[ASP.NET] Trigga en viss funktion efter en specifik tid

Permalänk
Medlem

[ASP.NET] Trigga en viss funktion efter en specifik tid

Det jag gjort är att ha skapat en tävling i asp.net, och som det är just nu triggas denna tävling när första användaren kommer in på sidan (så länge datumet för start/stop stämmer). Denna variant kan även fungera för tävlingsslut däremot är det inte speciellt bra.

Undrar ifall det finns ett sätt att sätta slut 2009-07-23 som ex, och när detta datum kommer då slutar tävlingen utan att en användare behöver komma åt sidan först.

Detta blir ju en nödvändighet när man i vinnarmailet skickar med en länk som användaren måste trycka på inom en viss tid för att inte mista sin plats.

Kanske man kan göra något med "Task Scheduler"? dock har jag ingen aning om hur i så fall.

Hoppas det inte blev för skumt skrivet annars kan jag försöka igen

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ke84
Det jag gjort är att ha skapat en tävling i asp.net, och som det är just nu triggas denna tävling när första användaren kommer in på sidan (så länge datumet för start/stop stämmer). Denna variant kan även fungera för tävlingsslut däremot är det inte speciellt bra.

Undrar ifall det finns ett sätt att sätta slut 2009-07-23 som ex, och när detta datum kommer då slutar tävlingen utan att en användare behöver komma åt sidan först.

Detta blir ju en nödvändighet när man i vinnarmailet skickar med en länk som användaren måste trycka på inom en viss tid för att inte mista sin plats.

Kanske man kan göra något med "Task Scheduler"? dock har jag ingen aning om hur i så fall.

Hoppas det inte blev för skumt skrivet annars kan jag försöka igen

Säg åt task scheduler att starta en genväg som du har skapat. Genvägen leder exempelvis till firefox och en medföljande länk till en sida som avslutar av tävningen. Se till så att rättigheterna är rätt där så att ingen annan avslutar tävningen åt dig.

Snyggast är däremot att göra en windows service.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?