Permalänk

spel i SLI

Jag bara undrar om det går att köra alla spel i sli och om inte hur blir det då. Tänkte nämligen köpa två gtx260 och om något spel inte klarar sli och det bara går på ett kort kan man ju inte spela med så höga inställningar.

Permalänk
Medlem

Det finns två sökfunktioner som du kan använda.
Den ena heter "Sök i forum" och finns här på sweclockers. Bl.a. jag har redan skapat en likadan tråd för några veckor sedan.
Den heter google, men eftersom det är lite svårt att hitta dit så finns en länk här: http://www.google.se

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Nvidia har ganska bra SLI stöd faktiskt, och jäkligt många titlar är nvidia sponsrade med the way its meant to be played eller vad det heter.... ett fåtal spel kanske använder ett kort och andra kanske inte skalar optimalt... du behöver inte vara rädd för att använda två kort

Permalänk
Medlem

Piece of Cake, jag tycker det där va ett ganska onödigt svar. Han kanske inte hittade eller så och dessutom tvingade han inte dig till att svara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Det finns två sökfunktioner som du kan använda.
Den ena heter "Sök i forum" och finns här på sweclockers. Bl.a. jag har redan skapat en likadan tråd för några veckor sedan.
Den heter google, men eftersom det är lite svårt att hitta dit så finns en länk här: http://www.google.se

Riktigt omoget, vad hade du tyckt om någon hade svarat så till dig för ett par veckor sedan för du kunde väl också söka på google... eller?

OT: Många spel har bra stöd för SLI och de spel som inte har det använder bara ett kort så jag ser inga risker med att satsa på SLI !!

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk

Det går att tvinga in afr i spel via nvidia control panel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Det går att tvinga in afr i spel via nvidia control panel.

det gör det automatiskt om man väljer nvidia recommended.

Permalänk

Ok, tack så mycket för alla svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Riktigt omoget, vad hade du tyckt om någon hade svarat så till dig för ett par veckor sedan för du kunde väl också söka på google... eller?

OT: Många spel har bra stöd för SLI och de spel som inte har det använder bara ett kort så jag ser inga risker med att satsa på SLI !!

Jag hade finkammat forumet efter sådana trådar innan jag skapade en själv, vilket dessutom står i reglerna att man ska göra.
Och varför ska du leka polis? Det finns många här på forumet som skulle ge ett likadant svar, har sett det många gånger. Folk är så lata nu för tiden att lite arbete bara skulle pigga upp deras hjärna (inget personligt till TS).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!