fråga om gtx 295 single pcb

Permalänk
Medlem

fråga om gtx 295 single pcb

hallå! så här ligger det till va, i burken nu sitter ett graffe 8400 inge bra. jag byta allts.,Nä jag har tittat lite på gtx 295s dubbel macka asus 295 men så har det ju kommit flera gtx 295 kort men som singel pcb. Är beroende av att ha ett grafikkort till nästa vecka så frågan till er är det bättre att köpa ett nya gtx 295 korten i stället för dom gamla, det måste väll endå vara bättre att bara ha pcb i stället för två, sen stöder väll inte alla spel 2st gpuer, jag vet att det kommer ett grafikkort i oktober eller när det nu kommer ett GT3xx men det är jag inte intresserad av nu och inte heller att kör 2st grafikkort i sli.
så vad tycks och tänks spelar det egentligen någon roll??

mvh förvirrad man söker svar.

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

Jag blir ju helt förvirrad bara av att försöka läsa din text måste jag erkänna.

Okej, nya och gamla 295 har precis samma prestanda, det är ingen magi som gör att två gpu:er magiskt blir en bara för att de sitter på samma pcb.

Ett 295 är i princip två kort som kör i sli.

Sen är väl inte ett 295 speciellt prisvärt, i >2500kr för "singelkort" så är väl ett 4870x2 för 3000kr det mest prisvärda. Har man ett cf eller sli kompatibelt moderkort finns det just nu mycket prisvärda kombinationer av kort att köpa. 2st 4890 eller 2st 260 är väldigt populärt.

Permalänk
Avstängd

Det svenska språket har just blivit brutalt våldtaget.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

hahaha "Det svenska språket har just blivit brutalt våldtaget." skrev som jag gjorde för skojs skull en konstig ide bara, tänkte bara se hur många som skulle mobba mig om jag skrev så dära och jag måste säga att när P1nGviN skriver att språket har blivit våldtaget så kan jag inte sluta att skratta, tack på något konstig sätt så gjorde det min kväll haha

och tack för tipsen med.

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)