Varför single PCB gtx 295

Permalänk
Medlem

Varför single PCB gtx 295

Som frågan lyder, undrar jag vilka argument som talar för att lägga vantarna på ett med enkelbräda.

Jag vill mig minnas från tidiga spekulationer om detta, att versionen med enkelbräda skulle erbjuda högre klockfrekvenser med mera.

Nu när jag ser att denna version börjar dyka upp i butikerna (hörde mitten av juni från början) kan jag inte finna någon som helst skillnad.

Upplys mig!

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Lättare att montera en större/bättre eftermarknadskylare. Annars så vet jag inte.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

billigare att tillverka och därigenom billigare till oss konsumenter

Visa signatur

|| GA-MA770-UD3 REV:1 || AMD Phenom II 720BE 2,8 @ 3,55 Ghz || Sapphire 4830 512 Mb, 800 Shaders 700/1150 ||
|| Corsair DDR2 XMS2 4GB 1066 || WD Caviar GP 500 Gb 7200rpm || 14485 3D Mark06 ||

Permalänk
Medlem

Jag tackar för svaren!

Väntar helt enkelt tills det sjunkit under 5k strecket.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tsc
Jag tackar för svaren!

Väntar helt enkelt tills det sjunkit under 5k strecket.

http://digiswe.se/twintech-geforce-gtx-295-1.8-gb-ddr3-pci-ex...

Har redan gjort det. en bra bit också!

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig handla från Digiswe

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=6090 ta en kik på betygen de senaste 3 månaderna

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Det är jäkligt onödigt att köpa ett 295 nu så nära releasen av dx11 korten:
Det är fucking dyrt
Det presterar inte i närheten av vad det borde göra för det priset
Det kommer att rasa rejält i pris under hösten/vintern, och nu snackar vi rejält. Jag skulle tro på utrensningspriser runt 2000-2500 innan jul.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov

Det presterar inte i närheten av vad det borde göra för det priset
Det kommer att rasa rejält i pris under hösten/vintern, och nu snackar vi rejält. Jag skulle tro på utrensningspriser runt 2000-2500 innan jul.

Med tanke på den låga efterfrågan tror jag inte Nvidia har några särskillt stora lager att tömma. Förvänta dig inget stort prisdyk.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag tror personligen inte så många köper ett kort till ett så våldsamt överpris just när det kommer ut dx11 kort som säkert är lika snabba, till säkert samma pris, runt 5000kr. Så jo, jag tror det komme ratt rensas ut en del ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Skulle aldrig handla från Digiswe

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=6090 ta en kik på betygen de senaste 3 månaderna

såg d nu köpte hela min data där ifrån för en billig peng betala extra för snabb frakt men fick den inte efter 2 dagar som d stog fick den 2 veckor efter beställning.... men men billiga priser e d ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Det är jäkligt onödigt att köpa ett 295 nu så nära releasen av dx11 korten:
Det är fucking dyrt
Det presterar inte i närheten av vad det borde göra för det priset
Det kommer att rasa rejält i pris under hösten/vintern, och nu snackar vi rejält. Jag skulle tro på utrensningspriser runt 2000-2500 innan jul.

Min erfarenhet sedan tidigare är att det inte spelar någon som helst roll när man köper saker. Man gör aldrig en bra affär, och det kommer alltid något nytt som är bättre inom kort.

Frågan är snarare hur länge jag kommer ha glädje av ett sånt här kort och hur länge dess prestanda kommer möta de existerande titlar jag spelar. För hur många spel finns det som redan nu kommer ha enorm nytta av dx11 ?

Mitt 8800gts som jag har nu höll betydligt längre än vad jag kunnat hoppats på. Men det börjar bli dags att klämma in något av generation bättre.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Du har ju redan bestämt dig så? Jag tänker inte klappa dig i ryggen och ge dig bekräftelse för ditt köp utan det för någon annan göra.

Permalänk
Medlem

Är inte ute efter någon form av bekräftelse, hehe

Snarare tacksam för svar!

Min poäng är mer att:
Så länge det inte inom en extremt kort tid (mindre än 2 månader) kommer dyka upp något väldigt revolutionerande, så har man i princip gjort ett "bra köp". Bäst före datum på datordelar är ju nästan sämre än mjölk

Har det börjat dyka upp tester på dx11 kort i detta nu, så hade jag kanske haft anledning att vänta. Men det hoppats jag inte att det har!

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Är ju runt 2-3 månader innan förhoppningsvis ATI har sina DX11 kort ute. Sen hur dom kommer att prestera vet vi inte än. Men det är så pass nära en generation kort som har en ny dx standard så i nuläget skulle jag inte köpt det minst prisvärda kortet på marknaden. Däremot så har jag inga svårigheter att rekommdendera folk att köpa kort i lägre prissklasser eftersom de dx11 kort som dyker upp lär komma att kosta skjortan och lite till.

Permalänk
Hedersmedlem

Onödigt bråk.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

tvivlar på att det blir en stor skillnad från gtx 295 till gtx 380 eller vad det nu kommer heta men en GPU är ju alltid att föredra än två.

historia: 9800gx2 > gtx 280

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
tvivlar på att det blir en stor skillnad från gtx 295 till gtx 380 eller vad det nu kommer heta men en GPU är ju alltid att föredra än två.

historia: 9800gx2 > gtx 280

Jag skulle inte sträcka mig till att säga att 9800gx2 > gtx 280. Visst, det var vissa spel gx2 fungerade bättre på men det fans ju även sånna som det ej fungerar bra i, direkt då bra sli-stöd saknas.