Den naturliga uppgraderingen av Hd4870?

Permalänk
Avstängd

Den naturliga uppgraderingen av Hd4870?

Hej!

har ett behov av att uppgradera mitt fabriksöverklockade Hd4870, men till vad? Jag har inte möjligt att köra Crossfire eller SLI och är inte märkesberoende. Vad ska jag titta på i prisklassen 3 000kr - 3 500kr? Vill även prioritera tystnad så tips på kort med tyst standardkylning eller tredjepartskylare mottages gärna också.

Tack på förhand

Permalänk

Jag skulle i så fall valt att vänta till nysläppen i höst. Skillnaden upp till de bättre singlekorten är inte så stor i dagsläget och dubbelmackorna är inte direkt tystgående.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jag skulle i så fall valt att vänta till nysläppen i höst. Skillnaden upp till de bättre singlekorten är inte så stor i dagsläget och dubbelmackorna är inte direkt tystgående.

håller helt med ditt hd4870 kort hänger med bra ett tag till, nu vet jag i och för sig inte vad du skall använda datorn till
men vänta tills i höst och skaffa ett DX11 kort men om du verkligen vill skaffa ett nytt kort så är jag väldigt nöjd med mitt 4870x2

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Avstängd

Strålande, då väntar jag lite. Eftersom jag spelar i den modesta upplösningen 2560x1600 så knäar kortet i ett antal spel.