Ett litet fel i spel.

Permalänk

Ett litet fel i spel.

Tjenare, jag behöver lite hjälp nu! När jag spelar så är liksom skärmen för liten för själva spelet typ fast så ska de inte vara för ja har ju en 32tums skärm me hdmi te datorn inkopplat! men iallafall, det blev så när jag installerade dom nya drivrutinerna till mitt windows 7 32bit och de är jävligt jobbigt ibland för när man skriver nånting på gta4 i spelet så är ju själva texten man skriver långt ner... o den ser inte jag !!! =( osv

vet inte hur ja ska förklara men ja hoppas ni förstog lite iallafall

EDIT: ja tror de e rätt att fråga de hära i spel sektionen!

Mvh Robin!

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

det ända jag kan tänka på är upplösningen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör du på skärmens nativupplösning? Om inte: Gör det.

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

okej vart hittar jag nativlösnings inställningarna? skrivbordet är i perfekt storlek! men just när jag spelar så är de HELT åt ...#¤=)"!#¤()

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

Det finns en inställning om du har Nvidia drivare där du ställer in hur stor andel av skärmen som faktiskt visas på TV'n. Kommer ej exakt ihåg vad inställningen heter då jag inte har ett Nvidia kort längre

Under ATI drivarna så hitar du det under Monitor inställningarna och Adjustments.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sorry det är internet som är trasigt...

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyrobin
okej vart hittar jag nativlösnings inställningarna? skrivbordet är i perfekt storlek! men just när jag spelar så är de HELT åt ...#¤=)"!#¤()

...och du har naturligtvis provat att spela med olika upplösningar? Vad har din skärm förresten för upplösning, 1080P, 720P eller vad?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

1080p står det men ja kör på upplösning 1600x900 för annars ser ja inte riktigt ikoner o text så bra för ja sitter rätt långt ifrån skärmen!

ja har dom nyaste drivrutinerna och de e DÅ som de blir sådära! annars när jag hade xp förut o körde me drivrutins skivan te mitt 9800gt då funka allting perfekt! men det var mycke gamla drivrutiner! och när ja bytte till nya ble bilden större än skärmen!

Mvh Robin!

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk

I nvidias kontrollpanel ska du leta upp "Change flat panel scaling", där kan du ändra om skärmen ska stretchas ut eller köras pixelmappat.
En sak till bara. Kör alltid skärmens nativeupplösning, både i windows och i spel (1920*1080 i ditt fall)! Annars blir ikoner, text och annat suddigt. Om du tycker saker är för små ska du istället ändra DPI skalningen.
Högerklicka på skrivbordet-->anpassa>justera teckenstorlek (DPI)
[I VÄNSERMENYN]. Öka värdet där till t ex 120DPI. Hoppas det fungerar.

/Calle

Permalänk

har försökt i flera dar nu o komma på va FAN felet är och ja hittar inte nånting.... nån som har lust o visa me screen shots eller liknande för ja vill verkligen slippa o köra på upplösning 1842x1036 o sånna där saker!!!

mvh Robin!

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

kör du gta 4 i steam?

Visa signatur
Permalänk

nepp inga spel på steam förutom cs source som ja aldrig spelar

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

Är det en datorskärm eller en TV du har kopplat in på? Om det är en TV, leta efter en inställning i TVns meny som heter "Overscan" och stäng av det om det är påslaget.

Visa signatur