En undersökning rörandes kulturindustrin

Permalänk

En undersökning rörandes kulturindustrin

Hej. Jag håller på att utföra en kort enkätundersökning angående kulturindustrin och det vore underbart ifall jag kunde få in så många svar som möjligt.

Undersökningen skall ligga som underlag för en uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap.

Den kan ta minst 5 minuter att genomföra och jag skulle vara oerhört tacksam för er medverkan.

mvh
Johan

http://hem.bredband.net/b225284/enkat2009/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Menar du storleken på bokstäverna eller längden på texten..?

Om fonterna är för små så är det säkert mitt misstag som sitter med en 12" bärbar med ca 1000x750 upplösning.. inser nu att dessa antagligen faktiskt inte syns så tydligt med säg dubbla..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanMMIX
Menar du storleken på bokstäverna eller längden på texten..?

Om fonterna är för små så är det säkert mitt misstag som sitter med en 12" bärbar med ca 1000x750 upplösning.. inser nu att dessa antagligen faktiskt inte syns så tydligt med säg dubbla..

font-size:9px;

;_;... Testa typ font-size: 0.8em;

Permalänk

problemet är att alla textstycken ligger i egna fasta positioner.. ökar jag storleken så flyter textstyckena över varandra..

Permalänk
Medlem

För smått för att orka lägga 5min på det.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanMMIX
problemet är att alla textstycken ligger i egna fasta positioner.. ökar jag storleken så flyter textstyckena över varandra..

Byt ut positionen så att 9px motsvarar 0.8em då... eller låt bli att använda absolut positionering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
För smått för att orka lägga 5min på det.

Men lol, <Ctrl><+> anyone?

Då har jag avsevärt större problem med själva enkäten, som jag anser vara fullständigt obegriplig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badboll
Då har jag avsevärt större problem med själva enkäten, som jag anser vara fullständigt obegriplig.

Håller med här dessvärre. Vad menar du med personligt anpassad musik? Att artisten/bandet gör musik riktad till en viss målgrupp? Gör inte alla det (i praktiken)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur förhåller du dig till den film och musik som du personligen gillar och tar del av?

Hur svarar man vettigt på den här frågan?

Resten av dokumentären är väl inte hel obegriplig, men den ligger på en litet för hög nivå.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

jo.. har insett att denna var lite väl öppet formulerat.. - vilket förvisso var lite av meningen att på så vis få spontana resonemang.

-Vad jag är nyfiken på är huruvida det anses vara kulturindustrin som styr form, funktion och innehåll i film och musik - eller om det är publikens efterfrågan som bestämmer vad som är mest gångbart och lönsamt att producera för kulturindustrin...

- vet inte om det blev tydligare eller om jag snurrade till det ännu värre..