Testa Google Android på datorn

Permalänk
Melding Plague

Testa Google Android på datorn

Googles omtalade operativsystem Android är ursprungligen avsett för mobiltelefoner och handdatorer – men nu kan vanliga datoranvändare prova på mjukvaran med hjälp av en så kallad Live-CD.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra idé fast användar upplevelsen lär inte bli densamma med 19" skärm,mus,tangentbord och en hel del mer prestanda

Permalänk
Medlem

Man får en uppfattning av hur det fungerar i alla fall.

Permalänk
Medlem

Går det att köra från usb minne? har ingen lust o "slösa" en skiva till detta.

Permalänk

Vad onödigt när det inte kommer att se ut så här i Googles framtida OS och dessutom varför öht testa när det bara är till handdatorer det fungerar?
Kalla mig trångsynt men enligt mig fyller det ingen funktion eftersom detta kommer att vara riktigt gammalt när Google släpper det riktiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Vad onödigt när det inte kommer att se ut så här i Googles framtida OS och dessutom varför öht testa när det bara är till handdatorer det fungerar?
Kalla mig trångsynt men enligt mig fyller det ingen funktion eftersom detta kommer att vara riktigt gammalt när Google släpper det riktiga.

Detta är deras OS till mobiltelefoner, inte till datorer.

Permalänk
Medlem

Låter µtorrent tanke hem det iaf, kan ju vara intressant att testa det.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Testar nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Detta är deras OS till mobiltelefoner, inte till datorer.

Skrev att det var till handdatorer men kanske var otydlig menade såklart att det var till för mobiler OCH handdatorer

Permalänk

Finns dem som inte vill köpa en Android-lur för att testa systemet. Vissa tycker att 4k bara för ett test är mycket pengar. Men ny rika bratz får gärna åka ner på TPH och köpa en Magic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Går det att köra från usb minne? har ingen lust o "slösa" en skiva till detta.

Kör det i en virtuell maskin (Virtual PC/VMWare/VirtualBox/whatever)?

Wow... det funkar ruskigt bra... riktigt så att man börjar fundera på att byta telefon nu ju... i början försökte jag att hantera Live-Android som om det vore ett "vanligt" operativsystem fast det funkade inget vidare... men sen så bytte jag tankesätt och använder samma teknik som jag använder på min HTC TyTN och då funkar det MYCKET bättre...

Fan... jag förskte logga in här på Sweclockers INIFRÅN Android för att kunna ändra mitt inlägg med då tycker forumet att jag har fel lösenord... skumt... men det går ruskigt bra att surfa åtminstone...

JIHA!!!! Detta sista stycket Skriver jag INIFR{N Android som k;rs under VMWARE... WEEEEEEEEEEE

Permalänk

Undrar om Google Android passar till min Samsung SGH-F480 Touchwiz?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Finns dem som inte vill köpa en Android-lur för att testa systemet. Vissa tycker att 4k bara för ett test är mycket pengar. Men ny rika bratz får gärna åka ner på TPH och köpa en Magic.

Vadå så att dom som inte vill lägga ut pengar på det ändå vill känna hur det är att ha pengar, lite roligt faktiskt :). Kan ni som testat Android påstå att det känns bättre än xp, vista, ubuntu, windows 7 etc? För detta fyller faktiskt ingen användnning-kalla mig trångsynt men när det inte ens än gång går att installera det på dator så är det löjligt att testa.

Typ som att sätta en mopedmotor i en bil

Permalänk
Medlem

Funkar prima med VirutalBox som sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Vadå så att dom som inte vill lägga ut pengar på det ändå vill känna hur det är att ha pengar, lite roligt faktiskt :). Kan ni som testat Android påstå att det känns bättre än xp, vista, ubuntu, windows 7 etc? För detta fyller faktiskt ingen användnning-kalla mig trångsynt men när det inte ens än gång går att installera det på dator så är det löjligt att testa.

Typ som att sätta en mopedmotor i en bil

Man testar det på datorn för att se om det är nåt man skulle kunna tänka sig att ha på sin mobiltelefon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Vadå så att dom som inte vill lägga ut pengar på det ändå vill känna hur det är att ha pengar, lite roligt faktiskt :). Kan ni som testat Android påstå att det känns bättre än xp, vista, ubuntu, windows 7 etc? För detta fyller faktiskt ingen användnning-kalla mig trångsynt men när det inte ens än gång går att installera det på dator så är det löjligt att testa.

Typ som att sätta en mopedmotor i en bil

Oj oj, någon har vaknat på fel sida...

Det finns ingen som tvingar dig att använda dig av detta alls. Finns en hel del som gärna vill pröva Android utan att behöva köpa en sådan telefon eftersom Android är revolutionerande av ett antal anledningar.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Vadå så att dom som inte vill lägga ut pengar på det ändå vill känna hur det är att ha pengar, lite roligt faktiskt :). Kan ni som testat Android påstå att det känns bättre än xp, vista, ubuntu, windows 7 etc? För detta fyller faktiskt ingen användnning-kalla mig trångsynt men när det inte ens än gång går att installera det på dator så är det löjligt att testa.

Typ som att sätta en mopedmotor i en bil

Läs på lite innan du skämmer ut dig mer...

Android wiki

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Vad onödigt när det inte kommer att se ut så här i Googles framtida OS och dessutom varför öht testa när det bara är till handdatorer det fungerar?
Kalla mig trångsynt men enligt mig fyller det ingen funktion eftersom detta kommer att vara riktigt gammalt när Google släpper det riktiga.

operativsystemet är inte tänkt att stå på egna ben i vanliga datorer. Detta är ju ett sätt för google att få folkatt vänja sig vid deras operativsystem. När man vet vad man får är det nog fler som vågar lägga ut 5000 för en mobiltelefon.

ganska briljant marknadsföring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1
Funkar prima med VirutalBox som sagt
http://img36.imageshack.us/img36/5041/virutalboxgoogleandroid...

Ja det fungerar bra I virtualbox och utan.
Dock inte hittat de tre sista tecknena i det svenska alfabetet. Ska kolla igen. Anledningen att det jag nu skrivit inte har de tre tecknen.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsan
Ja det fungerar bra I virtualbox och utan.
Dock inte hittat de tre sista tecknena i det svenska alfabetet. Ska kolla igen. Anledningen att det jag nu skrivit inte har de tre tecknen.

Jag försökte att byta språk i Android men det pratar lika mycket engelska för det... Kan ju iofs hända att det beror på att Android egentligen inte är avsett att köras som en Live-version sas...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
operativsystemet är inte tänkt att stå på egna ben i vanliga datorer. Detta är ju ett sätt för google att få folkatt vänja sig vid deras operativsystem. När man vet vad man får är det nog fler som vågar lägga ut 5000 för en mobiltelefon.

ganska briljant marknadsföring.

Det vet jag och har skrivit men om man måste ha alla dom här funktionerna så går man ju efter specifikation och känner/klämmer på telefonen, testar den osv för det är det jag går efter, sedan spelar OS mindre roll eftersom man måste lära sig det förr eller senare. Sen så tar jag mig tid att lära mig en telefons OS oavsett vilket det är så det här skulle inte få mig att ändra val när jag väljer telefon eller handdator.
Däremot så får jag faktiskt hålla med om att det är smart men jag står som sagt fast vid mina sätt att välja handdatorer.

DUNXIII: Vad skulle jag läsa? Allt som stod på sidan visste jag redan Eller en sak visste jag inte och det var att Android inte använder 2 av dom etablerade Java-standarderna, men det gör väl inget så länge man kan operativsystemet?

Kort sagt: Live CDn tillförde inte mycket för majoriteten testar det för att det är kul så ur våran synpunkt så är det la lite trevligt, lite onödigt men skoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Jag försökte att byta språk i Android men det pratar lika mycket engelska för det... Kan ju iofs hända att det beror på att Android egentligen inte är avsett att köras som en Live-version sas...

Kan mycket väl vara så, jag har ju klart inte tänkt ha den på datorn som enda OS ändå så det är rätt lugnt.
Kul att testa det iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
operativsystemet är inte tänkt att stå på egna ben i vanliga datorer. Detta är ju ett sätt för google att få folkatt vänja sig vid deras operativsystem. När man vet vad man får är det nog fler som vågar lägga ut 5000 för en mobiltelefon.

ganska briljant marknadsföring.

Google har inget med den här pc portningen att göra. Dom bryr sig inte om Android på PCn.

Permalänk
Medlem

Jag får det inte att funka.. Har windows xp 32bit och har ställt in cd-rom som förstahandsboot, men inget är annorlunda

EDIT: löste det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Det vet jag och har skrivit men om man måste ha alla dom här funktionerna så går man ju efter specifikation och känner/klämmer på telefonen, testar den osv för det är det jag går efter, sedan spelar OS mindre roll eftersom man måste lära sig det förr eller senare. Sen så tar jag mig tid att lära mig en telefons OS oavsett vilket det är så det här skulle inte få mig att ändra val när jag väljer telefon eller handdator.
Däremot så får jag faktiskt hålla med om att det är smart men jag står som sagt fast vid mina sätt att välja handdatorer.

DUNXIII: Vad skulle jag läsa? Allt som stod på sidan visste jag redan Eller en sak visste jag inte och det var att Android inte använder 2 av dom etablerade Java-standarderna, men det gör väl inget så länge man kan operativsystemet?

Kort sagt: Live CDn tillförde inte mycket för majoriteten testar det för att det är kul så ur våran synpunkt så är det la lite trevligt, lite onödigt men skoj

Du verkar utgå från att alla människor fungerar som du gör vilket är ett misstag. För min del är det högintressant vilket os mobilen kör, hårdvaran kommer i andra hand.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Nej, jag utgår inte ifrån hur jag fungerar eftersom jag inte har några tankar på att byta mobil telefon (K610i lol) däremot så skulle jag aldrig lära mig ett mobil-os eftersom det kan finnas en bättre mobil som har ett liknande os fast annorlunda upplägg och anledningen att jag väljer den andra mobilen är för att jag lärt mig ett os innan som jag inte har användning för.

Konstigt förklarat men liknande Windows versus Linux fighterna
Hade jag inte lärt mig använda Windows från början hade jag lärt mig t ex Ubuntu (gratis) först och sedan kanske lärt mig windows men av ren okunskap fick jag köra Windows från scratch (som 4-åring satt man vid dagisdatorn och sedan när man började skolan har windows bara flytit med). Det hela kan förklaras med

Android onödigt om man inte är säker på att man ska köpa en sådan mobil men självklart förstår jag hur du tänker, Nienithaur.

Permalänk
Avstängd

Android gratis?
Windows Mobile, hur mycket kostar det för tillverkarna att lägga in per telefon?

Android kan nog konkurera, speciellt på billigare telefoner där marginalerna är små.