OnOff vägrar ge mig ny skärm fast den är trasig!!

Permalänk

OnOff vägrar ge mig ny skärm fast den är trasig!!

Hej, Jag lämnade in min samsung t220 hos ONOFF för 3-4veckor sedan,och fick ett sms idag att den kommit tillbaka från service "reparationen".. När jag gick till butiken sa dom att skärmen hade inget "konstaterat fel". Jag själv har gjort en rad felsökningar själv, nämligen följande: Formaterat datorn, äldre/nyaste drivrutinen,Testat VGA/DVI,Köpt ny kabel,Testat dom olika utgångarna på grafikkortet,annat grafikkort,Testat annan lcd skärm och det fungerar utan problem. Och eftersom dom undersökt skärmen , så är det en avgift på 400kr för att jag ska få tillbaka skärmen. Och felet på skärmen är att bilden flyttar sig så den hamnar utanför,antingen åt höger/vänster med 5mm. Det första jag tänker på är att dom på denna "service" inte kollat ens vad som hänt med skärmen att bilden flyttat sig, men det spelar ju som sagt ingen roll vad jag som kund säger.. Vad ska jag göra för att få en ny skärm =S , Ska jag kontakta samsung support istället och förklara vad som hänt att onoff vägrar ge mig en ny skärm ? eller ska jag bråka med onoff och säga att jag själv utfört felsökning och att det verkligen är fel på den och att "service stället har fel", hjälp =S vad ska jag säga när jag går dit =P min dator står i sign.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv

Ibland kan det vara svårt att återskapa det fel som du har haft. Bäst är att filma in felet och spela upp det för OnOff-nissen. Har du testat skärmen på en annan dator för att utesluta att det är din konfiguration som inte riktigt passar ihop med skärmen?

Permalänk
Inaktiv

Ring Samsung....

Permalänk
Medlem

händer det alltid? be att få trycka in den i ngn dator de har.

Ta bilder på hur det ser ut också, du kan visserilgen inte bevisa att det är JUST den skärmen, men så de förstår.

Eller så kan du komma tillbaka senare och hoppas på att få prata med ngn inkompetent PRAO-elev och då är det bara att jabbla på om pixlar och shit så kommer du få tillbaka pengarna direkt. (jag har själv erfarenhet från att ha gjort detta)

Permalänk
Medlem

Då det finns en hel del klåpare bland "tekniker" och i princip alla ligger under tidspress och/eller pengapress så ska man alltid vara ytterst noggran i sin felbeskrivning samt vilka felsökningssteg man gjort med varan för att ha störst möjliga chans att få dem till att hitta felet.

Då jag antar att ovan nämnda har gjorts så gör du vid detta laget så att du upprepar hela felbeskrivningen ytterligare och tar tid på dig att få dem att förstå vad som du upplever är fel. Du upprepar också hur din felsökning logiskt har uteslutit andra delar så det till slut bara kan vara varan det är fel på så som du ser det. Om du kan få dem att testa på plats är det ju guld men inte du kan förvänta dit. Accepterar de inte att där måste vara fel på varan och att de ska titta på den igen så upplys dem om att du ämnar reklamera produkten igen efter ytterligare bevisning för din sak och att den undersökningsavgift de tar ut kommer att återkrävas. Sen betalar du och undersöker varan ytterligare, skriver än mer nogran felbeskrivning om så går och var det är lämpligt tar bild, ljud eller filmbevis av felet för att visa upp när du reklamerar produkten på nytt. Tag också gärna kontakt med fabrikanten direkt om de har en support för att beskriva problemet och höra vad de menar du ska göra eller ifall de kan ta över reklamationsärendet. Kan du få en, för produkten certifierad, verkstad till att udersöka och bekräfta felet på varan tar du självklart med detta också. Du tar självklart även kontakt med din konsumentvägledare så du har dem som stöttar dig ifall du blir osäker på något. Bygg din case helt enkelt.

Vad gäller utkrävning av undersökningsavgift har de full rätt till detta om försäljaren informerar om det innan undersökningen och sen inte hittar ett ursprungsfel på varan (men som KKöpL. säger ska du skå skadeslös vid en reklamation som faller i din favör, vilket betyder att alla dina utlägg ska täckas och det inkluderar även felaktigt utkrävda undersökningsavgifter).

Hittade denna tråd var en annan har en likadan skärm med liknande problem, ingen uppföljning på tråden men kanske kan komma i kontakt med personen och höra om/hur denne fick det löst?

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft skärmen?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv

Har du kört med DVI-DVI kabel? Låter nämligen som du kör med VGA och inte har tryckt på autojusteringsknappen. Bilden hamnar ibland lite off center när man kopplar med analog kabel.

Permalänk
Medlem

du kommer få rätt, om du orkar, och det är väl nån som inte är så mån om att du kommer tillbaks till onoff som du fått prata med,

dom tappar ju kunder om dom fortsätter så där, det finns självklart ett fel på skärmen och om dom inte hittar det så får dom kolla igen, säga att du ska ha ersättningom du får tillbaks skärmen och felet består Ny skärm och 800kr för att de var idioter... hehe

stå på dig och hänvisa till massa lagar & paragrafer

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Jag har haft skärmen ungefr 2-3månader, och har kört både vga och dvi, det hjälper inte att trycka på auto knappen, bilden hoppar ur bild ändå efter en 1-2min..., det är ju det att bilden inte flyttas 20cm ut, utan bara 5mm, och som jag vet så är det redan en svart kant på höger sida.. så det är antagligen slarvig "tekniker" som inte haft uppe någon hemsida m.m för att se det, och så kommer skärmen tillbaka och dom säger "inget fel" fast det är det och ja måste krångla ännu mer........

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv

Krångla på, och kräv pengarna för första felsökning tillbaka när dom inser felet. Och var trevlig, det vinner alla på...

Permalänk
Medlem

Betala ingenting till dem säger jag, be att få demonstrera problemet i butik om inte annat kanske? Vägrar de ge med sig kan du alltid försöka med din lokala konsumentrådgivare.

EDIT: Kan de verkligen hålla på skärmen då dess värde är högre än kostnaden för rep?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Kan du inte gå in i inställningar i skärmen och flytta bilden själv..?
Det har jag gjort på ett antal skärmar..

Annars får du stå på dig.

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta att du testat skärmen på en annan burk. Se till att göra det innan du kontaktar dem igen. Du skall nog få rätt så länge du noga förklarar felet, att skicka en film på problemet till teknikerna, som någon tidigare nämnt, skulle nog hjälpa.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem med onoff, dock inte med skärmen:

"Onoff har klantat sig rejält i ett supportärende jag hade med dem.

Köpte en Samsung 22" skärm och den fungerade perfekt. Efter ett par månader var det landags hos min granne, så jag bar skärmen till partyt. När jag kommer dit är skärmen helt plötsligt stendöd.

Efter detta åker jag till OnOff (eftersom garantin var kvar). De är hyggliga och skickar iväg skärmen med den felbeskrivning jag gett dom.

Efter en vecka kommer skärmen tillbaka och den fungerar utan problem igen. Dock vill OnOff har 400:- för att skärmen inte var trasig när de fick den. Alltihopa skulle varit gratis om det verkligen hade varit fel på skärmen. Snacka om scam. De fixar ett litet fel, kanske byter en billig komponent men säger ändå att den fungerade när de fick den, då cashar OnOff in den kostnaden. Så jäkla ruttet. Om de hade något vett i skallen hade de väl provat den i butiken innan de skickar iväg den.

Denna lilla incident löste sig genom att gubbstrutten hemma hade kontakter så jag slapp betala något"

Hatar onoff, så jävla kassa i huvet. Kan du inte be dem prova den med en dator de har ståendes och se om den fungerar?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Hade exakt samma problem med onoff, dock inte med skärmen:

"Onoff har klantat sig rejält i ett supportärende jag hade med dem.

Köpte en Samsung 22" skärm och den fungerade perfekt. Efter ett par månader var det landags hos min granne, så jag bar skärmen till partyt. När jag kommer dit är skärmen helt plötsligt stendöd.

Efter detta åker jag till OnOff (eftersom garantin var kvar). De är hyggliga och skickar iväg skärmen med den felbeskrivning jag gett dom.

Efter en vecka kommer skärmen tillbaka och den fungerar utan problem igen. Dock vill OnOff har 400:- för att skärmen inte var trasig när de fick den. Alltihopa skulle varit gratis om det verkligen hade varit fel på skärmen. Snacka om scam. De fixar ett litet fel, kanske byter en billig komponent men säger ändå att den fungerade när de fick den, då cashar OnOff in den kostnaden. Så jäkla ruttet. Om de hade något vett i skallen hade de väl provat den i butiken innan de skickar iväg den.

Denna lilla incident löste sig genom att gubbstrutten hemma hade kontakter så jag slapp betala något"

Hatar onoff, så jävla kassa i huvet. Kan du inte be dem prova den med en dator de har ståendes och se om den fungerar?

Här har du dock helt fel, dom 400:- går direkt till service-verkstaden (oftast Infocare, en extern firma som i stort sett alla elektronik-handlare använder sig av).

Det absolut enklaste är att återskapa felet för dom i butiken så att de ser felet på skärmen själva. Om de ser det har du självklart rätt att få tillbaka dom 400 kronor i serviceavgift och du kan alt. prova att kräva att få skärmen utbytt direkt (då den totala reparationstiden kommer närma sig 7 veckor) eller alt. få en låneskärm.

Lyckas du inte återskapa felet så har de helt rätt att kräva dig på de 400 kronorna, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Men håll med om att det är konstigt att en skärm plötsligt dör, han skickar in den och dom säger den funkar perfekt ? såvida han inte tappade den eller nåt hur kan den inte funka hos han men hos dom gör den?

Permalänk

Alltså skärmen är fortfarande kvar hos onoff, har ej hämtat ut den för 400kr.. Orkade inte stå i affären den dagen och bråka med någon försäljare. Jag ska gå tillbaka till onoff och kräva ny skärm. Inte mitt fel att det är tomtar på verkstaden som inte kollar felet ordentligt och sen säger "den fungerar som den ska, betala 400kr"...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Detta fenomen har man stött på ett flertal gånger, och man börjar undra likt nivv om verkstaden fixxar det lilla problemet och skickar tillbaka sakerna för att sedan säga att de fungerar.

Ett bra sätt för de att tjänsta en extra slant. Jag har dock börjar dokumentera alla fel jag hittar innan jag skickar iväg något till butiken, bild/videobevis.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart
Alltså skärmen är fortfarande kvar hos onoff, har ej hämtat ut den för 400kr.. Orkade inte stå i affären den dagen och bråka med någon försäljare. Jag ska gå tillbaka till onoff och kräva ny skärm. Inte mitt fel att det är tomtar på verkstaden som inte kollar felet ordentligt och sen säger "den fungerar som den ska, betala 400kr"...

Gå dit med en laptop och koppla upp skärmen på en gång och visa dom.

Permalänk
Medlem

det jag inte förstår är hur du måste langa upp storkosan fastän garantin är kvar?! är inte garantin en säkerhet för att skiten inte ska gå sönder utan att du är försäkrad om att du får en ny/reparerad... sök upp en advokat(dina föräldrars?!) och lägg en stor jävla skithög inne i Onoff-butiken!

Min pappa håller på med ett liknande ärende fast det angår min armaniklock som pajjade fett random, och med garantin kvar.. så ska se hur det går, han har dock inte börjat snacka om vad garantin ansvarar om med dem... men hoppas på det bästa(stjärnurmakarna kommer inte få det kul ifall de jävlas med el Padre/djävulen/Adolf, blir så jävla arg på skitsnack!)

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Planeto
Här har du dock helt fel, dom 400:- går direkt till service-verkstaden (oftast Infocare, en extern firma som i stort sett alla elektronik-handlare använder sig av).

Det absolut enklaste är att återskapa felet för dom i butiken så att de ser felet på skärmen själva. Om de ser det har du självklart rätt att få tillbaka dom 400 kronor i serviceavgift och du kan alt. prova att kräva att få skärmen utbytt direkt (då den totala reparationstiden kommer närma sig 7 veckor) eller alt. få en låneskärm.

Lyckas du inte återskapa felet så har de helt rätt att kräva dig på de 400 kronorna, tyvärr.

Det kan jag hålla med om, om de testar den först i butiken, det gjorde dem inte. Visst, det var klantigt av mig att inte påvisa felet i butiken, men då säljaren trodde på min beskrivning borde det räcka.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
det jag inte förstår är hur du måste langa upp storkosan fastän garantin är kvar?! är inte garantin en säkerhet för att skiten inte ska gå sönder utan att du är försäkrad om att du får en ny/reparerad..

>.<, Garantin gäller ej om de gör en felsökning och inte hittar något fel (inte sagt att det inte finns något fel på TS skärm), så nej, garantin fungerar inte som folk tror som en heltäckande försäkring.

Permalänk
Medlem

du måste nästan testa med en annan dator, lös ut den, testa med annan dator och som någon sade, ta med en laptop dit och påvisa felet och kräv pengarna tillbaka samt få felet löst, antingen rep. eller ny skärm.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
det jag inte förstår är hur du måste langa upp storkosan fastän garantin är kvar?! är inte garantin en säkerhet för att skiten inte ska gå sönder utan att du är försäkrad om att du får en ny/reparerad...

Om det är ett ursprungsfel (dvs inte något man själv orsakat) så ska man få produkten reparerad/ersatt, ja.

Det som krånglar till det i det här fallet är ju att de i serviceverkstaden inte kunnat hitta något fel när de testat enheten.

Slutsatsen blir då att rimligen något av detta borde vara fallet:
* Det är inget fel på produkten (SBS?)
* Det är någon typ av inkompatibilitet som bara yttrar sig när kör med vissa inställningar/använder den tillsammans med viss hårdvara/...
* De har fått en vilseledande felbeskrivning
* De har slarvat med testandet
(* Det är en konspiration, de säger att det inte är något fel för att djävlas)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vet inte om det egentligen är personalen på Onoff som du ska övertala.

Gör så här, gå in till onoff och be att få tala med butikschefen, lugnt och sansat går du igenom vad som hänt, ta om så behövs med din dator in till butiken, tror nog ni kommer att enas om en lösning.

Verkar inte som att alla fattar det här men man har på onoff ungefär lika stort fokus på säljet som man har på att hjälpa kunder med strul.
I alla fall funkar det så i min butik,
ni skulle bara veta hur många gånger per dag vi ringer och härjar med infocare/anovo, för att få allt att fungera från kundens perspektiv.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Om det är ett ursprungsfel (dvs inte något man själv orsakat) så ska man få produkten reparerad/ersatt, ja.

Det som krånglar till det i det här fallet är ju att de i serviceverkstaden inte kunnat hitta något fel när de testat enheten.

Slutsatsen blir då att rimligen något av detta borde vara fallet:
* Det är inget fel på produkten (SBS?)
* Det är någon typ av inkompatibilitet som bara yttrar sig när kör med vissa inställningar/använder den tillsammans med viss hårdvara/...
* De har fått en vilseledande felbeskrivning
* De har slarvat med testandet
(* Det är en konspiration, de säger att det inte är något fel för att djävlas)

Det är precis något av dom 2 nedersta raderna som jag tror att det är!! för jag har ju testat själv allt som går, och inget hjälper,.. formaterat om datorn, köpt helt ny kabel (även fast de inte låter som rimligt fel) testa olika utgångar m.m, allt står där uppe. Men eftersom jag är 99% säker på att det är nått av dom 2 nedersta och jag själv ser felet hemma hos mig, VAD kan jag då säga till dom i onoff butiken??? Eftersom ja tror dom bara satt igång skärmen.. och bara tittat slarvigt om det "ser ut som något fel".. och inte öppnat internet fönster m.m... HJÄLP

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

förklara till personalen hur det har gått till, men prata inte med samma personal, om inte det hjälper ring supporten och förklara. funkar inget av det där så skicka ett brev till de och berätta hur det hela har gått och att du tänker stämma de eller liknande om de vägrar.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Några frågor bara för att förstå läget:

Finns felet alltid där?
Om inte: När händer det? Hur ofta?
Hur löd felbeskrivningen som de fick?

Fråga om det går att få kontakt med dem på serviceföretaget, du har testat "allt" själv, så du tror att det måste vara något missförstånd.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

För det första kan jag garantera att serviceverkstaden (Infocare sannolikt) aldrig skulle åtgärda ett fel och sen säga att de inte funnit felet för att "casha in storkovan" i form att felsökningsavgift! Det är inga små källarföretag som är servicepartners för storföretag som Samsung och liknande. De har inte intresse i att blåsa sina kunder på det sättet helt enkelt.

Med stor sannolikhet har du givit en bristfällig felbeskrivning (alternativt att den på OnOff som nedtecknat felbeskrivningen som bifogats skärmen varit slarvig och inte fått med allt du berättat) och eftersom serviceverkstaden inte har tid och möjlighet att testa en inkommen vara under en veckas tid i "alla" program och situationer så har felet helt enkelt missats.

Eftersom du inte verkar ha testat skärmen med en annan dator så är det det första du måste göra efter att du hämtat ut skärmen. Helst ett helt annat system med annan kretsuppsättning på grafikkort, andra drivrutiner osv. Skulle även den andra datorn ge samma fel på skärmen skriver du en utförlig felbeskrivning (när uppträder felet? Hur ofta? Efter hur lång användning? Om det bara är i vissa situationer/program skriv ner vilka, osv osv). Tag gärna kort på felet eller gör en ritning på hur det ser ut. Ta sedan med allt tillbaka till OnOff och lämna in skärmen igen. Få dem gärna att testa skärmen på plats medan du är med så OnOff-personalen också ser felet. Är allt detta gjort bör serviceverkstaden enkelt hitta felet.

Ett tips: prata alltid med tillverkaren först snarare än inköpsstället. Samsung tex är helt suveräna att ha att göra med. De löser det mesta både snabbt och smidigt. Hade du vänt dig direkt till dem hade du sannolikt suttit med en ny/annan skärm (reparerad antagligen eftersom den är ett par månader gammal) vid det här laget.

Jag tror för övrigt att det rör sig om ett klassiskt fall av SBS eller inkompatibilitet i just detta fallet men det är min personliga åsikt.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Några frågor bara för att förstå läget:

Finns felet alltid där?
Om inte: När händer det? Hur ofta?
Hur löd felbeskrivningen som de fick?

Fråga om det går att få kontakt med dem på serviceföretaget, du har testat "allt" själv, så du tror att det måste vara något missförstånd.

Finns felet alltid där? JA
Om inte: När händer det? Hur ofta? det händer hela tiden.
Hur löd felbeskrivningen som de fick? "bilden hamnar utanför åt diverse håll, kund har felsökt med olika drivrutiner,kablar,operativsystem m.m"

och fick tillbaka att "det finns inget fel konstaterat, lång tids testad" och eftersom dom skriver "långtids testad" ska dom ha sett felet, eftersom det uppträder ca inom 5-10min elr mindre... och eftersom dom nu är "service verkstad" så ska dom ju testa den, inte bara slå på och slå av? och man ändå se felet även fast man inte öppnar något program. MEN det ses lättast då.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2