Vilket märke har bäst kylare på 260-korten?

Permalänk
Medlem

Vilket märke har bäst kylare på 260-korten?

Hoj

Som rubriken lyder så undrar jag vilket GeForce 260GTX kort som har bäst kylare.

Kan också tänka mig 275, eller något ATI-kort om kylaren är bättre.
Har dock ett ATI-kort som blir väldigt varmt.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Vad är bäst kylare för dig? Låga temps eller låg ljudnivå, eller något som klarar båda okej?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Vad är bäst kylare för dig? Låga temps eller låg ljudnivå, eller något som klarar båda okej?

Bra fråga.
Ska sätta det i en Lian Li PC-V351B
Lite bilder på hur det ser ut.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=421471

Datorn ska stå på mitt skrivbord, så antar att en så tyst fläkt som möjligt är det jag letar efter.

Eller, i alla fall en fläkt som inte låter något när man inte spelar något krävande spel.
Så, min sena SweC-surfning ska vara tyst och mysig.

Hoppas du fick en liten uppfattning av vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Kommer bli rätt varmt i den lilla burken, räkna inte med några mirakel vad gäller ljudnivån med såpass tung hårdvara inklämd såvida kortet inte kan dra luft utifrån direkt.

Det nästan alla nya kort lider av är tickande fläktar, det inkluderar HD4870/90 och 9800GTX samt GTX 2xx korten. Är du inte så petig är det lugnt dock, mitt kort är det som låter mest i hela datorn vid idle och tror mitt kort idlar rätt tyst.

Standardkylaren på HD4870 är helt okej, men på HD4890 är den under all kritik pga mer aggressiv fläktkontroller. GTX 2xx seriens kylare beror det på modell lite, men de flesta nya är relativt tysta i idle, inga underverk men tysta nog för en tyst spelburk. Men börjar det bli lite varmt kan de låta rätt förjävligt de med.

Rekommenderar i ditt fall en referenskylare då du vill ha ut luften ur lådan pga dess storlek.

*EDIT: Rättade stavfel. :<

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

jag kör ett 4890 med referenskylare i mitt nzxt Rouge de funkar finfint svalt och bra

Permalänk

Vill du ha riktigt tyst så köp ett Gtx260 och sätt dit en arctic cooling gtx280 kylare.

Annars så sitter jag själv med Gigabyte gtx260 och dom är väldigt tysta tycker jag.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz

Rekommenderar i ditt fall en referenskylare då du vill ha ut luften ur lådan pga dess storlek.

Referenskylare?

Tack för alla svar

Läste något om att Gigabytes kylare skulle vara relativt tysta, kanske blir en sådan.

Citat:

Vill du ha riktigt tyst så köp ett Gtx260 och sätt dit en arctic cooling gtx280 kylare.

Är det svårt att byta kylare på grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Referenskylare?

Tack för alla svar

Läste något om att Gigabytes kylare skulle vara relativt tysta, kanske blir en sådan.

Är det svårt att byta kylare på grafikkortet?

Referenskylaren är standardkylaren som kommer med alla kort i den serien, sålänge kylaren och styrningen är densamma och följer referensdesign så är ljudnivån identisk hos de olika märkena.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Jag själv tycker inte det är svårt att byta kylare på kort. Beror på hur teknisk du är.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q