Ingen bild efter flytt av datorn

Permalänk

Ingen bild efter flytt av datorn

Hallå!

Har ett problem som jag inte trivs med.

Efter det att jag flyttat min dator från ett rum till ett annat så får jag inte någon bild längre.

Datorn är utrustad med ett Asus 8800 GT och efter jag bytt tillbaka till mitt gamla kort så är där fortfarande ingen bild.

Skärmen fungerar då den självtestar när inte DVI-kontakten är isatt men blir helt svart med den i grafikkortet och ställer sig i standby-läge (gul lampa).

Någon som tror sig veta vad detta är? Eftersom det inte fungerade med att byta grafikkkort så börjar jag bli orolig.

Tacksam för svar!

Permalänk

Pröva nollställ CMOS kanske?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Om du har modulära kablar från PSU, kolla så att grafikkortskabeln sitter bra där. Om du har flera PCI-E x16, prova grafikkorten där. Prova också som tidigare nämnt att nollställa CMOS.

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Achoth
Problemet kan vara så enkelt att någon sladd hoppat ut till grafikkortet eller så.
Öppna datorn, ta ut grafikkortet och kablarna till det, och sätt sen in det igen.

Roliga är ju att han bytt grafikkort en gång så då tycker man att skärmen skall visa bild.

Pröva som antimsidig skrev, att nollställa cmos.

Permalänk

Testar det och ser vad som händer, återkommer med resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Roliga är ju att han bytt grafikkort en gång så då tycker man att skärmen skall visa bild.

Pröva som antimsidig skrev, att nollställa cmos.

Missade den raden, uppdaterade mitt inlägg när jag upptäckt det

För den delen, kolla så alla sladdar sitter i som de ska.

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk

Testade att blåsa BIOS/CMOS, samma sak och nu indikerar den fel vid uppstart och piper två gånger.

Har inte kollat manualen efter vad den felindikerar men det har med BIOS att göra antar jag, ser ju liksom inget på skärmen.