gtx 295 låg fps i prototype??

Permalänk
Medlem

gtx 295 låg fps i prototype??

Tjenare jag kör med datorn i sign på min samsung 46" fullhd lcd tv. kör prototype i 1920 x 1080p.

Jag ligger på ca 50-70fps som lägst med allt på högsta i grafikinställningar. och när jag "TABBAR" ur spelet så är bara min ena grafikkärna varm, den andra ligger typ på idle temp.

är det någon inställning jag har missat kanske ? tänkte att kortet kanske bara går på halvfart typ ? Tack för svar

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem

SLI-fungerar väl inte i spelet. Antingen lägger du ner tid på att försöka få igång det eller så nöjer du dig med 50+...

Permalänk
Medlem

som Semjonov säger, Spelet stödjer väll inte SLI. Kommer säkert en uppdatering till spelet som fixar detta. Tills dess är det nog bara att vänta

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

stör det dig om det ligger på 50-70 fps ?? kan nog isåfall bara vara lite störigt om det blir stora fps-dropps, men det händer inte eller?

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

jag tkr att det kan kännas ganska segt ibland, lite små hackigt. men mest stör det mig att det bara använder den ena GPU kärnan

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem

Finns faktiskt en del spel som inte stödjer dubbla GPU eller så kommer stödet i framtida uppgraderingar, tex så kör jag själv en del FSX vilket inte har nån som helst stöd för dubbelkort och kommer antagligen inte få det i framtiden heller. Däremot en planka med plats för 2 CPU med 16 core styck DET finns det stöd för i FSX vilket nog nästan skulle behövas också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300