Call of Juarez, kör jag dx9 elr dx10?

Permalänk
Avstängd

Call of Juarez, kör jag dx9 elr dx10?

Hej.
Jag har skaffat call of juarez och kommit in i spelet en bit.
Det jag vill ha hjälp med är om ni kan bestämma ifall följande screen ser ut att vara dx9 elr dx10?
http://i83.photobucket.com/albums/j291/sshaddoww/dx9ordx10.jp...

Jag sitter på vista business. När jag installerade så sa den att jag bör installera dx9.0c för att det ska fungera, ngt jag inte gjorde för att jag vill endå köra bara dx10.

jag tycker texuterna ser verkligen inte ut dx10 som jag sett screens utav.
Kan ta mer bilder senare ikväll.
Tack på förhand.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

http://ve3d.ign.com/articles/news/1156/Call-of-Juarez-DirectX...

Det ser inte ut som att du har dx10, men kolla och jämför med bilderna.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Grattis!
En till som upptäckt en av de bästa spelen någonsin!

Finns nån form av DX10 patch som jag själv installerade, har inte spelat spelet sedan jag körde in det men...

http://www.fz.se/spel/call-of-juarez/xbox360

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

COJ är riktigt kul, har en helt ok storyline och grafiken och fysiken är underbar. En expansion är ju på G också!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Det där är nog inte DX10. Kolla http://www.coj-game.com/ det finns både vanlig patch och den 900mb stora DX10 patchen. Exen ska heta CoJ_DX10.exe så det är svårt att missa om man kör det... Dessutom så varnar spelet innan man start i det läget.

Permalänk
Avstängd

Jag fick installera Patch Version 1.1.0.0 på 96mb först. Därefter installerade jag patch version 1.1.1.0 på 900mb, det är dx10 patchen.
Prima! Tack för svar.

EDIT: Jeklar vilken skillnad!!!1 Har inte alls särskilt stabil fps (25-35) längre men jeeklar vad snyggt det är!! Kör maxxat utan AA i 1920x1200.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Fan, måste testa spelet igen... tyckte inte värst om spelet första gången jag spela "Call from your arse"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Märkte att nu efter patchen så har dom ändrat storyn i början lite.
Förra gången jag spela så var jag tvungen att smyga runt i staden, sen upp på ett tak, nu har dom blockerat och man springer ut i vildmarken direkt. Trevligt, gillade inte det där förra.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Märkte att nu efter patchen så har dom ändrat storyn i början lite.
Förra gången jag spela så var jag tvungen att smyga runt i staden, sen upp på ett tak, nu har dom blockerat och man springer ut i vildmarken direkt. Trevligt, gillade inte det där förra.

Aha tyckte det var något som inte stämde!

Lägger upp bild på DX9 vs DX10

DX9

DX10

Både är från 1280 x 1024 samt max ingame, inga bra lr snygga bilder, men man ser ganska så stor skillnad mellan DX9 & DX10.

Nej nu ska jag fortsätta spela!

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Avstängd

Tja jag skaffade detta efter att ha spelat tvåan. Spelet crashar ganska ofta så jag uppgradera till DX10 versionen, men efter det startar varken dx9 eller dx10 versionen.. DEn säger nått om javascriptfel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Tja jag skaffade detta efter att ha spelat tvåan. Spelet crashar ganska ofta så jag uppgradera till DX10 versionen, men efter det startar varken dx9 eller dx10 versionen.. DEn säger nått om javascriptfel?

Ingen aning vad det kan vara för fel men nått med Javascript verkar det ju vara... Kan man uppdatera eller nått???

"Skaffade" om det är pirat så kan du ju pröva köpa det!

Annars kan du ju försöka installera spelet på nytt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrOzZ
[B] Aha tyckte det var något som inte stämde!

Lägger upp bild på DX9 vs DX10

DX9 ser snyggare ut?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Det var jag som missade att det var 1.1.1.0 man ska ha, jag installerade 1.1.0.0.. Sedan lade jag in en 3dpartspatch för 1.1.1.0 på 1.1.0.0 patchen.. inte så konstigt den inte ville funka..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Hur bra klarar man det med DX10-patchen på en Core 2 E6750, 2GB RAM och ett HD4670? Behöver inte vara världens högsta upplösning...

Permalänk
Medlem

Skall nog gå rätt bra.
Kör allt på fullt på 1280X1024 med datorn i sign.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510