Geforce 190.38 godkänns för WHQL

Permalänk
Melding Plague

Geforce 190.38 godkänns för WHQL

En ny upplaga drivrutiner för grafikkort i Geforce-serien har hittat ut på Nvidias webbplats. Denna gång bär mjukvaran Microsofts WHQL-stämpel.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med nya drivrutiner:)

Permalänk
Medlem

Deras hemsida fungerar ju inte redigt som den ska. Står bara: Please, try again later. .

Permalänk
Medlem

När jag installerade denna så FUCKADE den HELA min dator...

Blev tvungen att Formatera C: disken och installera Windows Se\7en på nytt...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
När jag installerade denna så FUCKADE den HELA min dator...

Blev tvungen att Formatera C: disken och installera Windows Se\7en på nytt...

Konstigt att du behövde installera om, antar att du provade att rulla tillbaka drivisarna?

En annan fråga, klockar med rivatuner atm, när förväntas rivatuner stödja denna nya drivrutin?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
När jag installerade denna så FUCKADE den HELA min dator...

Blev tvungen att Formatera C: disken och installera Windows Se\7en på nytt...

Har aldrig hänt för mig men jag har slutat att uppdatera drivrutiner förutom när jag har ett nytt spel som buggar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

guru3d.com har dom annars... riktigt bra e dessa... lite sämmre i 3DMark06 med bättre under Vantage... bättre i dom flesta spel jag har.

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Den individuella strömsparfunktionern verkar väldigt trevlig! Att kunna ställa in att ett spel är lite äldre och inte alls behöver full kräm skulle jag gärna ha. Även om det är små detaljerer, så är det något jag kommer tänka på när jag uppgraderar grafikkort nästa gång. Har ett ATI kort nu, men kommer troligen uppgradera när DX11 korten släppts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
När jag installerade denna så FUCKADE den HELA min dator...

Blev tvungen att Formatera C: disken och installera Windows Se\7en på nytt...

ja eller hur, din dator var säkert full av spyware och virus skit innan.. förstår inte hur en drivrutin kan sabba en hel dator.. det tror jag inte en sekund på.

Permalänk
Inaktiv

Finns det någon chans att deras kontrollpanel fungerar smidigare än en fyllhund i sirap?

Permalänk
Avstängd

OpenGL 3.1, jippi!

Permalänk
Medlem

Det är väl inget fel på att köra full power med ett OC kort när man kör tetris..?...

Bra funktion att man kan sänka lite när man kör lättare 3d spel..har alltid stört mig på att små spel som frogger får mitt kort att öka fläkten på full speed...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
OpenGL 3.1, jippi!

OpenGL 3.1 all the way, dock har nVidias implementering funnits tillgänlig från dag 0 (kudos till nVidia för det!).

Permalänk
Medlem

är dessa klockvänliga drivisar? allt efter 178 rasar ju sönder och samman vid minsta lilla oc oavsett temperatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv

En annan fråga, klockar med rivatuner atm, när förväntas rivatuner stödja denna nya drivrutin?

Bara att skriva in drivrutinnamnet i rivatuner enligt sweklockers guide bör funka med även denna version.

Permalänk

strömsparfunktion ä bra undrar om 250 har det då

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Avstängd

ja låter er buggtesta den åt mig innan ja provar

Permalänk
Medlem

Kommer bli intrestant om dom tillåter höga upplösningar igen

Permalänk

Re: Geforce 190.38 godkänns för WHQL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
En ny upplaga drivrutiner för grafikkort i Geforce-serien har hittat ut på Nvidias webbplats. Denna gång bär mjukvaran Microsofts WHQL-stämpel.

Läs nyheten

Me likey!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Avstängd

Visst måste strömsparfunktionen innebära sänkt temperatur?

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjofritz
är dessa klockvänliga drivisar? allt efter 178 rasar ju sönder och samman vid minsta lilla oc oavsett temperatur

Skumt. Själv kör jag mitt eVGA GTX285 SSC i 710/1450/1602 och stock är 702/1323/1584. Coren klockar inte så bra pga att den redan är så pass klockad från fabrik. Minnena går dock att klocka hur bra som helst

Visa signatur

[Gigabyte X570 AORUS ULTRA]*[Ryzen 9 5900X]*[Palit GeForce RTX3080Ti GameRock]*[G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16]*[Samsung C32G7]

Permalänk
Avstängd

Hatar mitt 8800gt, sämre skit får man leta efter. Crashar efter ett antal timmar, värmeproblem, allt är fel.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Re: Re: Geforce 190.38 godkänns för WHQL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LameAimer Oskar
Me likey!

Har dem väl nästan alltid?

OnT: Fan vad ofta dem börjat släppa drivrutiner, var väl i princip vartannat år förut?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Hatar mitt 8800gt, sämre skit får man leta efter. Crashar efter ett antal timmar, värmeproblem, allt är fel.

Mitt MSI 8800GT (OC) är det bästa jag köpt när det gäller grafik kort...Slår många högre modeller som var mycket dyrare..Spana tester, så får du se själv...Tror du har fått ett måndags exemplar...

Permalänk
Medlem

Mitt (överklockade) 8800gt funkar fint med dessa drivare.

Permalänk

Nice. Alltid trevligt med nya drivrutiner.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd redan med hur mitt klockade 8800GTX går så jag skiter i denna, har ingen användning av nå strömspar

Mitt är väldigt lätt klockat med:
595/1394/908
Stock:
576/1350/900

Har haft det uppe i 612/1434/916 utan problem, men oj va varmt det blir.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Hatar mitt 8800gt, sämre skit får man leta efter. Crashar efter ett antal timmar, värmeproblem, allt är fel.

Själv är jag hur nöjd som helst med mitt 8800gt från sparkle.

din fläkt kanske är dålig.

Permalänk
Medlem

En dum fråga (iofs finns det inga dumma frågor bara dumma människor), men vart ställer man in strömsparfunktioner för grafikkortet? Har letat lite överallt, kör med ett GeForce GTX 260 Core 216 EVGA 896MB (PCI-E) (55nm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
En dum fråga (iofs finns det inga dumma frågor bara dumma människor), men vart ställer man in strömsparfunktioner för grafikkortet? Har letat lite överallt, kör med ett GeForce GTX 260 Core 216 EVGA 896MB (PCI-E) (55nm)

Har krånglat för mig tills dessa drivar kom. Nu ställer gfx ner sig auto så länge man inte belastar det

Visa signatur

[Gigabyte X570 AORUS ULTRA]*[Ryzen 9 5900X]*[Palit GeForce RTX3080Ti GameRock]*[G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16]*[Samsung C32G7]