Spelen hackar till och sen har grafiken blivit cp ( Har bild på det)

Permalänk
Medlem

Spelen hackar till och sen har grafiken blivit cp ( Har bild på det)

Heej!
Grafikkort: Nvidia 9800GT
Mb: Gigabyte GA-P35-GS4
Processor: Intel 2.4gh 775 socket
Ram: 4gb
Hdd: samsung 500gb x2
Os: Windows Xp PRO

Nu har jag haft problem i något halv år med att grafiken hackar till och efter det grafiken på cs väldigt konstig.
Bild på det! klicka HÄR

Jag har antagit några olika saker.
Saker som jag har testat att fixa det med.

Värme på grafikkortet
För dåligt med ström till grafikkortet
Drivrutiner
Om installerat Cs ett flertal gånger

Inget av dessa sakerna hjälpte och jag undrar nu om någon annar har haft samma problem och fixat det eller om någon har en anning på hur jag kan lösa det.

Mvh
Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

är det enbart på CS? Alla andra spel fungerar som de ska?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

spelar bara cs typ men har inte hänt någon annan gång när jag har lirat något så ja:)

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Sötast

Nämen, så vackert spelet blev

Tippar dock på att det är värmeproblem.

Prova spela något annat spel, eller kör exempelvis 3dmark, i ungefär lika lång tid som du spelar cs, när problemet uppstår.

Problemet kallas artifakter och beror oftast på värmeproblem, det kan även bero på överklockning eller att grafikkortet i sig har gjort sitt.

Permalänk
Medlem

Pröva öppna dator lådan när du spelar så kanske den går svalare och så försvinner problemet och då vet du vad felet är!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Pröva öppna dator lådan när du spelar så kanske den går svalare och så försvinner problemet och då vet du vad felet är!

+ en bordsfläkt mot grafikkortet

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

inget problem med värmen då kortet ligger på cirka 50-60grader i load. har testat att köra nvidias grej som är typ göra massa saker och testar kortet då blev det inte så. sedan så kan grafiken bli konstig efter 2minuter i cs eller typ 2 timmar.
Det har aldrig varit överklockat eller något liknande.
och skall verkligen ett kort bara börja ge sig efter typ 6månader det suger ju:/.
Mvh
Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

Du har alltid 1 års garanti på dina elektroniska grejer! Kontakta återförsäljaren

Permalänk
Medlem

ingen granati kvar tyvär har köpt det hos inet på deras tillbaka grej så kan inte bytta det

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

Det var kanske därför dom fick det tillbaka? Ärlig talat så kan det vara nätagget med,.om det inte orkar med.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Jag skulle inte lita på tempmätaren du mätte upp 50-60 grader med.

Öppna chassiet, rikta en fläkt mot grafikkorttet, eller ta bort kylaren, rengör, ny kylpasta på och sätt dit den igen.

Permalänk
Medlem

Har 3 fläktar på 120mm på rengjort kylaren på kortet med med sådan laser grej som tar värme kortet ligger på 50-60grader i load.
Kortet var helt nytt kartongen var inte öppnad känner personal på inet som hjälpte till och kolla upp om det var ett helt nytt grafikkort och det var det annars hade jag köpt det med garanti och allt men det var mycket biligare att köpa på det sättet.
Nättaget är det inte då det ligger på 550w och har en kopplings grej som ger 2 st så det skall ge mer kraft till kortet.
Får väll kanske åka och kolla på nya kort eller kanske helt ny dator då den ändå är 1.2år gammal :/
Mvh
Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Du har alltid 1 års garanti på dina elektroniska grejer! Kontakta återförsäljaren

Min syster som läsar juridik säger att allting över 500kr har 2 års garanti?

Permalänk
Avstängd

Finns det ingen patch till spelet som fixa det?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

aja kanske blir till att köpa nytt kort eller kanske ny dator sitter och funderar på vad som är mest pris värt....
Vad tycker ni att jag borde göra ny dator eller grafikkort?
mvh
DAhlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Avstängd

ser ut som GFX kortet har gjort sitt

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahl1n
Har 3 fläktar på 120mm på rengjort kylaren på kortet med med sådan laser grej som tar värme kortet ligger på 50-60grader i load.
Kortet var helt nytt kartongen var inte öppnad känner personal på inet som hjälpte till och kolla upp om det var ett helt nytt grafikkort och det var det annars hade jag köpt det med garanti och allt men det var mycket biligare att köpa på det sättet.
Nättaget är det inte då det ligger på 550w och har en kopplings grej som ger 2 st så det skall ge mer kraft till kortet.
Får väll kanske åka och kolla på nya kort eller kanske helt ny dator då den ändå är 1.2år gammal :/
Mvh
Dahlin

Vad pratar du om? Vadå ingen garanti om det är ny grej? Hur kan man köpa det UTAN garanti och få det billigare? Nåt som inte stämmer här...

Hur länge funkar det innan det "hackar till"? För kan du spela ett tag utan problem då är det inget fel på grafikkortet utan som sagt värmeproblem förmodligen eller nåt med drivrutiner/spelinstallationen.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem jag förut. Spelar dock inte CS men samma symptom i andra spel. Fixade sig för mig när jag tog bort alla grafikdrivrutiner, tog bort rivatuner och startade om datorn. Sedan installerade de nya.

Permalänk
Medlem

Om du vill testa kortet rejält (betydligt hårdare än CS) så ladda ner Furmark:
http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/
Kör det och kryssa av Fullscreen och välj lämplig upplösning för ett fönster. Kryssa i Stability Test och sen Go. Använder OpenGL så kräver att du har en ok NVidia driver installerad. Se om du får samma problem där.

Tänk på att du även kan testa att underklocka ett kort. Dra ner GPU och Memory och se om det hjälper. Inte för att det är något man vill göra, men kan vara en lösning tills vidare om du inte har garanti.

Permalänk
Medlem

Byt dxlevel på spelet. Testa -dxlevel 81 i launch options.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahl1n
ingen granati kvar tyvär har köpt det hos inet på deras tillbaka grej så kan inte bytta det

Även sk fynd/lagerrensnings-varor har normalt sett reklamationsrätt och garanti.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahl1n
Har 3 fläktar på 120mm på rengjort kylaren på kortet med med sådan laser grej som tar värme kortet ligger på 50-60grader i load.
Kortet var helt nytt kartongen var inte öppnad känner personal på inet som hjälpte till och kolla upp om det var ett helt nytt grafikkort och det var det annars hade jag köpt det med garanti och allt men det var mycket biligare att köpa på det sättet.
Nättaget är det inte då det ligger på 550w och har en kopplings grej som ger 2 st så det skall ge mer kraft till kortet.
Får väll kanske åka och kolla på nya kort eller kanske helt ny dator då den ändå är 1.2år gammal :/
Mvh
Dahlin

Lär dig din konsumentköpslag. Du har 3års reklamationsrätt om du köper det som konsument, alltså inte via att företag. Bara att ta kontakt med företaget, göra ev. felsökning och få det utbytt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Vad pratar du om? Vadå ingen garanti om det är ny grej? Hur kan man köpa det UTAN garanti och få det billigare? Nåt som inte stämmer här...

Inte för att det har med TS problem att göra....
Men jag kan lugnt sitta ocg säga att vi kan släppa produkter till kunder där de avskriver sig allt vad garantier och service heter för att få ner priset.
Dock talar vi om lastbilar som dessutom skall gå i tex gruvdrift...
Men ändå...principen finns och ANVÄNDS.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Inte för att det har med TS problem att göra....
Men jag kan lugnt sitta ocg säga att vi kan släppa produkter till kunder där de avskriver sig allt vad garantier och service heter för att få ner priset.
Dock talar vi om lastbilar som dessutom skall gå i tex gruvdrift...
Men ändå...principen finns och ANVÄNDS.

Japp och idioter finns det gott om =P..

Köpa billigt för att slippa garantin.Om en handlare skulle föreslå det till mig skulle jag dra öronen åt mig direkt.Låter som om handlaren vet att det är skit han säljer och därför inte vill att du ska ha garanti på prylen hahaha

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Garantin klarar jag mig utan sålänge jag har reklamationsrätt.
Skämt åt sido, ser mörkt ut.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Inte för att det har med TS problem att göra....
Men jag kan lugnt sitta ocg säga att vi kan släppa produkter till kunder där de avskriver sig allt vad garantier och service heter för att få ner priset.
Dock talar vi om lastbilar som dessutom skall gå i tex gruvdrift...
Men ändå...principen finns och ANVÄNDS.

Den stora skillnaden är att det du förmodligen talar om är företagskunder; Personer som inte går att placera under kategorin konsumenter.

Killen har troligtvis 3års reklamationsrätt, bara det att han inte vet om det.

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa nyare drivrutiner annars.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Han skriver dock i första inlägget att han redan testat med drivrutiner utan att det hjälpt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Vad pratar du om? Vadå ingen garanti om det är ny grej? Hur kan man köpa det UTAN garanti och få det billigare? Nåt som inte stämmer här...

Hur länge funkar det innan det "hackar till"? För kan du spela ett tag utan problem då är det inget fel på grafikkortet utan som sagt värmeproblem förmodligen eller nåt med drivrutiner/spelinstallationen.

Skit samma finns ingen garanti okej!
Sedan är det inte värmen det vet jag har försökt kolla om det är något med installationen eller något och det är det inte:/ och det är olika hur länge jag kan spela ibland 4timmar i bland 2 minuter.

Mvh
Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk

Hur kan grafiken ha fått en motorrörelseskada?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!