Permalänk
Avstängd

Joomla och leverantören one.com

Hej,
har någon erfarenhet av joomla på one.com? Webhotell-leverantören har både php och mysql, vilket joomla kräver. Hur har ni i såfall installerat det? Bara ftp:at upp joomlafilerna och sedan administrerat hemsidan som vanligt?

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Inga problem att köra joomla på one.com. Har själv gjort det flera gånger.

FTP:a över filerna och använd install.php har jag för mig så kommer du till en guidad installation av joomla.

Permalänk
Medlem

Har du redan skaffat ett webhotell på one.com? Annars undvik den skiten!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Har du redan skaffat ett webhotell på one.com? Annars undvik den skiten!

Varför är one.com skit???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
Varför är one.com skit???

Pga att dom totalvägrar att man laddar upp filmer på sitt egna konto, kb/sidvisning är skitlåg, knappt så det räcker för en normal sida + massa annat små värdelösa skitdetaljer i deras användarvillkor!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för. Jag kör one.com privat och tycker det fungerar mycket bra, men så lägger jag inte upp film/musik heller. Skulle säga att one.com är optimalt för en blogg eller liknande.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Pga att dom totalvägrar att man laddar upp filmer på sitt egna konto, kb/sidvisning är skitlåg, knappt så det räcker för en normal sida + massa annat små värdelösa skitdetaljer i deras användarvillkor!

Tja ett webhotell är ju inte nån förvaringsplats för filmer.
Nu har jag inte så jätte besökt sida men jag har inte märkt att det ska gå segt.

Det enda jag har emot one.com är att dom har safe_mode ON i konfigurationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
Tja ett webhotell är ju inte nån förvaringsplats för filmer.
Nu har jag inte så jätte besökt sida men jag har inte märkt att det ska gå segt.

Varför skulle inte ett webbhotell vara en förvaringsplats för filmer? Många som vill ha den möjligheten!

Vaddå segt? Vad har det med mitt inlägg att göra?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

one.com är helt borta på support.
Hade en hemsida där, efter 4 månader nertid så sket dom i det helt, och brydde sig inte.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Varför skulle inte ett webbhotell vara en förvaringsplats för filmer? Många som vill ha den möjligheten!

Vaddå segt? Vad har det med mitt inlägg att göra?

Är det väl bättre att anlita ett företag som har som inriktning att erbjuda förvaringsplats för olika filtyper.

Vad menade du med kb/sidvisning då??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
Är det väl bättre att anlita ett företag som har som inriktning att erbjuda förvaringsplats för olika filtyper.

Vad menade du med kb/sidvisning då??

Ja det är ju jättebra, istället för att ha allt på samma ställe kan man ju sprida ut det över hela interwebs, extra lyckat när en av ställena slutar fungera.

kb/sidvisning, vad är det som inte förstås med detta?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Ja det är ju jättebra, istället för att ha allt på samma ställe kan man ju sprida ut det över hela interwebs, extra lyckat när en av ställena slutar fungera.

kb/sidvisning, vad är det som inte förstås med detta?

Jaja. Nu glider vi ifrån ämnet. Tyck vad du vill.

Jag har använt one.com i ca 3 år och är nöjd iaf. Aldrig haft några problem.

Hade större problem med förra webbhotellet jag använde.

Permalänk
Medlem

Saken är den att de kan hålla sina priser på den nivån de har för att de inte är filservrar, dvs banbredd kostar så därför har de satt en gräns på maximalt 1 megabyte på er sidladddning annars blockeras din sida.
Deras suport har jag abra haft bra erfarenhet av. de hjälpte mig med min hemsida fast det var jag som klantat till koden och de var oskyldiga.
Och gränsen på en megabyte är trevlig för det tvingar en att göra sidorna snabbladdade! och inte fult med photoshop bilder.

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamre
Jaja. Nu glider vi ifrån ämnet. Tyck vad du vill.

Jag har använt one.com i ca 3 år och är nöjd iaf. Aldrig haft några problem.

Hade större problem med förra webbhotellet jag använde.

Kanske beror på att din sida bara har 2 användare?

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklashog
Kanske beror på att din sida bara har 2 användare?

he he. Ja och bägge är jag själv.

Har lite mera besök på mitt galleri men pga SBS så är allt nollställt just nu.

Permalänk

Jag har dem till flera privata sidor och tycker de fungerar finfint! Sen är det ju så att en trafikintensiv sida kanske inte hör hemma där..

Den kontakt jag haft med supporten har också fungerat finfint.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Jag säger också att man får vad man betalar för. De är prisvärda tycker jag, om man inte behöver mer. Vilket hemmasnickrare och små presentationssajter inte behöver.

Permalänk
Medlem

Går det att göra en installation av joomla på one.com sen göra samma sak @ home. Så man slipper sitta online o jobba direkt emot one.com utan att man kan göra sin sida @home o sen bara uploada sina egna config till one.com när man väl är klar med allt ?

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Avstängd

FTP-konfiguration

Hej, kommit till installationssteg fem. Tyvärr kan jag inte skapa någon anslutning i Joomla till mitt ftp-konto.
Vad kan vara felet?

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk

Uhm, man är ju bra dum om man surar över att ett webhotell med en kostnad under 500:-/år inte fungerar bra som en webhost...

Jag har en bekant som driver en flashspelssajt, med runt 10.000 unika besökare varje månad. Han gör alltså allt det med en kostnad på runt 500:- per år. Och då hostar han alla flashspel direkt på sidan!

Saken är den att varje liten sak räknas som en sidvisning. Varje gång man googlar på hans sida så blir det en sidvisning, varje gång man laddar startsidan, byter till en annan sida och så vidare. Så därför kan han hosta flashsspel på 10-15 megabyte för tiotusentals användare utan problem.

Däremot gäller det såklart att ha tur så man slipper besöka supporten.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Nära att man fick en hjärnblödning när man försökte använda sig av one. Har gått över till Binero och de har ju så otroligt mycket smidigare kontrollpanel och allt möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wereaz
Hej, kommit till installationssteg fem. Tyvärr kan jag inte skapa någon anslutning i Joomla till mitt ftp-konto.
Vad kan vara felet?

Det ska gå att gå vidare utan det. one.com stöder inte den sortens filöverföring.