UFC - Ultimate Fighting Championship + ev mindre galor typ Affliction mfl

Permalänk
Medlem

UFC - Ultimate Fighting Championship + ev mindre galor typ Affliction mfl

Som ni intresserade vet så är det big stuff på G! natten mellan lördag och söndag, 03.10 börjar försnacket och 04.00 börjar eventet , 2 titelfighter och ett extremt färgstarkt fightcard.

UFC 100 - Fightcard:

Brock Lesnar vs Frank Mir - Tungvikt om bältet. Mir tar det.

George St.Pierre vs Thiago Alves- Weltervikt om bältet. GSP ganska säkert på det.

John Fitch vs Paulo Thiago - Weltervikt maincard. osäkert 50/50 men säger Thiago.

Dan Henderson vs Michael Bisping - Middleweight maincard. Henderson i all ära men Bisping tar det.

Mark Coleman vs Stephen Bonnar - Lätt tungvikt maincard. Bonnar helt klart då Coleman såg ut att vara slut i förra matchen.

det är väll dom mest intressanta matcherna sen finns det några till som Akiyama mot Alan Belcher som kan vara intressant också dock inga namn jag har större koll på. Jon Jones kan vara värd att snegla på också, han mötte Bonnar i sin första match i UFC och var riktigt underhållande med sina kast och sin annorlunda slagteknik.

Nu är det bara att diskutera fritt om MMA galorna och framförallt UFC 100, vilka tror ni vinner i matcherna ovan? Framtida fighter i UFC/annan gala? Vad har ni för favorit fighters? kollar ni på andra galor förutom UFC? just keep it coming!

Insåg nu att den kanske borde lagts i Underhållningsdelen, men den får ligga här så länge (om ingen moderator blir "arg") eftersom tidigare trådar om UFC event hittades i denna delen.

//fesen

Permalänk
Medlem

Spännande
Blir helt klart att se fram emot.

Annars försöker jag själv se IFL vilket jag finner väldigt spännande, vissa där är sanslöst duktiga.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Proffsmoddare

Mir "ska" krossa Lesnar men som vanligt i UFC är inget säkert. Jag tror dock att Mir får en tuffare fight nu än när dom möttes första gången då Lesnar var helt grön.

Vinnarna här var rätt lätta att förutspå faktiskt och det lär blir precis som trådstartaren förutspått

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Skulle kolla på UFC 100 men ställde in alarmet på klockan på 3:45 och vaknade sen på morgonen 09:00 vafan då hade jag kastat iväg väckarklockan (knäppt?) och då hade den kommit emot en knapp som man stänger av larmet.
Ganska fail. Någon annan som såg UFC 100

EDIT: Någon mer som tycker att Bob Sapp är kul att kolla på ?
Han har ju inte världens bästa kondition direkt

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASUSG15
Skulle kolla på UFC 100 men ställde in alarmet på klockan på 3:45 och vaknade sen på morgonen 09:00 vafan då hade jag kastat iväg väckarklockan (knäppt?) och då hade den kommit emot en knapp som man stänger av larmet.
Ganska fail. Någon annan som såg UFC 100

EDIT: Någon mer som tycker att Bob Sapp är kul att kolla på ?
Han har ju inte världens bästa kondition direkt

Då missa jag de också..uppfatta "imorgon lördag natt" som natten mellan lördag och söndag =(

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

det är inatt 04:00 lördag-söndag.

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem

Sry om jag var kass i min beskrivning men det är lördag natt/söndag morgon det sänds hehe, ni får kolla tablåer då man inte kan lita på en smått förvirrad Swecare

Bob Sapp är ett skämt, 160kg rena muskler, kordination som en 1åring och kondition som en 200kg pizzaälskare, klarar man första ronden är man hemma men träffar han med sina 50kgs armar kan det vara kört

Permalänk
Medlem

04:00 tv4sport om någon är intresserad:P

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Annars försöker jag själv se IFL vilket jag finner väldigt spännande, vissa där är sanslöst duktiga.

IFL gick under för ungefär ett år sedan iofs.
Tycker ingen därifrån riktigt lyft upp sig till världsklass.
Men dom hade många bra och underhållande fighters.

Permalänk
Medlem

Riktigt laddad inför UFC 100 nu bara, borde börja nu!

Väldigt många prelims jag är intresserad av också, inte minst efter Tom Lawlors underbara JUST BLEED invägning.

Hans väg mot buren ska också ha varit riktigt underhållande, hoppas vi får se det och jag hoppas att han krossade CB ordentligt.

Bara 20 mintuer kvar nu!

EDIT: För er som inte sett orginalet:

Permalänk
Medlem

Haha shit vilken idiot Brock Lesnar är, alltid ogillat honom för hans sätt men idag vart det för mycket...känns som Dana måste kasta ut honom för i längden kommer UFC torska på att ha honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
IFL gick under för ungefär ett år sedan iofs.
Tycker ingen därifrån riktigt lyft upp sig till världsklass.
Men dom hade många bra och underhållande fighters.

Mjo, de vet jag. Men kollar gamla på tv och internet, då jag finner det underhållande

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Haha shit vilken idiot Brock Lesnar är, alltid ogillat honom för hans sätt men idag vart det för mycket...känns som Dana måste kasta ut honom för i längden kommer UFC torska på att ha honom.

Ikväll var Mir favorit, därav allt buande såklart... Men i längden drar tyvärr såna som Brock mer publik, tänk på att detta går på PPV i USA Dom har alltid funnits, se på Ortiz, Baroni, osv. Inget fel på deras performance (förutom kanske Baroni) men allt utöver känns lite onödigt, detta är inte Wrestling liksom.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Ikväll var Mir favorit, därav allt buande såklart... Men i längden drar tyvärr såna som Brock mer publik, tänk på att detta går på PPV i USA Dom har alltid funnits, se på Ortiz, Baroni, osv. Inget fel på deras performance (förutom kanske Baroni) men allt utöver känns lite onödigt, detta är inte Wrestling liksom.

Det är det som är synd, nu säger jag inte att Mir är direkt den mest underhållande fightern men han bjuder upp, Brock kan bara göra en sak bra och det är brottas allt annat är han inte speciellt bra på sen lägg till att han har tyngden på sin sida, kommer vara några år här nu innan vi får någon GSP/Anderson silva liknade i tungvikten.
Fedor kan vara något för Brock, skulle bli en riktigt svår match för Fedor då Brock väger kanske 20kg mer i ringen men han är lika stark som Mir och mycket smidigare och rörligare på mattan.

Baroni vettefan men Ortiz iaf är mycket mer allround än Brock även om många är brottare i grunden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Det är det som är synd, nu säger jag inte att Mir är direkt den mest underhållande fightern men han bjuder upp, Brock kan bara göra en sak bra och det är brottas allt annat är han inte speciellt bra på sen lägg till att han har tyngden på sin sida, kommer vara några år här nu innan vi får någon GSP/Anderson silva liknade i tungvikten.
Fedor kan vara något för Brock, skulle bli en riktigt svår match för Fedor då Brock väger kanske 20kg mer i ringen men han är lika stark som Mir och mycket smidigare och rörligare på mattan.

Baroni vettefan men Ortiz iaf är mycket mer allround än Brock även om många är brottare i grunden.

Haha jo när jag sa Baroni och Ortiz så menade jag snarare hur dom gastar och håller på, inte hur duktiga dom är i oktagonen Men du har definitivt en poäng, Brock lägger sig ner och sen är det klart.. Hade definitivt varit kul och se Belfort gå en match mot Brock.

Å andra sidan är spelreglerna som dom ser ut, det måste finnas någon viktklass alla "freaks" finns i! "Super Heavyweight" hade kanske varit något

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Haha jo när jag sa Baroni och Ortiz så menade jag snarare hur dom gastar och håller på, inte hur duktiga dom är i oktagonen Men du har definitivt en poäng, Brock lägger sig ner och sen är det klart.. Hade definitivt varit kul och se Belfort gå en match mot Brock.

Å andra sidan är spelreglerna som dom ser ut, det måste finnas någon viktklass alla "freaks" finns i! "Super Heavyweight" hade kanske varit något

Hehe jo men då får dom finkamma planeten för att hitta bra bestar 120kg+ för i UFC finns det bara 3 som platsar i den klassen som det ser ut nu. Sen är tungviktsklassen rätt kass i UFC för tillfället för det finns inga namn eller bra fighters nu när Nogueria blivit sönderslagen och gammal, Randy kör men är det verkligen helhjärtat? Mir är bra men det gick ju inte speciellt bra senast sen är det Cain Valezques och Shane Carwin som är på väg upp men dom har inte en suck mot Brock iaf inte som det ser ut nu.

Mellan och lätt tungvikt är där all action finns, GSP kanske går upp, Anderson Silva hoppar fram och tillbaka å vinner, Hendo håller några matcher till, Mashida ska bli spännande att följa osv osv massor med godis tex i UFC 101 med en match som Forest Griffin vs Anderson Silva vilket är 2 riktiga publik favoriter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Haha jo när jag sa Baroni och Ortiz så menade jag snarare hur dom gastar och håller på, inte hur duktiga dom är i oktagonen Men du har definitivt en poäng, Brock lägger sig ner och sen är det klart.. Hade definitivt varit kul och se Belfort gå en match mot Brock.

Å andra sidan är spelreglerna som dom ser ut, det måste finnas någon viktklass alla "freaks" finns i! "Super Heavyweight" hade kanske varit något

Belfort är mellanviktare nu liksom, vad tror du han skulle göra mot Brock?

Super Heavyweight är 265+ pounds.
Brock måste cutta vikt för att komma ner till tungvikt, han väger runt 280 pounds i buren.

Permalänk
Medlem

Längtar till Fedor vs Barnett fighten nu!

Hoppas UFC kan skriva kontrakt med Fedor nån gång, så han får lite motstånd, och publicitet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Belfort är mellanviktare nu liksom, vad tror du han skulle göra mot Brock?

Super Heavyweight är 265+ pounds.
Brock måste cutta vikt för att komma ner till tungvikt, han väger runt 280 pounds i buren.

Jag skyller på klockan, menar såklart Fedor Emelianenko

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
[B]Jag skyller på klockan, menar såklart Fedor Emelianenko [B]

Haha, ok, that makes more sense!
Jag undrade vad för någon intressant stilmässig aspekt du såg hos Belfort liksom.
Kändes rätt random...

Men ja, om Fedor slår Barnett och Brock försvarar sin nu unifierade titel mot någon så tycker jag nästan Brock vs. Fedor måste hända...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Haha, ok, that makes more sense!
Jag undrade vad för någon intressant stilmässig aspekt du såg hos Belfort liksom.
Kändes rätt random...

Men ja, om Fedor slår Barnett och Brock försvarar sin nu unifierade titel mot någon så tycker jag nästan Brock vs. Fedor måste hända...

Hade som sagt varit roligt om Fedor fick visa vad han gick för i Oktagonen.

30-1-1 i MMA, varav "förlusten" vs Tsuyoshi Kohsaka stoppades av domarbeslut pga cut (elbow strike). Slag med armbåge är förbjudet i ringen såvida man inte har speciella armbågsskydd, detta hade inte Kohsaka. Då galan var i sk turneringsformat kunde matchen inte dömas no contest då någon var tvungen att gå vidare, lite jobbigt att ha det som enda förlust

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Hade som sagt varit roligt om Fedor fick visa vad han gick för i Oktagonen.

30-1-1 i MMA, varav "förlusten" vs Tsuyoshi Kohsaka stoppades av domarbeslut pga cut (elbow strike). Då galan var i sk turneringsformat kunde matchen inte dömas no contest då någon var tvungen att gå vidare, lite jobbigt att ha det som enda förlust

Dessutom var väll armbågar inte tillåtna så egentligen borde det varit en DQ win för Fedor men eftersom han ändå inte kunde fortsätta turneringen så blev det TK som fick vinsten.

Jag tycker oftast väldigt illa om när förluster ska förklaras bort på olika sätt men i det här fallet tycker jag det är berättigat.

Och det är också det som är helt sjukt.
Anderson Silva har förlsuter mot t.ex Ryo Chonan som inte ser bra ut, GSP har sin förlust mot Serra osv.
I MMA kan vad som helst hända.
Men inte för Fedor tydligen.

Permalänk
Medlem

vad jag förstod, så stod det i reglerna att om du blev cuttad så blev du diskad, hjälpte väl inte heller att han var i japan mot en japan, men tror inte fedor bryr sig direkt om det hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opticz
vad jag förstod, så stod det i reglerna att om du blev cuttad så blev du diskad, hjälpte väl inte heller att han var i japan mot en japan, men tror inte fedor bryr sig direkt om det hela.

Var det doctor stoppage spelar reglerna inte så stor roll. Och var sättet han blev cuttad på förbjudet borde det vara DQ-win alt. NC, men då det var en turnering gick det inte..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Kommer ihåg för ett tag sedan sa micke tyson att han skulle gå in i ufc ringen och köra, blev det något av det?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Kommer ihåg för ett tag sedan sa micke tyson att han skulle gå in i ufc ringen och köra, blev det något av det?

Nej, det blev det inte.
Det var aldrig i närheten av seriöst prat heller, ungefär lika nära att jag gick in i buren.
Det var lite saker som var närmre i Japan men även det var mest bara snack för att dra till sig uppmärksamhet.
Han var väll domare i en match i en gala i Englad för ett par år sedan dock.

Permalänk
Medlem

Tyson är väll helt trasig nu för tiden? Han hade säkert kunnat göra något i K-1 eller liknande för något år sen men i UFC hehe har han inget att göra om man inte ställer honom mot någon slugger typ.
Killen är 43år dock är Randy 46 men Tyson lär inte hållit någon speciellt hög träning som senaste åren.

Permalänk
Medlem

Mike Tyson skulle inte ha en chans i oktagonen mot en erfaren fighter, punkt.

Däremot skulle dom kunna skapa bouts mot andra sluggers för att generera dollars, that's it...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att se Jörgen Kruth mot lite motstånd, inget UFC men något bättre än någon random Lett som han submitta på 40sek när han fightades nere i Malmö för några veckor sedan, han är grymt bra i sin stanup och har utvecklats på marken sen är det lite sista chansen då han är 35 och kommer troligtvis inte fightas tills han är 40 det är iaf min uppskattning.

Permalänk
Medlem

Hur har han det med skador och sånt nuförtiden?
Kruth har väll både ryggskada och knäskada som ställer till det titt som tätt?

EDIT: Men om han bara håller sig hel så ligger han inte långt ifrån att fightas i UFC tror jag. Framförallt inte när UFC fortsätter med galor i fastlands-Europa.