CCC 9.x fläkt <20% möjligt?

Permalänk
Medlem

CCC 9.x fläkt <20% möjligt?

I version 8.6 så kunde du skapa en profil, sedan redigera dokumentet och reglera fläkten efter egna siffror - även under 20%. Vid de senare versionerna så kom det en begränsning att fläkten aldrig understeg 20%. Så jag har inte uppgraderat drivisar sen 8.6 då jag vill ha min fläkt på 5%..

Och givetvis vill jag ha lite fräscha drivrutiner nu känner jag :/ Men ljudet på min 4870 blir olidligt vid 20% och uppåt, det är ett ljud jag bara vill ha när jag spelar. Så jag vill helst inte ta någon ljud och isoleringsdebatt, vi kan bara utgå ifrån att jag och min sambo är känsliga

Det finns fortfarande inget vis att komma runt 20% spärren, eller?

Permalänk
Medlem

Re: CCC 9.x fläkt &lt;20% möjligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aalleexx
I version 8.6 så kunde du skapa en profil, sedan redigera dokumentet och reglera fläkten efter egna siffror - även under 20%. Vid de senare versionerna så kom det en begränsning att fläkten aldrig understeg 20%. Så jag har inte uppgraderat drivisar sen 8.6 då jag vill ha min fläkt på 5%..

Och givetvis vill jag ha lite fräscha drivrutiner nu känner jag :/ Men ljudet på min 4870 blir olidligt vid 20% och uppåt, det är ett ljud jag bara vill ha när jag spelar. Så jag vill helst inte ta någon ljud och isoleringsdebatt, vi kan bara utgå ifrån att jag och min sambo är känsliga

Det finns fortfarande inget vis att komma runt 20% spärren, eller?

Du kan väl fortfarande redigera XML filen tror jag, alltså din profil: profilnamn.xml

Prova?

Permalänk
Medlem

Nej, efter version 8.10 tror jag så implementerades det någon limit, alltså alla tal under 20% verkställdes inte. Så jag har suttit med 8.6 nu i ett år, hehe.

Borde väl kunna kringås, på någotvis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aalleexx
Nej, efter version 8.10 tror jag så implementerades det någon limit, alltså alla tal under 20% verkställdes inte. Så jag har suttit med 8.6 nu i ett år, hehe.

Borde väl kunna kringås, på någotvis?

jaha. fortsätt med 8.6 då ^^ hade också någon 8. version väldigt länge tills jag nyligen skaffade dom nyaste:)

btw hur kan ljudet bli så högt på bara 20%? de låter ju inte mkt av den på 20%?

Permalänk
Medlem

eller så använder du riva tuner för fläktstyrning.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Går rivatuner förbi denna 'spärr' på 20%?

Permalänk

jepp, rivatuner ar din van.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Upplevde riva tuner ganska svårnavigerat, nåväl - letade i listan på gpu fan speed och satte in olika siffror där i värdetaballen, och verkställde, men ingen hastighet reglerades :/

Sen gick jag in i CCC och kunde reglera hastigheten..

vad har jag missat?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W