Kan någon scanna in ett kvitto från en datorbutik där ni köpt något?

Permalänk
Avstängd

Kan någon scanna in ett kvitto från en datorbutik där ni köpt något?

Gärna innan den 25 Juni.. Jag har nämligen tappat bort kvittot på min laptop och måste således göra ett eget eftersom den ska in på reparation, enklare om jag har en mall att gå efter och bara byta ut det du köpt till min dators namn osv..

Ju fler som scannar in desto bättre, eftersom det inte är säkert att min laptop finns på just den sidan du handlat på..

Den som ger mig ett kvitto som funkar att använda som fejk får något som tack för hjälpen.

Tacksam som FAN för hjälp.

/Fordie

Permalänk
Medlem

Så du ska förfalska en handling och går ut på ett publikt forum för att hitta medhjälpare?

Ring dom som du köpte datorn av och hör om de kan få fram ett nytt kvitto istället.

Permalänk
Medlem

Är du dum i huvet på riktigt eller ? åka dit för bedrägeri.. nejtack. Att du ens kommer på en sån tanke är lika korkat som han som hämtade ut en dator från inet utan att betala och trodde han kom undan.

Permalänk
Medlem

Inga poliser är ju datorintresserade så varför skulle man inte fråga andra om de vill hjälpa till i ett brott? -Ironi

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hur gammal är TS?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att maila butiken och förklara läget, eller gå till dem. Ibland kan de plocka fram kvitona ur arkivet. så slipper du göra något olagligt.

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk

Detta har hänt mig flera gånger, det värsta var då jag skulle lämna in min PS3 för lagning (YLOD) detta krävde att man hade ett kvitto. Men detta hade jag tappat bort. Gick till Game och förklarade detta, jag sa datumet och så hade jag bytt in min PS2 + några spel för att få PS3n några tusen billigare. Så efter en dag fick jag svar på att de hade hittat mitt kvitto och nu kan jag byta in den på RMA.

Så brotslighet är aldrig direkt ett bra alternativ, ta det med butiken istället.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem

TS anmäld och skriver det här bara för att TS är så pantad att han ens gör en tråd som publikt visar hur idiotiskt det är att göra en tråd om detta.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Hur gammal är TS?

Förstånd har inget med ålder att göra.

Han vet ju inte ens vilken månad det är.

Permalänk
Avstängd

Herregud, vad lider ni av? Bedrägeri? Haha. Seriöst, varje inlägg i denna tråd är exempel på varför jag lämnade Sweclockers.

Lås tråden och ursäkta att jag frågade. Sa till killen på support att jag köpt den begagnad så jag provar skicka in den i kartong utan kvitto, fraktsedeln går ändå till tyskland så tror inte dom fattar ett svenskt kvitto ändå. Nåja.

Jag är 23, och jag vet att medelåldern på swec har sjunkit till runt 15 sen jag hängde här, jag vet.

Puss.

/Fordie

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Herregud, vad lider ni av? Bedrägeri? Haha. Seriöst, varje inlägg i denna tråd är exempel på varför jag lämnade Sweclockers.

Lås tråden och ursäkta att jag frågade. Sa till killen på support att jag köpt den begagnad så jag provar skicka in den i kartong utan kvitto, fraktsedeln går ändå till tyskland så tror inte dom fattar ett svenskt kvitto ändå. Nåja.

Jag är 23, och jag vet att medelåldern på swec har sjunkit till runt 15 sen jag hängde här, jag vet.

Puss.

/Fordie

Låter mer som att du är 15?

Gör om och gör rätt.
Det är bedrägeri om man använder "falsk" kvitto.
Men hoppas det ska lösa sig för dig och hoppas du inte kommer göra något som kommer ge dig problem med lagen.

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Herregud, vad lider ni av? Bedrägeri?
/Fordie

Att ändra ett kvitto eller avända ett annat kvitto är inte lagligt.
Det säger sig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Herregud, vad lider ni av? Bedrägeri? Haha. Seriöst, varje inlägg i denna tråd är exempel på varför jag lämnade Sweclockers.

Det var ingen större förlust....

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH....

Lycka till dude

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det var ingen större förlust....

Ömsesidigt. Finns ju en hel del trådar om att eliten försvann ungefär samtidigt som jag försvann. Nu finns det bara idioter kvar. Som i denna tråd, ungefär.

Ni borde förövrigt plugga lite juridik grabbar. Nu stänger jag sidan, jag får kramper i magen av skratt. Diskutera vidare om ni vill

/Fordie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Ömsesidigt. Finns ju en hel del trådar om att eliten försvann ungefär samtidigt som jag försvann. Nu finns det bara idioter kvar. Som i denna tråd, ungefär.

Ni borde förövrigt plugga lite juridik grabbar. Nu stänger jag sidan, jag får kramper i magen av skratt. Diskutera vidare om ni vill

/Fordie

Ja men nu tillhör du ju inte eliten och att fatta innebörden med att skriva egna kvitto behöver man inte läst juridik för.
Det räcker med vanligt bondförnuft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Finns ju en hel del trådar om att eliten försvann ungefär samtidigt som jag försvann. Nu finns det bara idioter kvar. Som i denna tråd, ungefär.

Ni borde förövrigt plugga lite juridik grabbar.

/Fordie

HAHAH det där var kul! xD

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Jag är 23, och jag vet att medelåldern på swec har sjunkit till runt 15 sen jag hängde här, jag vet.

Haha, du är inte alls 23! Du är inte ens född på 80-talet..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Rapportera istället för att spamma.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||