Permalänk
Medlem

Gadget av ReCover (ej officiell)

UPDATE: Version 0.8 finns i den här tråden.

Hej allihopa.

Jag har nu gjort en ny version av min gadget.
Jag förlorade omröstningen, men eftersom jag fortfarande vill använda min egen gadget och eftersom nästan 40% av er röstade på min gadget så lägger jag ut nästa version här.
Jag erbjöd Azoapes att vi skulle göra en samordnad integrering av våra gadgets men det tackade han nej till. Jag vet inte varför han tackade nej, men enligt mig så finns det inget skäl att inte ta det bästa från våra gadgets och göra en superbra gadget.

Jag tar mig därför friheten att vidareutveckla min gadget i den här tråden.
Lämna gärna förslag och sånt här.

Ladda hem gadgeten här.
Mer info här.

Nytt i 0.7:
* Inte lika klumpig... Nu är gadgeten mycket mindre när den är dockad och blir större om du avdockar den.
* Några småbuggar är fixade.
* Gadgeten går att skinna.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Den funkar inte alls här. Ikoner kastas runt lite överallt och rosa text ligger direkt mot bakgrunden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Som Andreas påpekar, den fungerar inte alls. Det är rosa runt varje ikon och ingenting syns egentligen...någon miss kanske?

Permalänk
Medlem

Fungerar ej

Permalänk
Medlem

Jag har laddat upp en ny version nu. Testa igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Jag erbjöd Azoapes att vi skulle göra en samordnad integrering av våra gadgets men det tackade han nej till. Jag vet inte varför han tackade nej, men enligt mig så finns det inget skäl att inte ta det bästa från våra gadgets och göra en superbra gadget.

När blev det ditt uppdrag att försöka göra mig förbannad? Citera gärna där jag sa att jag inte ville att vi skulle samarbeta. Men vänta, först ska jag citera mig själv:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Däremot skulle det vara roligt om du, efter att tävlingen är avslutad, ville hjälpa mig med JS/jQuery-utvecklingen av funktioner som du och andra medlemmar tycker saknas i min gadget. Isf gör vi om gadgeten till signerad av både azoapes och recover, och vidareutvecklar den till en riktigt jävla grym gadget

Det är visserligen ett samarbete med vinnargadgeten som grund istället för din, men kom fan inte och säg att jag tackade nej till att vi skulle samarbeta, bara för att jag inte tyckte att du skulle få vinna en omröstning som du förlorade. Tvärtom ser jag det som att du tackade nej till att samarbeta eftersom du aldrig svarade mig på det där, och inte heller lade några förslag i tråden om att förbättra vinnargadgeten.

Det var nästan 60 % som röstade på min gadget, och i Sverige har vi demokrati. Om du ska börja på ett eget spår kan du väl åtminstone använda den gadget medlemmarna gillade bäst, som grund?

Permalänk
Medlem

Funkar perfekt för mig! tack för att du fixade storleken. Skulle vara bra att ha ett alternativ där man kan ställa i höjden så den anpassas till skärmens upplösning och personlig smak.

Edit: Använder Windows 7

//Oscar

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt, det var inte min mening att göra dig förbannad. Det var det här som gav mig känslan att du bara ville basera den officiella gadgeten på din gadget, istället för att sätta ihop dem:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Så nja, jag är skeptisk, då jag verkligen vill att min gadget blir den som lever vidare till hundra procent.

Jag vet inte vad du har att förlora genom att integrera våra gadgets, förutom en ensam plats på vinnartronen.

I sverige har vi demokrati, men det här är inte riksdagsval. Jag bygger vidare på den gadgeten jag gillade bäst, och det har jag all rätt att göra.

Jag ber hur som helst om ursäkt, jag vill inte att vi ska bråka. Den här diskussionen bör hållas någon annanstans. Jag vill att den här tråden fokuseras på min gadget istället för att vara platsen för ett flame war.

När den officiella gadgeten lanseras kommer jag att ge mina synpunkter på den och hjälpa till att förbättra den, om jag kodar på den är en annan sak. Du vann, så du borde inte ha något att vara förbannad över.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc
Funkar perfekt för mig! tack för att du fixade storleken. Skulle vara bra att ha ett alternativ där man kan ställa i höjden så den anpassas till skärmens upplösning och personlig smak.

Det var roligt att höra (jag använder också Windows 7). Det är precis det här jag pratar om, alla har olika smak så det behöver inte alls vara dåligt att det finns två olika sweclockers gadgets. Vi kan hjälpas åt även fast det finns två gadgets.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Jag ber om ursäkt, det var inte min mening att göra dig förbannad. Det var det här som gav mig känslan att du bara ville basera den officiella gadgeten på din gadget, istället för att sätta ihop dem:

Jag vet inte vad du har att förlora genom att integrera våra gadgets, förutom en ensam plats på vinnartronen.

Så bra.

Vad jag menade med att leva vidare till 100 % (och det efter) var inte att jag ville utesluta dig eller din gadget, utan att jag vill att man ska lyssna på medlemmarna när de röstar på min gadget och säger att designen på den var bäst. Det innebär att jag vill att vi använder utseendet på min gadget och bara designar om det som behövs för att integrera de funktioner du (och medlemmarna, fast ingen har inte sagt vilka funktioner de menar) vill ha med i gadgeten, allt eftersom.

Sen vet jag inte vad du menar att den praktiska skillnaden mellan att basera och integrera är? Resultatet blir detsamma; min gadgets utseende utökad med funktioner från din. Jag lovar att det är krångligare att designa om din än att bygga ut min. Minimalitet är t.ex. en del av designen. Visst skulle det kunna vara två olika gadgets, men det är ineffektivt när vi har så begränsade resurser. Det blir hälften så bra, helt enkelt.

Så nu när jag har förklarat vad jag menade, är du öppen för det samarbetet eller vill du satsa på din gadget istället?

Permalänk
Medlem

Jag har tagit en titt i din kod, och jag hittar varken framänden eller bakänden. Jag kommer fortsätta arbeta på min gadget men jag kommer hjälpa till med den officiella genom synpunkter och förslag.
Jag skrev dessutom aldrig att du tackade nej till att samarbeta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Jag har tagit en titt i din kod, och jag hittar varken framänden eller bakänden. Jag kommer fortsätta arbeta på min gadget men jag kommer hjälpa till med den officiella genom synpunkter och förslag.
Jag skrev dessutom aldrig att du tackade nej till att samarbeta.

Är vanligt JavaScript, med lite hjälp av jQuery

Jasså? Du har ju inte gett varken några synpunkter eller förslag?

Du skrev att jag tackat nej till att "ta det bästa från våra gadgets och göra en superbra gadget". Det är inte ett samarbete du menar? Vad menar du egentligen att jag har tackat nej till?

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med att fajtas som småbarn över vilken gadget som är bäst och vilken som ska ligga till grund? Vem har sagt att ni måste utgå från koden till någon av dem? Ta istället och diskutera vilka funktioner/designbitar ni gillar bäst och pussla ihop en ny. Problem solved.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Du skrev att jag tackat nej till att "ta det bästa från våra gadgets och göra en superbra gadget". Det är inte ett samarbete du menar? Vad menar du egentligen att jag har tackat nej till? [/B]

Du tackade nej till att båda skulle vinna, vilket skulle medföra att vi skulle sätta ihop våra gadgets till en superbra gadget. Varför du tackade nej till det då och nu vill att vi ska sätta ihop dem efter du har vunnit vet jag inte. Enda skälet jag kan komma på är att du vill stå ensam på tronen.

Det här är sista posten jag kommer skriva i frågan för om vi ska fortsätta diskussionen gör vi det någon annanstans, den här tråden bör fokuseras på att vidareutveckla min gadget!
En mod får gärna flytta respektive inlägg som handlar om det här till en ny tråd. Tack.

Permalänk
Medlem

Vilken som är bäst är ju redan framröstat, att vidareutveckla den kräver inte det dubbeljobb Wishie föreslår. Ett samarbete kanske är knepigare än väntat... beror nog mycket på att det trots allt är ett väldigt litet projekt, bara några hundra rader kod. Då slår ens personliga preferenser igenom starkare. Jag får fundera lite på om jag ska vidareutveckla min egna istället. Det svåra med att vidareutveckla min är att jag inte fått ett enda ord användbar kritik... det skulle sporra mig att fortsätta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Du tackade nej till att båda skulle vinna, vilket skulle medföra att vi skulle sätta ihop våra gadgets till en superbra gadget. Varför du tackade nej till det då och nu vill att vi ska sätta ihop dem efter du har vunnit

För sista gången då; jag tackade nej till att du också skulle vinna ett grafikkort samt få vara den vars gadget lever vidare, trots att jag vann omröstningen. Jag skrev samtidigt att jag ville se ett samarbete oss emellan. Läs det igen om du inte kommer ihåg, istället för att skriva osanningar.

Permalänk
Medlem

Jaja, du vann, och du har väll all rätt att bestämma att du inte vill slå ihop våra gadgets. För mig skulle ihopslagningen kräva att jag även skulle vinna, men det vägrar du bara för att jävlas, för det skulle inte kosta dig nåt.
När och om jag ger din gadget kritik så kommer jag skriva i din tråd.

Låt mig nu utveckla min gaget i fred!

Permalänk
Sötast

Re: Gadget av ReCover (ej officiell)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Låt mig nu utveckla min gaget i fred!

Trevligt att du vill vidareutveckla din gadget, jag är säker på att det är många som kommer att gilla den.

MEN!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Jag erbjöd Azoapes att vi skulle göra en samordnad integrering av våra gadgets men det tackade han nej till. Jag vet inte varför han tackade nej, men enligt mig så........

Varför börja din egen tråd med att smutskasta någon annan?

Då börjar man undra om du verkligen vill arbeta på din gadget, eller bara smutskasta Azoapes?
Vare sig Azoapes och du hade ett missförstånd eller om ni rent av hatade varandra, så är det väl ingen anledning till att publikt gå ut och smutskasta och påpeka saker?

Det är hans gadget och han bestämmer vad som ska göras med den.
Annars kan jag kräva källkoden till din gadget också för att jag vill ha den?

Det var du som började med skitet i tråden, så det är nog du som bör be om ursäkt om någon.

Permalänk
Medlem

Jag har redan bett om ursäkt, och jag var faktiskt inte så otrevlig i min första post, det var bara azoapes som tog det så hårt.
Jag antar att den här tråden redan är i fördärvet, så det kanske är lika bra att starta en ny tråd där man seriöst kan vidareutveckla gadgeten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
du har väll all rätt att bestämma att du inte vill slå ihop våra gadgets. För mig skulle ihopslagningen kräva att jag även skulle vinna, men det vägrar du bara för att jävlas, för det skulle inte kosta dig nåt.

Jag vill slå ihop våra gadgets, det var det jag skrev från första början, och tacken jag fick för det var att du började din tråd här med att skriva att jag tackat nej och motarbetat ett samarbete. Stabilt.

Anledningen till att jag inte ville att båda skulle vinna har inte så mycket med gadgeten att göra, som med principen. Klart att alla som vinner tävlingar kan dela priset med den som tar andraplatsen, men det motverkar ju poängen. Sen var också den största vinsten för mig att min gadget skulle leva vidare, inte grafikkortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
jag var faktiskt inte så otrevlig i min första post, det var bara azoapes som tog det så hårt.

Klart som fan man blir arg när någon ljuger ihop saker om en och använder det bittert i en trådstart. Spelar ingen roll att du har bett om ursäkt eftersom du gång på gång fortsätter att ljuga ihop saker jag sagt/tycker, senast bara för en post sedan. Lägg ner din bitterhet genom att hålla dig till sanningen, så kommer jag heller inte med mothugg.

Permalänk
Medlem

[styr tillbaka tråden på rätt spår]

Tycker att den känns smidigare nu än tidigare. Det enda problemet jag hade med ReCovers tidigare bidrag var att den kändes så bred.