GTA IV hackar när jag svänger

Permalänk
Medlem

GTA IV hackar när jag svänger

Hittade ingen annan tråd om detta.

Har problem med att GTA IV hackar när jag svänger... eller rättare sagt trycker in 2 knappar samtidigt. kör jag rakt fram så kan jag vrida kameran hur jag vill men så fort jag använde A/D + W så hackar det till lite grann.

Är det fel på installationen eller han det vara HID fel (tangentbordet som strular)?

system:
Win7 (64bit)
CPU: Q8200 @ 2.45 Ghz
Gigabyte - GA-EP45-ED3R
4Gig Pc-8500 Corsair dominator
MSI - GTX 260 OC

vill ni ha mer info så bara säg till.'

EDIT: lade till CPU

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Du hoppade över att ange din processor? Prova med ett annat t-bord bara, kan inte vara svårt att få tag på. Men det låter långsökt att det skulle vara tangentbordet

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Du hoppade över att ange din processor? Prova med ett annat t-bord bara, kan inte vara svårt att få tag på. Men det låter långsökt att det skulle vara tangentbordet

kan prova tjejens PS2 tangentbord. kör USB just nu.
Ja det låter ju lite långsökt men det är bara just när man svänger.. kan vrida och vända kameran och det är inga problem...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Får liknande problem när jag håller i för många knappar, vid leftshift+w+a+space så piper det till(i spelet) och det börjar omotiverat hacka till samt kontrollen är åt skogen tills jag släpper en knapp. Kör med PS2 tgb.

En annan sak som påverkar hack väldigt mycket i GTA IV är hårddisk-hastigheten.

Permalänk
Medlem

jag kan trycka ner hur många tangenter som helst i spelet. det laggar inte för mig iaf. dator i sign fast med ett gf8400 ist och patch 1.3.
har även märkt att gta 4 är jävligt tjurig med överklockningar. minimal ostabilitet ger grymm hack och krasher. inställingar som funkar perfekt i andra spel.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Får nog kolla över det där med både tangentbordet. 2 knappar ska ju funka. PS2 har problem med fler än 3 knappar (kommer ihåg Liero när man spelade 2st, höll ner en knapp extra för att jävlas).

ska kolla att den är helt stabil även klocka ner den till orginal och kolla igen.
tack för tipsen. har ni fler så är dom välkommna.

back to work

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Pröva slå av "event log" i msconfig.
tryck på Windows tangenten och R. Skriv sedan msconfig. Gå till flicken tjänster och leta där reda på "windows event log" klicka ur bocken i rutan och välj verkställ.
Hoppas det fungerar!!

Permalänk

Så var de för mig med. Patcha bara spelet så funkar det.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Samma sak för min polare, ca 40-50FPS average i benchmarket men så fort han klickar mer än en knapp så hackar det till.

edit: Och det var senaste patchen.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när jag körde med Win7, installerade patch 1.0.1 så löste det sig.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

sulution

vet att detta var ett tag sedan men för er som har samma problem idag och kanske hittar den här tråden(som jag gjorde).
jag hade som sagt exakt samma problem som du verkar ha, det laggar när man svänger och sen går det helt felfritt typ.
fast när jag bytte från min halvbra skärm till projektor (benq w10000) så flöt spelet på helt laggfritt :). har nu också flyttat in en Samsung SyncMaster SA650 skärm och kör på, det går att spela men känns lite laggig bara, fast inte så man "ser" det bara känner av det lite. minns att jag körde det på en dell-skärm och då gick det felfritt
hoppas det hjälper ngn iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Får nog kolla över det där med både tangentbordet. 2 knappar ska ju funka. PS2 har problem med fler än 3 knappar (kommer ihåg Liero när man spelade 2st, höll ner en knapp extra för att jävlas).

ska kolla att den är helt stabil även klocka ner den till orginal och kolla igen.
tack för tipsen. har ni fler så är dom välkommna.

back to work

nu är det väll så att det brukar vara USB som har problem med över 6 knappar samtidigt. ps2 har inte detta problem, ps2 är bättre på alla sätt enligt min mening. om du inte har ett dyrare usb tangentbord som klarar av mer än 6 knappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

nu är det väll så att det brukar vara USB som har problem med över 6 knappar samtidigt. ps2 har inte detta problem, ps2 är bättre på alla sätt enligt min mening. om du inte har ett dyrare usb tangentbord som klarar av mer än 6 knappar

Beror kanske på vad man har för PS2 tangentbord också?
Jag blev överlycklig när jag för ett gäng år sedan bytte från PS2 till USB eftersom jag då äntligen kunde trycka mer än 4 knappar samtidigt utan att pc speakern börja tjuta och det man höll på med börja hacka.
Med nuvarande trådlösa (via USB) Logitech K340 kan jag trycka till med hela handen över tangentbordet utan att det blir hackigt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.