Permalänk
Medlem

De tunnaste laptops (ej apple/mac)

Vill någon hjälpa? Jag behöver en så tunn laptop som möjligt. Vill ha något ännu tunnare än MSI X320 men inte kosta för mycket som Dell Adamo och Voodoo Envy 133. Max pris 12.000kr. Vill någon hjälpa?

Permalänk
Medlem
Permalänk

ASUS har ju sina seashellmodeller (särskilt 1008HA som är mycket tunn), fast det beror ju på om du klarar dig med en netbook och Atom-processor. Just tjocklek är annars lite av en prestigegrej när det gäller laptops och kostar ofta. Sony Vaio P är ju extremt slimmad (på alla sätt och vis, väger runt 700 gram) men den är rätt dyr om man enbart ser till hårdvaran (också Atom), det är främst det slimmade yttret man betalar för. Tunnare än MSI X320, med liknande prestanda för under 12.000:- kan nog bli svårt.

Permalänk
Medlem

För 12k får du nästan en Air ju. Beggat ligger de runt 9-10k.

Du skriver inte mac men jag fattar inte varför, även om du inte gillar os x så kan du alltid dra in xp/vista.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

IBM/Lenovo har en hel del grymt tunna bärbara. Dock är de ju mest för kontorsarbete och inte spel om det var det du var ute efter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Jo runt 2 cm strecket vill jag hålla mig runt. Kollade på MSI X320 och blev väldigt sugen. Varför jag inte vill ha OS X är för att jag inte ser något som jag behöver med det + jag gillar när datorn strular lite så man måste fixa den, speciellt om den startar upp på 30 sekunder som min stationära (:
Mitt Prestanda krav är att den klarar aero i windows 7 men kanske inte 3d flipen. eeE datorerna är snygga men den är 3.2 cm (1008h).

Permalänk
Medlem

Kolla in MSI X340

Permalänk
Medlem

Dell Adamo XPS, 9.99mm

Kommer snart

http://www.adamobydell.com/xps/se

Permalänk
Medlem

HP Pavilion Dm3 när den kommer, kommer väl vara väldigt tunn.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...