Limefärgade fläktar från Coolink

Permalänk
Melding Plague

Limefärgade fläktar från Coolink

Taiwanesiska Coolink utökar sortimentet med hela tio nya fläktar, samtliga i den udda färgen limegrönt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fina men frågan är om siffrorna stämmer, Coolink har väll inte varit speciellt populära över lag på marknaden innan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Fina men frågan är om siffrorna stämmer, Coolink har väll inte varit speciellt populära över lag på marknaden innan?

Deras specifikationer på 120mm fläktarna är ju samma som Noctuas, om inte bättre:

Noctua NF-P12
Rotational Speed with U.L.N.A. (+/- 10%) = 900 RPM
Airflow with U.L.N.A. = 63,4 m³/h
Acoustical Noise with U.L.N.A. = 12,6 dB(A)

Coolink 120
800rpm
60,4m³/h
8,5dbA

Otroligt trött på drömsiffror från Coolink och liknande företag. Chansen finns ju att jag har fel, alltså att Coolink är riktigt bra...................

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Väntar på reviews på dessa...
Specsen låter lite för bra för att vara sant.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Man ska inte kolla på siffrorna... Nexus 1100rpm-fläkt (real silent) låter ju enligt dem 22,8dBa, inte en chans att coolinks fläkt låter 8dBa och noctuas låter 12dBa. De mäter på olika sätt, vänta på en review som ala säger...

Permalänk
Medlem

Jag tror dessa har så låg ljudnivå pga att de har glidlager... Har ingen aning om andra chassifläktstillverkare använder det. Hoppas man inte behöver smörja lagrerna efter ett tag bara =/

EDIT: tänkte nog fel... idiotisk att ens tro att man behöver smörja en chassifläkt och att inga andra tillverkare har glidlager -,-

Visa signatur

|| GA-MA770-UD3 REV:1 || AMD Phenom II 720BE 2,8 @ 3,55 Ghz || Sapphire 4830 512 Mb, 800 Shaders 700/1150 ||
|| Corsair DDR2 XMS2 4GB 1066 || WD Caviar GP 500 Gb 7200rpm || 14485 3D Mark06 ||

Permalänk
Medlem

De använder garanterat ett annat sätt att mäta för att få de siffrorna så dem ska man inte lita på, men jag har haft coolink-fläktar (2st 80mm fläktar i förra chassit) och de lät väldigt lite trots att de blåste hyfsat bra.
Med lite tur så kanske coolink kan utmana de bra märkena i ljudnivå/CFM. Skadar ju inte med lite mer konkurrens.

Permalänk
Medlem

Coolink och Noctua har ju nån slags samarbete (Coolinks Silentator är i princip identisk med Noctua NH-U12 tex) så finns ju visst hopp om att fläktarna kan vara OK, men visst är det ingen tvekan om att det där är glädjesiffror som inte ska läggas någon direkt vikt vid. Vore trevligt med lite tester!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Ska bli intressant att se om det är nått att ha

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem

jävla snygga var de iaf, skulle sitta perfekt i mitt CM 690 Nvidia edition

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Kul med lite nya färger på marknaden. Specifikationerna litar jag inte ett öre på, det får avgöras i något stort fläkttest hos någon datorsida. Kanske Sweclockers testpanel?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

kör dessa coolink http://www.caseking.de/shop/catalog/Fans/Coolink/Coolink-SWiF... Har ju inga exakta mätningar men tysta är de och bra blås har de helt klart. Kommer dock för egen del gå över helt på dessa mycket bra grejer kör en på min true black atm http://www.caseking.de/shop/catalog/Enermax-Cluster-UCCL12-PW...

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

det är nog lite drömsiffror i spesen men åt andra sidan så tillverkar dem noucta fläktarna enligt en viss man. men det kan oxså bara va skit snack.

dem äldre modellerna på fläktarna låter inte så mycket tycker jag i af och dem här är nog snäppet vassare

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt det vore med en Stacker 832 nvidia edition+dessa fläktar+xfx gfx, moderkort samt en saftig True Black med dessa fläktar på. Skulle nog bli riktigt stilrent. :9

Permalänk
Medlem

tror mer på noctua fläktarna, men kan ha fel. De var iaf snyggare

Permalänk
Medlem

De här var till utseendet väldigt lika min (och övriga) Nanoxia-fläktar. De var inte särskilt billiga heller, så jag kommer nog fortsätta med Revoltec och Scyhte.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Ser nice ut, kommer kanske införskaffa en 120 ^^

Permalänk
Medlem

Det ska bli kul att få se om de här "Coolink" fläktarna är något att fundera på så nu väntar man på lite testresultat.

/Saint25

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Utter91
Jag tror dessa har så låg ljudnivå pga att de har glidlager... Har ingen aning om andra chassifläktstillverkare använder det. Hoppas man inte behöver smörja lagrerna efter ett tag bara =/

EDIT: tänkte nog fel... idiotisk att ens tro att man behöver smörja en chassifläkt och att inga andra tillverkare har glidlager -,-

De ska ha något som kallas "high-performance hydro-dynamic bearing"
Har inte den blekaste vad det innebär, men det låter ju bra iaf..

http://www.coolink-europe.com/en/categories/23.html

Permalänk
Medlem

Som nån sa, det kommer nog se riktigt snyggt ut i ett sånt cooler master nvidia chassie.

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

Grönt är min favoritfärg men passar inte på fläktar. Ser ut som nån spytt på fläkten :S

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd

Den som lirar upp till 1700 RMP , 120 mm, vore inte den perfekt som "huvudfläkt" till min TRUE?

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk

Det kanske är läge för Sweclockers testare att göra ett test av fläktar och se vilken tillverkare som ljuger mest?
Jag sätter en femma på att Coolink ljuger mest!

Permalänk
Avstängd

Grönt är tufft.
Söta fläktar.

Hydro-dynamic bearing låter bra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Det kanske är läge för Sweclockers testare att göra ett test av fläktar och se vilken tillverkare som ljuger mest?
Jag sätter en femma på att Coolink ljuger mest!

Det handlar inte om at ljuga, utan om olika mätsätt.

Snygga vettefan asså, men det är knappast noctuas heller, bara välja mellan bajsbrun och spygrön

Jag skulle också villja se ett test, komigen nu testpanelen!