Permalänk

Min fps!

hejsan!!

nu e det såhär att jag fick ett nytt grafikkort igår... men nu kommer jag inte förbi 60fps i cs :S

innan klarae jag lugnt 100 fps o över med mitt gamla

Gamla Grafikkortet: XFX Nvidia GeForce 8600 512 Mb

Nya Grafikkortet XFX Nvidia GeForce 9500 512 MB

hur kan det komma sig ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad farligt, får du inte mer än 60 fps?

Världen går under...suck.

Du kan ju pröva installera drivrutinerna om du inte gjort det och ställa in refreshrate i nvidiaprogrammet:).

Permalänk
Medlem

Det nya grafikortet ska vara ungefär motsvarande ditt gamla i prestanda, så varför bytte du till att börja med? Sen, vad för minnestyp är det på ditt nya kort?

Annars, what he said...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Tänkte det samma, det va ju inte den bästa uppgraderingen:P

Permalänk
Medlem

vad köpte du det nya kortet för? inte så speciellt stor skillnad på korten precis. som dom andra redan sagt.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Låter som vsync. Testa att stänga av det i nvidias kontrollpanel

Permalänk
Medlem

Helt värdelös uppgradering!

Du kan inte förvänta dig att få mycket mer prestanda än med ditt gamla.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Som någon tidigare nämnde, detta är på grund utav vsync, vilket gör att bilden syncas med skärmens uppdateringsfrekvens, vilket på en TFT är 60hz. Ändra på detta så skall du se att det blir skillnad.

Till övriga trådsvarare, håll er till ämnet och kommentera inte ifall hans uppgradering var vettig eller inte. Herrejösses..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Re: Min fps!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppeball1
hejsan!!

nu e det såhär att jag fick ett nytt grafikkort igår... men nu kommer jag inte förbi 60fps i cs :S

innan klarae jag lugnt 100 fps o över med mitt gamla

Gamla Grafikkortet: XFX Nvidia GeForce 8600 512 Mb

Nya Grafikkortet XFX Nvidia GeForce 9500 512 MB

hur kan det komma sig ?

fps_max 100

Antar att du inte tänkt på det?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
Som någon tidigare nämnde, detta är på grund utav vsync, vilket gör att bilden syncas med skärmens uppdateringsfrekvens, vilket på en TFT är 60hz. Ändra på detta så skall du se att det blir skillnad.

Till övriga trådsvarare, håll er till ämnet och kommentera inte ifall hans uppgradering var vettig eller inte. Herrejösses..

INTE?

Det är ett hårdvaruforum för ****** Jag blir så trött på alla dessa tomtar som skriker : "HÅLL ER ORDAGRANT TILL TRÅDENS ÄMNE OCH INGET ANNAT"

Det är väl bara en vänlig gest att varna personen att han gjort en riktigt dålig affär? Chansen finns att han kan ångra köpet eller nita brorsan som lurade honom, eller hur det nu har gått till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Låter som vsync. Testa att stänga av det i nvidias kontrollpanel

tänkte precis samma sak

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem

Well, för det första så undrar jag vad de e för kort, gt gs eller liknande,

för det andra är det ddr2 eller ddr3 minnen på det nya kortet,

och avslutningsvis så är geforce 9500 korten genrellt sämre än geforce 8600.

de som är relevant här är de 3 sista siffrorna.

6000 7000 8000 och 9000 är olika serier på kort

400 är budgetkorten

500 är nedre mellan segmentet

600 är övre mellansegmentet

och 800 är gaming kort!

Permalänk
Medlem

Skriv fps_max 101 i konsollen

Permalänk
Medlem

Ifall han hade önskat hjälp angående sitt val av grafikkort så hade han frågat. Som du själv säger, detta är ett hårdvaruforum. Det finns 20 olika anledningar till hur han kan ha införskaffat detta grafikkort utan att ha köpt det till fullpris. (RMA utbyte, etc) Anser att det bara är onödigt att t.ex skriva "Helt värdelös uppgradering!" utan att vara insatt i hans ärende. I övrigt så skulle jag inte tro att fps_max ändrats i hans config pga grafikkortsbyte.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Men... 9500 är väl sämre än 8600?
Annars låter det som att vsync är på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Men... 9500 är väl sämre än 8600?
Annars låter det som att vsync är på.

Ja, som det redan är konstaterat så är 9500 sämre än ett 8600 så an har nedgraderat sig istället..

han verkar inte ha återvänt till denna tråd heller så han kanske insåg misstaget och sprang å gömde sig? eller sålde kortet eller nåt..

Permalänk
Hedersmedlem

Inga fler "+1" inlägg tack! Om vi måste kommer vi att varna de som forsätter!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Inga fler "+1" inlägg tack! Om vi måste kommer vi att varna de som forsätter!

*Tråd rensad*

+1

Nej, skämta bara.
Men vad är det för fel på det då? Man visar ju bara att man håller med. Nej, nu får vi komma på något annat att skriva istället.

Men ontopic: Det låter vädigt mycket som VSync.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Nu tappade jag nästan tron på mänskligheten, ännu en förb****d tråd om att någon inte får 100 FPS i CS!

Det har väl för helvete ingen skillnad mellan 60 FPS och 100 FPS i vilket spel som helst!

OnT: Nåja nu fick jag skriva av mig lite, men till "problemet": Antingen V-sync eller så är ditt grafikkort skit.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

1. stäng av vsync
2. öka skärmens uppdateringsfrekvens om de går..
3. fps_max 101 i consolen

Visa signatur

|| GA-MA770-UD3 REV:1 || AMD Phenom II 720BE 2,8 @ 3,55 Ghz || Sapphire 4830 512 Mb, 800 Shaders 700/1150 ||
|| Corsair DDR2 XMS2 4GB 1066 || WD Caviar GP 500 Gb 7200rpm || 14485 3D Mark06 ||

Permalänk
Medlem

Som flera skrivit innan, det har med vsyncen att göra!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

"fps_max 101" varför?
skriv fps_max 300 som det ska vara

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
"fps_max 101" varför?
skriv fps_max 300 som det ska vara

Varför skulle man välja ett tal högre än 100 när grafikmotorn inte stödjer mer än 100? Helt idiotiskt!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

det är nog du som är idiotisk han skriver "cs :S"

edit alltså INTE 1,6

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

robalm, han kan ju mena en :S smiley?

TS: Ifall du kör 1.6, gå in i nVidias kontrollpanel, 3D-inställningar (tror jag). Välj fliken för enskilda program och sök upp "Half-Life". Scrolla ned och sätt "Wait for vertical refresh" > Always off. D kan du va säker på att det inte är vsync som spökar ifall problemet är kvar.
Sen för att ens tillåta mer än 60 fps i cs måste du skriva -freq 100 i launch options men det antar jag att du redan hade innan?

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Nu tappade jag nästan tron på mänskligheten, ännu en förb****d tråd om att någon inte får 100 FPS i CS!

Det har väl för helvete ingen skillnad mellan 60 FPS och 100 FPS i vilket spel som helst!

OnT: Nåja nu fick jag skriva av mig lite, men till "problemet": Antingen V-sync eller så är ditt grafikkort skit.

I cs är det då skillnad mellan 60 och 100.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^

Det har väl för helvete ingen skillnad mellan 60 FPS och 100 FPS i vilket spel som helst!

I CS gör det väldigt stor skillnad, även om skärmen inte har stöd för 100hz. Du springer snabbare, hoppar högre och spelet flyter faktiskt bättre. Jag märker direkt om spelet går i 60 eller 100 fps.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
I CS gör det väldigt stor skillnad, även om skärmen inte har stöd för 100hz. Du springer snabbare, hoppar högre och spelet flyter faktiskt bättre. Jag märker direkt om spelet går i 60 eller 100 fps.

Jag menar de, stoor skillnad.

Permalänk
Avstängd

suck.
Lås tråden eller nåt

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
suck.
Lås tråden eller nåt

Varför?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u