virus, så bör dom bör inte köra Windows på ett sjukhus.

Lycka till med att lära en 65-årig undersköterska ett annat operativsystem!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Känns ju verkligen bra att folk tvingas uppgradera till nya säkrare och snabbare mjukvaror..

+1

snabbare vet jag inte om jag kan hålla med om riktigt, men vist altid bra med säkrare saker

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Helt rätt, fast såklart tråkigt att Opera inte fanns med (då det är ett naturligt val).

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag visste att det var kasst och så men jag anade inte vilket jävla hästjobb det är att få din underbart fina standardkod att se vettig ut i IE6 också...

Välkommen till den kodar-mardröm som är IE6
Jag vet inte hur många timmar jag fått lägga ner på att hitta fungerande fulhack och genvägar för att få de enklaste sakerna att fungera för IE6...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Problemet är ju som många säger att många arbetsplatser och annat kör IE6 utan möjlighet för användarna att uppdatera.

Men det är på tiden att även dom uppdaterar.
IE6 är verkligen ett helvete.
Jag visste att det var kasst och så men jag anade inte vilket jävla hästjobb det är att få din underbart fina standardkod att se vettig ut i IE6 också...

Problemet är ju att många företag använder föråldrade gränssnitt som är skrivna specifikt för IE6 och inte fungerar i andra webbläsare lika bra. Dessutom kan jag tänka mig att många arbetsgivare välkomnar det faktum att anställda inte längre kan sitta och surfa på youtube på dagarna, utan någon sorts blockering eller övervakning.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Det är sjukt jobbigt att sitta med IE6 på jobbet - som jag gör nu. Problemet är att man inte får koppla in något i datorerna här (jobbar på sjukhus), p g a risk för virus...

Ahh fyfan det kan man förstå, tänk om det smittar patienterna. Skulle ju inte vara så kul om halva av sjukhusets inlagda fick conflicker eller något annat hemskt virus.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Det är sjukt jobbigt att sitta med IE6 på jobbet - som jag gör nu. Problemet är att man inte får koppla in något i datorerna här (jobbar på sjukhus), p g a risk för virus...

Lite smått konstigt att de inte uppdaterar datorerna när de nu är så rädda för virus... :S